Як переказувати гроші на Monobank за кордоном з мінімальними втратами

Читать на русском

Розповідаємо, як не втратити гроші під час таких операцій

Читать на русском
Як переказувати гроші на Monobank за кордоном з мінімальними втратами

Розповідаємо, як не втратити гроші під час таких операцій

Багато українців, опинившись за кордоном, розраховують на грошові перекази від близьких та друзів. Звісно, це дуже зручно. Але банки можуть непогано заробити на цьому. 

А в деяких випадках поїхати в іншу країну за грошима може вийти дешевше, ніж надіслати їх на картку. Інформатор натрапив на історію, в якій користувач Monobank втратив 350 доларів на переказі. На базі цього розробив чек-лист, необхідний для найменших втрат під час таких операцій. 

Громадянка України ще до початку бойових дій виїхала до Туреччини. Їй потрібні були гроші на картці Monobank, тож вона звернулася до свого друга в США. Він надіслав їй 2 тисячі доларів за допомогою системи PayPal на картку Monobank, але на рахунок зайшло лише 1695 доларів. Вона звернулася до технічної підтримки. Виявилося, що банк конвертував переказ за своїм курсом, який значно перевищував курс НБУ. 

“При зачислении из Pay Pal они конвертируют гривну по своему курсу, далее к нам приходит запрос в гривне и мы конвертируем данную сумму на нашей стороне по курсу 34,4994. Рыночные условия изменились, по этой причине мы подняли курс. Курс 29,54 остался длям переводов со счетов ФОП”, - написали в технічній підтримці банка. А згодом додали, що вимушені змінювати курс, виходячи з ситуації на банківському ринку. Запевнили, що не заробляють на цьому, а курс підняли на підставі аналізу ринку.

Скріни листування, яке надіслали нам читачі, можна подивитися тут.  

Дійсно, станом на 18 липня долар коштує 35,8 грн, а продати його можна за 35,9002 грн.Ні на офіційній сторінці сайту, ні у Facebook новини про оновлений курс від Монобанк ми не побачили. Більше того - у застосунку вони пишуть, що комісії за отримання міжнародного переказу немає (якщо він був здійснения за допомогою Western Union, MoneyGram або Ria). Але вирішили поцікавитися комісією і правилами грошових переказів на карту цього банку. Зняття коштів з картки - згідно тарифів картки.

Повернути переказ можна тільки в тому випадку, якщо він ще не був виплачений одержувачу. Для цього потрібно звернутися в підтримку. 

Курс валют:

Почнемо з питання, яке порушили на початку, - конвертація валюти. Ми знайшли відповідний пункт в Умовах і правилах обслуговування в АТ “УНІВЕРСАЛ БАНК” (нова редакція дійсна з 14 липня 2022 року). Відтак, продати валюту на міжбанківському ринку Monobank може:

  • при надходженні переказу в іноземній валюті в межах України на поточний рахунок фізичної особи від третіх осіб
  • в разі надходження іноземної валюти від нерезидента на користь Клієнта за договором позики, що передбачає виконання резидентами боргових зобов'язань перед нерезидентами за залученими від нерезидентів позиками.

В обох випадках Monobank зараховує виручені від продажу кошти в національній валюті. Також передбачена ситуація, коли клієнту надіслали кошти в іноземній валюті CAD,PLN,CHF,GBP, і це не відповідає валюті рахунку клієнта. Тут банк продає відповідну іноземну валюту на валютному ринку України від імені клієнта з відшкодуванням банку витрат на оплату зборів, комісій та вартості наданих послуг, що діє на час проведення операції. Кошти зараховуються на рахунок клієнта в національній валюті по курсу, що відображається в мобільному додатку.  Якщо його там немає, то застосовується курс валют платіжних систем за вирахуванням 2,5%. 

Комісія:

На офіційному сайті Monobank ви побачите багато систем, за допомогою яких можна переказати кошти. Але якщо зайдете в застосунок, побачите обмеження на користування ними. Отже, наразі здійснити вихідний платіж можна тільки через Western Union, а приймати - від Western Union, MoneyGram та Ria. До початку війни здійснити вихідний платіж можна було і за допомогою SWIFT. Але в застосунку повідомляється, що вихідні перекази закордон тимчасово не здійснюються. Винятком є лише СВІФТ-перекази:

  • за лікування у медичних закладах
  • за транспортування хворих
  • оплата витрат, пов’язаних зі смертю громадян
  • оплата навчання (навчальні заклади, не посередники). 

“При зарахуванні коштів застосовуються стандартні тарифи картки. При цьому, на шляху проходження платежу, залежно від країни/банку відправлення, а також банків-кореспондентів (посередників), які брали участь у проведенні, можуть стягуватися додаткові комісії. Розмір яких не залежить від картки, на яку ви отримуєте переказ”, - пишуть у застосунку. 

