Якщо військовослужбовець зник безвісти за особливих обставин або його в судовому порядку визнано безвісно відсутнім та у подальшому рішенням суду оголошено померлим – за допомогою слід звернутися не пізніше трьох років з дати складання актового запису про смерть
У разі загибелі військовослужбовця, що сталася під час дії воєнного стану, його родина має право на одноразову грошову допомогу (ОГД) у розмірі 15 млн гривень. Також виплата цієї допомоги проводиться у випадках, коли смерть військовослужбовця настала впродовж року від поранення, травми чи каліцтва, пов’язаного з захистом Батьківщини. Про це 15 липня повідомили в Міноборони.
Право на отримання одноразової грошової допомоги мають особи, визначені чинним законодавством. Проте пріоритетним є особисте розпорядження військовослужбовця за його наявності. У документі зазначено, кому і в яких частках має бути виплачена одноразова грошова допомога.
Незалежно від змісту особистого розпорядження право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають:
Їхня частка дорівнює 50% від частки, яка належала б кожному з них у разі призначення і виплати одноразової грошової допомоги за відсутності особистого розпорядження.
Якщо особисте розпорядження відсутнє або не охоплює всю суму допомоги, право на її отримання у рівних частках мають:
Якщо один з отримувачів допомоги відмовився від своєї частки, ця сума розподіляється порівну між рештою членів сім’ї. Відмова засвідчується нотаріально (за кордоном – у консульстві України).
Якщо після призначення та виплати одноразової грошової допомоги за її отриманням звертаються інші особи, питання щодо перерозподілу суми вирішується за взаємною згодою осіб або в судовому порядку.
Якщо військовослужбовець проходив службу в Збройних силах України, слід звернутися до районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі – ТЦК та СП), незалежно від місця реєстрації.
Якщо він служив у Нацгвардії, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Головному управлінні розвідки МОУ, Держспецзв’язку, Держприкордонслужбі, Державній спеціальній службі транспорту тощо – звертатися необхідно безпосередньо до цих формувань.
Для оформлення одноразової грошової допомоги до районного ТЦК та СП (незалежно від місця реєстрації) необхідно подати такі документи:
Документи слід подати до районного ТЦК та СП, який засвідчує копії та складає висновок про результати проведеної роботи щодо встановлення осіб, які можуть звернутися за ОГД.
Районний ТЦК та СП не пізніше семи робочих днів після надходження всіх документів надсилає документи до обласного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі – О(М)ТЦК та СП).
О(М)ТЦК та СП перевіряє отримані документи, визначає осіб, які документально підтвердили своє право на одержання ОГД, а також осіб, які звернулися (можуть звернутися) за її одержанням, але не надали (надали не всі) документи. Складає висновок щодо можливості призначення одноразової грошової допомоги та надсилає документи до Міністерства оборони України.
Після прийняття рішення Комісією про призначення (відмову) ОГД, упродовж трьох робочих днів, Міноборони доводить до Командування Сухопутних військ витяги з протоколів засідання комісії, яке, своєю чергою, надсилає його до О(М)ТЦК та СП для доведення до заявників.
Виплати одноразової грошової допомоги здійснюється у два етапи. Перший платіж у розмірі 1/5 від призначеної суми допомоги перераховується не пізніше, ніж через п’ять робочих днів з моменту отримання відповідних коштів О(М)ТЦК та СП. Виплати 4/5 від призначеної суми здійснюється рівними платежами щомісячно протягом 40 місяців.
За отриманням допомоги необхідно звернутися не пізніше трьох років з дати складання актового запису про смерть. Якщо військовослужбовець зник безвісти за особливих обставин або його в судовому порядку визнано безвісно відсутнім та у подальшому рішенням суду оголошено померлим – за допомогою слід звернутися не пізніше трьох років з дати складання актового запису про смерть.
Для отримання частки допомоги необхідно звернутися до будь-якого ТЦК та СП, розташованого на підконтрольній території України, не пізніше трьох років з дня складання актового запису про смерть. Оформлення допомоги відбувається на загальних підставах особам, які мають право на її призначення та отримання, за їх особистою заявою або заявою їх законних представників. Документ, складений іноземною мовою, подається разом із перекладом українською мовою, засвідченим у встановленому законом порядку.
Як раніше повідомляв Інформатор, Міністерство оборони України представило нову цифрову систему постачання озброєння для фронту — DOT-Chain Defence, що працює за принципом маркетплейсу. Мета ініціативи — значно пришвидшити закупівлі й доставку сучасних технологій на передову, зокрема FPV-дронів, систем РЕБ та інших роботизованих рішень.