Як отримати компенсацію за зруйноване житло через ЦНАП та які строки подачі заяв

Власникам зруйнованого житла потрібно виконати кілька кроків

ЦНАП
Українці можуть отримати компенсацію за зруйноване житло через ЦНАП

Українці можуть отримати компенсацію за знищене житло. Для цього потрібно подати повідомлення про знищений об'єкт нерухомості у застосунку чи на порталі Дія, через ЦНАП, орган соціального захисту населення або нотаріуса. Про це заявив народний депутат Павло Фролов. 

Згідно з законодавством заяви про надання компенсації за знищене нерухоме майно можуть подаватися протягом 1 року з дня скасування воєнного стану, а щодо заяв за пошкоджене майно наразі строків не встановлено. Для отримання компенсації за знищене житло потрібно:

  • Подати повідомлення про знищений об'єкт нерухомості у застосунку чи на порталі Дія, через ЦНАП, орган соцзахисту населення або нотаріуса.
  • Подати заяву на виплату за зруйноване майно в такий саме спосіб.
  • Дочекатися рішення комісії та отримання житлового сертифіката, який буде надісланий у Дію або на електронну пошту.
  • Подати заявку для бронювання коштів за сертифікатом та після підтвердження використати його протягом 30 календарних днів, в іншому випадку доведеться повторно звертатися за бронюванням.
  • Звернутися до ЦНАПу або нотаріуса для припинення права власності на знищене житло.
  • Отримати нотаріальне посвідчення купівлі житла за житловим сертифікатом у нотаріуса.

Житловий сертифікат можна використати для придбання житла, узяти кошти на самостійне будівництво або здійснити перший внесок за програмою єОселя. Сертифікат дійсний протягом 5 років з моменту отримання.

Бронювання житлових сертифікатів можливе через ЦНАП і портал Дія

Сервіс єВідновлення, який допомагає українцям відновлювати житло, пошкоджене або знищене через бойові дії, став ще зручнішим.
Тепер забронювати житловий сертифікат можна не лише через застосунок Дія, а й на порталі Дія або в ЦНАП. Оновлення забезпечує можливість отримати компенсацію для осіб, які раніше не могли скористатися послугою через мобільний застосунок. Зокрема, це дасть змогу бронювати сертифікати законним представникам власників зруйнованого житла, а також особам без РНОКПП (реєстраційного номера облікової картки платника податків). Житловий сертифікат діє 5 років. Його можна використати для купівлі квартири, будинку або інвестування в новобудову. Дані про сертифікат зберігаються в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна. Для бронювання коштів через портал Дія:

  • Авторизуйтеся на порталі Дія.
  • Виберіть послугу Бронювання коштів за житловим сертифікатом.
  • Вкажіть потрібний сертифікат, актуалізуйте контактні дані.
  • Підпишіть заяву електронним підписом.
  • Протягом 5 днів ви отримаєте підтвердження, після чого маєте 30 днів, щоб оформити купівлю-продаж житла.

За законодавством першочергове право на виплати мають:

  • військовослужбовці;
  • особи з інвалідністю;
  • багатодітні родини.

Заявки обробляють залежно від наявності коштів на рахунку Міністерства розвитку громад та територій України. Якщо кошти тимчасово відсутні, заявка автоматично переходить в електронну чергу.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube