За дві поїздки «Укрзалізницею» жінка травилася та потрапила у пожежу: яку компенсацію призначив суд

Читать на русском

В компанії визнали свою провину, проте не хотіли виплачувати компенсацію

Читать на русском
За дві поїздки «Укрзалізницею» жінка травилася та потрапила у пожежу: яку компенсацію призначив суд
Через свіжу фарбу у вагоні жінка скаржилася на головокружіння, нудоту та кровотечу носом

В компанії визнали свою провину, проте не хотіли виплачувати компенсацію

У травні 2015 року жінка купила квиток на потяг «Миколаїв-Київ». Вона заплатила за нижню полицю у плацкартному вагоні. Однак у вагоні стояв токсичний сморід через фарбу, яка не висохла на час відправлення потягу.

В пасажирки почалось отруєння: вона скаржилася на головокружіння, відчуття нудоти та кровотечу носом. Для того, щоб владнати ситуацію пасажири викликали начальника поїзда. Проте ніхто з персоналу не подзвонив до «швидкої допомоги», оскільки там більше боялися запізнення, ніж того, що комусь погано і треба робити аварійну зупинку.

Через пів години після відправлення пасажири підняли такий ґвалт, що бідну жінку вирішили перевести до іншого вагону. Там її дві години ганяли з місця на місце, оскільки на попутних станціях заходили пасажири та всім потрібно було знайти місце. Коли всі розсілися, її остаточно виділили бокове місце, хоча вона купляла квиток у більш зручну для себе частину вагона.

Назад до Миколаєва жінка поїхала напочатку липня 2015 року. Вона знов купила квиток у плацкартний вагон. Проте і цього разу без пригод не обійшлося. О п’ятій годині ранку потяг зупинився на станції Казанка через нагрів буксового вузла тепловоза. На допомогу викликали допоміжний локомотив.

Проте о пів на сьому ранку тепловоз загорівся і потяг зупинився посеред поля у Миколаївській області. Працівники потягу намагалися самотужки ліквідувати пожежу, однак із 11 вогнегасників робочим виявися лише один, який не зміг погасити вогнище. Тоді жінка зателефонувала на лінію «101» та викликала рятувальників.

Пасажири чекали, але не дочекалися рятувальних автобусів, яка мала надати компанія. Викликати таксі теж було неможливо, оскільки ніхто з працівників «Укрзалізниці» не міг повідомити де вони застрягли. Тому через сильну спеку та небезпеку від пожежі, люди вирішили відправлятися самотужки до Миколаєва. Вони попрямували через поле до траси, що проходить з міста Снігурівка в сторону Миколаєва.

До кінцевої станції потяг прибув із запізненням на 3 години 41 хвилину. В «Укрзалізниці»  визнали, що трапилася неприємність і перепросили, виклавши про це інформацію на офіційному сайті. Проте жінці цього було замало і вона подала позов до суду, щоб отримати відшкодування.

Що було у суді

Жінка просила суд стягнути з «Укрзалізниці» 57,64 грн матеріальної шкоди, 112,49 грн вартості проїзду та 1 тис. 500 грн моральної шкоди. В компанії проти цього заперечили та заявили, що у жінки немає доказів їх провини.

Суд встановив, що фарбувати вагон і саджати після цього туди людей було неправильним. Крім цього, компанія знехтувала протипожежними правилами утримання вагонів. Це визнав сам перевізник, який перепросив на офіційному сайті. Проте всі вимоги жінки суд не задовольнив. За даними судового реєстру, у червні 2016 року суддя Печерського районного суду Києва вирішила, що компанія має виплатити своїй пасажирці всього 170 грн 13 коп.

Жінка була здивована такою «шаленою» сумою грошей, і подала на це рішення скаргу. Проте більше грошей вона тоді не отримала, тому що суддів все влаштувало у рішенні їх колежанки. Тому у жовтні 2016 року колегія суддів Апеляційного суду Києва нічого у рішенні не змінювала.

Проте пасажирка «Укрзалізниці» була наполеглива у своєму бажанні покарати державну компанію. Вона звернулася зі скаргою до Верховного Суду. Жінка наполягала, що таких поїздок, як у травні та липні в неї не було і, вона сподівається, не буде. За дві подорожі пасажирка отримала короткочасне токсичне отруєння, а на зворотному шляху стала свідком пожежі тепловоза. Жінка нагадала, що коли було потрібно, то з 11 вогнегасників робочим виявися лише один. Це свідчило, що «Укрзалізниця» знехтувала усі правила протипожежної безпеки.

Судді погодилися, що раз саме з вини «Укрзалізниця» жінка потрапила у неприємні ситуації, то окрім компенсації вартості квитків вона має право на відшкодування моральних страждань. Тому у вересні 2018 року судді Верховного Суду вирішили, що державна компанія має ще заплатити пасажирці 1 тис. 500 грн. Це рішення було остаточним.

Інформатор писав, що на вокзалах в Україні з'являться безкоштовні зарядні станції.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.