Western Union. За даними на сайті Monobank, система працює у понад 200 країн світу. Комісії за отримання платежів немає, а надіслання платежів відбувається за тарифами. Узагальнити їх важко, адже комісія залежить від валюти та країни, куди надсилається переказ. Наприклад, в доларах найдорожче вийде переказати кошти в країни далекого зарубіжжя:суми до 50$ - 13$, більше 750$ - 50$.В Туреччині комісія 50$ знімається за переказ сум вище за 1000$, а до 100 $ можна відправити за 15$. Найдешевше - в СНД (до 200$ - 3$, більше 200$ - 1,5$, отримання в іншій валюті - інші ціни). 

За переказ гривні найбільше доведеться сплатити, якщо ваш отримувач знаходиться в країнах далекого зарубіжжя. Відправлення до 500 гривень комісія сягає 25 грн, а суми понад 30 тисяч грн - 600 грн. В Туреччину за переказ більше 30 тисяч грн сплачуєте 350 грн. В Європу та Ізраїль можливості ширші: 25 грн комісії доведеться сплатити за переказ суми до 750 грн, а якщо відправлення перевищує 30 тисяч грн, то це буде коштувати 450 грн.  

Євро надіслати можна тільки в країни ЄС, і комісія тут стабільніша. Мінімальна - 13 евро за переказ суми до 50 євро. Максимальна - 121 евро за суму від 2500 до 3000 евро. Для сум понад 3 000,00 євро в кожному наступному інтервалі в 500,00 євро до плати за відправлення переказу додається 20,00 євро.

Якщо відправлення проводиться з кредитних коштів, то додатково буде стягуватися: 4% для Чорної картки, 3,5% для platinum і 3% для IRON (тільки на суму кредитних коштів).

В тарифах на користування різних карток від Monobank також вказана комісія на перерахунок коштів. Наприклад, власники Чорної та Білої карток мають платити:

  • 1,8% від суми транзакції - за поповнення картки за посиланням з картки закордонного банку
  • 1,8% від суми транзакції - за переказ з карток закордонних банків на картку Monobank
  • 4% за переказ коштів (мінімально 30 грн) з картки Monobank на картку закордонного банку за рахунок власних коштів.

Отримання коштів має бути безкоштовним.

Інші важливі питання:

Чому переказ коштів не вдається? Банк повертає вхідні та вихідні перекази в іноземній валюті у разі, якщо є підозра зв’язку з діяльністю, забороненою українським законодавством. Це може бути:

  • організація роботи та доступ до казіно, гральних автоматів, комп’ютерних симуляторів, букмекерських контор
  • перекази, отримані в результаті купівлі та продажу однієї іноземної валюти за іншу іноземну валюту з метою отримання прибутку від зміни валютного курсу (форексні угоди), електронною валютою.

Потрібні якісь звіти перед банком? Так, якщо:

  • на користь Клієнта надійде понад двох вхідних переказів в іноземній валюті протягом календарного місяця 
  • сума разового вхідного переказу в іноземній валюті може не відповідати фінансовому стану Клієнта
  • вхідні перекази в іноземній валюті надходять на користь Клієнта систематично (понад 2 платежі протягом півроку поспіль) від одного платника.

В такому випадку клієнт має надати Банку документи/відомості щодо суті вхідних переказів в іноземній валюті та орієнтовного обсягу очікуваних надходжень.Це можна зробити дистанційно, якщо електронні документи чи їх копії засвідчені електронним підписом. 

Отже:

Перед тим, як надсилати кошти на картку Monobank, перевірте:

  • умови системи переказу до тої чи іншої країни
  • комісію картки Monobank
  • валюту рахунку клієнта
  • суму, яку збираєтеся надсилати і відповідно - тариф на її переказ
  • тарифи вашого банка
  • курс валют у застосунку Monobank.

Як показала історія, з якої ми почали цей текст, багато інформації ви можете дізнатися від технічної підтримки вже після здійснення платежу. У разі виникнення проблеми можна звернутися на “гарячу лінію” (0-800-300-200) або відправити електронний лист на адресу: contact@universalbank.com.ua. Зміст листа має відповідати статті 5 Закону України “Про звернення громадян”, а саме:

  • прізвище, ім’я, по батькові
  • місце проживання громадянина
  • суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги
  • електронну поштову адресу, на яку Клієнту Банку надсилається відповідь, відомості про інші засоби зв'язку з ним.

Звернення розглядається не більше 1 місяця, а якщо питання не потребує додаткового вивчення - не довше 15 днів. 

Режим роботи “гарячої лінії”:

  • понеділок-п’ятниця - з 8:00 до 21:00
  • субота-неділя - з 8:00 до 20:00.

Софія Єлагіна

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.