Як триває розслідування збиття під Тегераном пасажирського Boeing Міжнародних авіаліній України

Читать на русском

Іран намагається максимально ускладнити розслідування

Читать на русском
Як триває розслідування збиття під Тегераном пасажирського Boeing Міжнародних авіаліній України
Поховання загиблих у Boeing

Іран намагається максимально ускладнити розслідування

8 січня виповниться три роки з дня збиття під Тегераном пасажирського літака Boeing 737 Міжнародних авіаліній України. Тепер, після трьох років безуспішних переговорів та закликів до Ірану, держави-члени Міжнародної групи з координації та допомоги жертвам рейсу PS752 передають розгляд спору до міжнародних судових установ.

28 грудня 2022 року Україна, Великобританія, Канада та Швеція ініціювали арбітражний розгляд спору щодо збиття цього пасажирського літака. "Вимагаємо, щоб Іран погодився на арбітражний розгляд спору, пов’язаного зі збиттям літака рейсу PS752 двома ракетами класу земля-повітря, запущеними незаконно та навмисно членами підрозділу протиповітряної оборони Корпусу вартових Ісламської революції Ірану," - йдеться у заяві.

Іран ще не дав на це згоди. Однак, це не має значення. Як передбачено Монреальською конвенцією 1971 р., якщо згоду Ірану не буде отримано протягом шести місяців з моменту ініціювання арбітражу, кожна з держав-позивачів зможе передати суперечку до Міжнародного суду ООН. Втім, ініційований арбітраж стосується винятково питань кримінального переслідування винних осіб.

Це важливо, адже хоча ще у червні 2021 року Іран проінформував про висування державного обвинувачення проти десяти іранських військовослужбовців, відповідальних за збиття літака, Україні не було повідомлено навіть імен цих осіб. 

Окрім того, як заявила спеціальна доповідачка ООН з питань позасудових страт Аньєс Калламар, неупереджена представниця головної міжнародної організації, Іран навмисно приховує обставини катастрофи, створюючи "максимум плутанини та мінімум ясності". 

Калламар повідомила, що, за даними Ірану, однією з причин збиття українського літака було зміщення позиції радіолокаційної станції військових, що призвело до помилку у зв'язку. Пояснень причин зміни позиції станції Іран, за її словами, не надав. Також немає пояснень, чому перед атакою не були перевірені розміри і льотні характеристики цілі. Спецдоповідачка ООН також закинула іранським органам влади, що на місце катастрофи були допущені мародери, а згодом там провели розрівнювання, не надавши можливості рідним загиблих отримати предмети, що належали жертвам катастрофи.   

Нагадаємо, 8 січня 2020 року пасажирський літак Boeing 737-800 авіакомпанії МАУ, який виконував рейс Тегеран-Київ, був збитий в районі аеропорту ім.Імама Хомейні в Тегерані відразу після зльоту. На борту перебували 167 пасажирів та дев'ять членів екіпажу. Усі вони загинули. Серед загиблих – 11 громадян України.

Іран 11 січня 2020 року заявив, що іранські військові збили Boeing "помилково". Переговори між Україною та Іраном щодо розслідування трагедії та компенсації за збиття літака тривали з липня. 30 грудня 2020 року іранське державне інформаційне агентство IRNA повідомило, що іранський уряд виплатить по 150 тисяч доларів сім'ям кожної з 176 жертв авіакатастрофи.

Як раніше повідомляв Інформатор, в українській розвідці пояснили, чому Іран не передає балістичні ракети росії.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.