"Ми готові до будь-якого формату діалогу, але є умова - повне й безумовне припинення вогню."
«Ліфт» — про внутрішню трансформацію. Про той момент, коли залишаєшся сам на сам із собою у замкненому просторі й не можеш втекти від розмови з власним «Я».
За рік початку воєнної агресії Росії ринок українського стрітфуда не лише вижив, але й навчився ефективно волонтерити: досвід експертів Дніпра
Досвід розвитку бізнесу під час воєнних дій є унікальним для Європи у будь який галузі. Разом з pershe agency ми продовжуємо аналізувати ринок українського стрітфуда на досвіді прифронтового міста Дніпро. 6 квітня Анна Абрамова, керуюча закладів Manana та Hoppy Pub у Дніпрі, розповіла, як її проектам допомогло вижити відчуття, що вони потрібні людям. З того природньо пішло й волонтерство. А ми ж поцікавилися у експертів, чи змінилися вподобання мешканців українських міст за час війни.
І в нас нові співбесідники:
Станіслав: Спад був у перші місяці війни, зрозуміло. Потім був підйом на початку літа та вихід на плато – багато в чому завдяки тому, що до Дніпра приїхало багато іноземців – волонтерів чи гуманітарників та переселенців. Після плато зростання не було, був лише спад восени, з чим він пов'язаний, достеменно невідомо
Микита: Від початку війни ми відновили роботу у 10х числах березня. І з першого дня почали отримувати замовлення – я взагалі дуже здивувався, що вони в нас є. Щиро вдячний всім нашим замовникам. Десь до середини травня замовлення поступово зростали, потім ріст призупинився до кінця літа.
З вересня почали знов зростати, але вже в жовтні корективи внесли ракетні удари по енергетиці та відключення електрики. Це був найнапруженіший період, коли є замовлення, замовники на нас розраховують, а ти не можеш нічого вдіяти. Вірніше можеш – але тобі необхідно продати нирку, щоб купити генератор. Ок, то жарти, нирки на місці. Поки що…
Зараз про зріст замовлень говорити поки що зарано. Вони є і це вже супер. Переможемо війну і будемо зростати інтенсивніше. Дякую ЗСУ за можливість працювати!
Микита Паршак, засновник доставки пирогів Лесині Пироги: в плані їжї Дніпро - консервативне місто.
Станіслав: Немає такого, що люди почали щось їсти більше чи менше. Загалом тенденція збереглася довоєнна, але, природно, продукти, що стали дорожчими, почали замовляти рідше. А враховуючи, що в нас дуже багато азіатських товарів, які везуть з Азії, під час війни почалися проблеми з логістикою – і ціни полетіли вгору. Отже, доводиться підвищувати ціни, щоб залишитися на плаву, на жаль.
Микита: Що стосується вподобань, мені здається вони не змінились. Замовляють все по трошки. Є в нас бестселер звісно, то пиріг з курочкою та грибами. Він с першого дня роботи не спадає у попиті.
На 2023 рік мені здається, буде роком національної кухні – української. Тільки у сучасній інтерпретації. З застосуванням сучасних технологій приготування, експериментами з текстурою та смаками. Слідкую за деякими поварами в соціальних мережах – вони вже рухаються у цьому напрямку. Буде більш плідна співпраця з локальними виробниками продуктів – м'ясо, молочка, сири, овочі, фрукти.
Микита: По доставці не думаю що щось сильно змінеться, Дніпро – дуже консервативне місто. Місто шаурми, піци та суші і ще салат Цезар. Отже топами доставки так і залишиться: піца та роли.
Щодо засобів для доставки – то будемо поступово пересідати на електротранспорт – моторолери, автомобілі, ті хто буде робити упор на це, матиме значні переваги у зниженні вартості доставки. Так це ризиковано, маючи досвід минулої зими, але ми віримо в краще та нові технології.
До речі, Маньяна, де керує Анна Абрамова, була не єдиним закладом у Дніпрі, що перейнявся духом волонтерства. Ось що розповідає Станіслав:
«Завдяки хлопцям із фонду Peremoga та їхній крутій роботі, у багатьох ресторанів Дніпра з'явилася можливість допомогти тим, кому справді потрібна допомога. Спочатку це і солдати, і лікарні, а далі переважно переселенці, у яких немає нічого (зокрема їжі). WCK дуже сильна організація з цінностями, які потрібно перейняти собі кожній людині і тоді жити в цьому світі буде найкращим. Дуже раджу подивитися фільм про WCK "We Feed People"
А це – той самий фільм, радимо подивитися на останок.
Раніше Інформатор за участі pershe agency дав читачам поради, що робити, якщо ваш Instagram зламали. Pershe agency – рекламна агенція, що рекламна агенція, що працює приблизно з 30 проектами у Facebook та Instagram щомісяця.