Розповідаємо, як не втратити гроші під час таких операцій
Багато українців, опинившись за кордоном, розраховують на грошові перекази від близьких та друзів. Звісно, це дуже зручно. Але банки можуть непогано заробити на цьому.
А в деяких випадках поїхати в іншу країну за грошима може вийти дешевше, ніж надіслати їх на картку. Інформатор натрапив на історію, в якій користувач Monobank втратив 350 доларів на переказі. На базі цього розробив чек-лист, необхідний для найменших втрат під час таких операцій.
Громадянка України ще до початку бойових дій виїхала до Туреччини. Їй потрібні були гроші на картці Monobank, тож вона звернулася до свого друга в США. Він надіслав їй 2 тисячі доларів за допомогою системи PayPal на картку Monobank, але на рахунок зайшло лише 1695 доларів. Вона звернулася до технічної підтримки. Виявилося, що банк конвертував переказ за своїм курсом, який значно перевищував курс НБУ.
“При зачислении из Pay Pal они конвертируют гривну по своему курсу, далее к нам приходит запрос в гривне и мы конвертируем данную сумму на нашей стороне по курсу 34,4994. Рыночные условия изменились, по этой причине мы подняли курс. Курс 29,54 остался длям переводов со счетов ФОП”, - написали в технічній підтримці банка. А згодом додали, що вимушені змінювати курс, виходячи з ситуації на банківському ринку. Запевнили, що не заробляють на цьому, а курс підняли на підставі аналізу ринку.
Скріни листування, яке надіслали нам читачі, можна подивитися тут.
Дійсно, станом на 18 липня долар коштує 35,8 грн, а продати його можна за 35,9002 грн.Ні на офіційній сторінці сайту, ні у Facebook новини про оновлений курс від Монобанк ми не побачили. Більше того - у застосунку вони пишуть, що комісії за отримання міжнародного переказу немає (якщо він був здійснения за допомогою Western Union, MoneyGram або Ria). Але вирішили поцікавитися комісією і правилами грошових переказів на карту цього банку. Зняття коштів з картки - згідно тарифів картки.
Повернути переказ можна тільки в тому випадку, якщо він ще не був виплачений одержувачу. Для цього потрібно звернутися в підтримку.
Почнемо з питання, яке порушили на початку, - конвертація валюти. Ми знайшли відповідний пункт в Умовах і правилах обслуговування в АТ “УНІВЕРСАЛ БАНК” (нова редакція дійсна з 14 липня 2022 року). Відтак, продати валюту на міжбанківському ринку Monobank може:
В обох випадках Monobank зараховує виручені від продажу кошти в національній валюті. Також передбачена ситуація, коли клієнту надіслали кошти в іноземній валюті CAD,PLN,CHF,GBP, і це не відповідає валюті рахунку клієнта. Тут банк продає відповідну іноземну валюту на валютному ринку України від імені клієнта з відшкодуванням банку витрат на оплату зборів, комісій та вартості наданих послуг, що діє на час проведення операції. Кошти зараховуються на рахунок клієнта в національній валюті по курсу, що відображається в мобільному додатку. Якщо його там немає, то застосовується курс валют платіжних систем за вирахуванням 2,5%.
На офіційному сайті Monobank ви побачите багато систем, за допомогою яких можна переказати кошти. Але якщо зайдете в застосунок, побачите обмеження на користування ними. Отже, наразі здійснити вихідний платіж можна тільки через Western Union, а приймати - від Western Union, MoneyGram та Ria. До початку війни здійснити вихідний платіж можна було і за допомогою SWIFT. Але в застосунку повідомляється, що вихідні перекази закордон тимчасово не здійснюються. Винятком є лише СВІФТ-перекази:
“При зарахуванні коштів застосовуються стандартні тарифи картки. При цьому, на шляху проходження платежу, залежно від країни/банку відправлення, а також банків-кореспондентів (посередників), які брали участь у проведенні, можуть стягуватися додаткові комісії. Розмір яких не залежить від картки, на яку ви отримуєте переказ”, - пишуть у застосунку.
Western Union. За даними на сайті Monobank, система працює у понад 200 країн світу. Комісії за отримання платежів немає, а надіслання платежів відбувається за тарифами. Узагальнити їх важко, адже комісія залежить від валюти та країни, куди надсилається переказ. Наприклад, в доларах найдорожче вийде переказати кошти в країни далекого зарубіжжя:суми до 50$ - 13$, більше 750$ - 50$.В Туреччині комісія 50$ знімається за переказ сум вище за 1000$, а до 100 $ можна відправити за 15$. Найдешевше - в СНД (до 200$ - 3$, більше 200$ - 1,5$, отримання в іншій валюті - інші ціни).
За переказ гривні найбільше доведеться сплатити, якщо ваш отримувач знаходиться в країнах далекого зарубіжжя. Відправлення до 500 гривень комісія сягає 25 грн, а суми понад 30 тисяч грн - 600 грн. В Туреччину за переказ більше 30 тисяч грн сплачуєте 350 грн. В Європу та Ізраїль можливості ширші: 25 грн комісії доведеться сплатити за переказ суми до 750 грн, а якщо відправлення перевищує 30 тисяч грн, то це буде коштувати 450 грн.
Євро надіслати можна тільки в країни ЄС, і комісія тут стабільніша. Мінімальна - 13 евро за переказ суми до 50 євро. Максимальна - 121 евро за суму від 2500 до 3000 евро. Для сум понад 3 000,00 євро в кожному наступному інтервалі в 500,00 євро до плати за відправлення переказу додається 20,00 євро.
Якщо відправлення проводиться з кредитних коштів, то додатково буде стягуватися: 4% для Чорної картки, 3,5% для platinum і 3% для IRON (тільки на суму кредитних коштів).
В тарифах на користування різних карток від Monobank також вказана комісія на перерахунок коштів. Наприклад, власники Чорної та Білої карток мають платити:
Отримання коштів має бути безкоштовним.
Чому переказ коштів не вдається? Банк повертає вхідні та вихідні перекази в іноземній валюті у разі, якщо є підозра зв’язку з діяльністю, забороненою українським законодавством. Це може бути:
Потрібні якісь звіти перед банком? Так, якщо:
В такому випадку клієнт має надати Банку документи/відомості щодо суті вхідних переказів в іноземній валюті та орієнтовного обсягу очікуваних надходжень.Це можна зробити дистанційно, якщо електронні документи чи їх копії засвідчені електронним підписом.
Перед тим, як надсилати кошти на картку Monobank, перевірте:
Як показала історія, з якої ми почали цей текст, багато інформації ви можете дізнатися від технічної підтримки вже після здійснення платежу. У разі виникнення проблеми можна звернутися на “гарячу лінію” (0-800-300-200) або відправити електронний лист на адресу: contact@universalbank.com.ua. Зміст листа має відповідати статті 5 Закону України “Про звернення громадян”, а саме:
Звернення розглядається не більше 1 місяця, а якщо питання не потребує додаткового вивчення - не довше 15 днів.
Режим роботи “гарячої лінії”:
Софія Єлагіна