Українці вимушені працювати в умовах відсутності світла
Відключення світла в Україні розпочалися в жовтні через російські обстріли об’єктів енергетики. З того часу, кожен стикається з проблемами, а тим більше у роботі. Зокрема, кур'єри служби доставки та водії таксі.
Усі платформи доставлення й виклику авто, залежать від швидкого мобільного інтернету, який тепер щодня зникає у цілих районах разом зі світлом. Як ситуація впливає на сферу доставки й таксі розповідають представники найбільших платформ і їхні працівники, пише Інформатор з посиланням на видання "Хмарочос".
Коли зникає світло, багато веж мобільних операторів перестають працювати, тому вкрай важко вийти на зв’язок із платформою. Якщо кур’єр доставляє продукт, то він може застрягнути в ліфті або не мати можливості зателефонувати клієнтові, аби той забрав замовлення. Загалом виникає багато складнощів. Якщо секція поверху відділена окремими дверима, стукіт з квартири почути складно, а жодного зв’язку у під’їзді немає, тож доводиться просто чекати. У Glovo говорять, що у разі відсутності мобільної мережі, вони рекомендують кур’єрам її змінити на альтернативну в ручному режимі.
"У разі відсутності звʼязку з курʼєром впродовж тривалого часу, якщо інцидент трапився під час доставки замовлення, за правилами платформи служба підтримки може скасувати замовлення. У такому випадку користувач отримає компенсацію. Якщо кур’єр не встиг забрати замовлення у партнера або вже віддав замовлення користувачеві, а на зворотному шляху застряг у ліфті, такі замовлення перепризначить система іншому доступному кур’єру", — кажуть у пресцентрі Glovo.
Якщо кур’єр застрягне у ліфті він має зв’язатися зі службою підтримки. Проте, якщо не вдалося це зробити, йому доведеться стукати у двері й сподіватися на допомогу мешканців будинку. У Bolt Food запевняють, що такі ситуації трапляються рідко, однак їхня служба підтримки завжди готова прийти на допомогу кур’єру, а також компенсувати гроші за замовлення, якщо його не вдалося вчасно доставити.
"Щодо непрацюючого ліфта — можемо поділитися кумедним кейсом, коли клієнт забирав замовлення вудкою з 10 поверху", — коментують у Bolt Food.
Клієнти поводяться по-різному: більшість спускаються за замовленням, але є й ті, що вимагають, щоб саме кур’єр піднявся на 19 поверх. Отримавши відмову, починають обурюватися і ставлять погану оцінку. Хоча за правилами платформи, якщо ліфт не працює, кур’єр сам вирішує, чи здійснювати доставку до дверей.
Коли заклад опиняється без світла, він не може вчасно відключитися від Glovo. Клієнти роблять замовлення, заклад їх не отримує, але кур’єру це замовлення надходить.
"У такій ситуації, якщо у тебе ловить мережа, треба написати у службу підтримки й чекати, доки скасують замовлення. За це Glovo платить 30 гривень компенсації, адже кур’єр втратив багато часу", — додає кур'єр Ярослав.
У Glovo спостерігають меншу кількість замовлень. Адже відключення електроенергії суттєво впливає на їхню роботу, адже коли у ресторанів і магазинів немає можливості приготувати страви або зібрати продукти для замовлення, курʼєри не мають що доставляти, відповідно користувачі у додатку бачать менше можливостей для замовлення — такі заклади тимчасово зникають із застосунку. Проте і Glovo, і Bolt Food запевняють, що бізнес швидко адаптується до роботи у нових умовах, закуповуючи додаткові джерела живлення.
"Попри те, що кількість робочих годин ресторанів зменшилася, їхня продуктивність залишається на високому рівні, тому ми не бачимо зменшення кількості замовлень на платформі або скорочення заробітку кур’єрів", — коментують у Bolt Food.
Однак кур’єр, який працює на лівому березі Києва, зізнається, що його прибутки зменшились приблизно вдвічі через відключення електроенергії. Багато закладів не можуть працювати, тож замовлень стає менше, навіть якщо вдалося зв’язатися з платформою.
У разі відсутності мобільної мережі у Glovo рекомендують кур’єрам змінити зону доставки. Київ має свою логістичну особливість, а саме поділ лівого та правого берегів Дніпра на умовні "два" міста на платформі.
"Таким чином, нам вдається не перевантажувати автоматичну систему розподілу замовлень довгими дистанціями (наприклад, мости Патона та Південний довжиною понад один кілометр) – кур’єри уникають заторів на мостах. Якщо кур’єр доставляє замовлення на правому березі, при відключенні електроенергії він може змінити свою зону доставки на будь-який інший район правого берега. Подібна система діє і на лівому березі", — коментують у Glovo.
Проте багато хто прив’язані до свого району через електротранспорт, яким користуються (електровелосипеди, моноколеса). Опинитися в іншому кінці міста із розрядженим велосипедом — поганий варіант.
Ситуація зі службами таксі є менш складною, бо зв’язок на вулиці, навіть під час відключень, зазвичай кращий, ніж у приміщенні. Тож водії, якщо і втрачають зв’язок із платформою на певний час, доволі швидко його відновлюють через зміну локації або ж користуються альтернативною мережею, так званим внутрішнім роумінгом. За даними компанії Uklon, кількість поїздок у Києві з 10 по 16 жовтня, – тижня перших масованих атак на енергосистему України, зменшилась на 9% у порівнянні з попереднім тижнем. Проте дане зменшення активності користувачів відбулось через сукупність факторів, в тому числі і відключень електроенергії.
"Наприклад, у жовтні кількість виконаних поїздок у Харкові, навпаки, зросла на 22%", — розповідають в Uklon.
Більше скарг у водіїв таксі викликають світлофори й ліхтарі, що не працюють, підвищуючи небезпеку на дорозі. У Київраді заявляють про збільшення кількості ДТП на дорогах, проте вважають, що причиною цього є дощ, а не відсутність належного освітлення.
До графіка стабілізаційних відключень в Києві додали адреси клієнтів — юридичних осіб. Тепер власники бізнесу можуть дізнатися про можливі відключення, просто написавши у вікні пошуку на сайті адресу свого підприємства. Це дозволить спланувати роботу та підготуватися до можливої відсутності світла. Якщо вашої адреси немає в графіку, однак світло відсутнє повідомте про це сюди. Після перевірки адресу вашого бізнесу внесуть до графіка за потреби. Актуальний графік можна знайти тут.
Нагадаємо, Берислав може залишитися без світла до деокупації. Крім того, Уряд обіцяє більш "передбачувані" графіки відключень світла.
Також Інформатор писав, коли в Україні можуть скасувати відключення світла.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.