Клієнт хотів, щоб оператор оплатив ремонт його ноутбука
Чоловік вважав, що оператор безпідставно списав кошти та втрутився в роботу його техніки. Тому він подав позов до суду. Проте в компанії заявили, що ламати ноутбуки вони не можуть і угоди з таким клієнтом в них взагалі немає.
У 2018 році чоловік придбав стартовий пакет «Vodafone Захід» та активував SIM-картку. У дні під`єднання до інтернету два-три рази на тиждень компанія надавала своєму клієнтові 200 МБ на день. Хоча чоловік стверджував, що за три години роботи в день йому потрібно було не більше 50-70 КБ.
Дивні речі почали траплятися з вересня 2019 року. Тоді чоловік одним файлом «скопіював 57 КБ», а йому оператор «нарахував 160 МБ». Далі почалися шпіонські ігри: чоловік «почав складати речення: «Подайте мені свою методику по розрахунку». На що компанія нібито миттєво видалила надруковане речення і від`єднала його від інтернету.
Окрім цього, чоловік вважав, що оператор «проникнув у його журнал обліку і незаконно виправляв-видаляв там інформацію». Одного разу вночі компанія нібито «електронною поштою запустила у його ноутбук вірус, який пошкодив браузер, знищив усю його та державну наукову інформацію та контакти з провідними науковцями України».
Тож до суду чоловік прийшов з тим, що з першого номеру «Vodafone Україна» він спожив менше ніж 100 МБ замість 6000 МБ і компанія нібито незаконно від`єднала його від Інтернету. А з «другого стартового пакета оператор також вдруге нібито від`єднала його від Інтернету і забрала неспожитих ним 5500 МБ на свою користь».
Чоловік оцінив шкоду в 3 тис. 648 ГБ інтернету та просив суд, щоб Vodafone оплатив ремонт його ноутбука у сертифікованій майстерні. Також він розраховував отримати відшкодування моральних страждань у 200 грн.
У компанії на це відповіли, що спірний мобільний номер обслуговувався у мережі анонімно, за передоплатою. Тобто без укладання письмового договору про надання послуг. Тому в компанії не мають даних, що цей номер належав саме чоловіку, який подав до неї позов. Через це оператор не мав права розголошувати інформацію за цим номером. До того ж номер було деактивовано через те, що його рахунок впродовж року не поповнювали.
Крім цього, у Vodafone заявили, що красти інтернет та ламати техніку ніхто не міг. Там запевнили, що всі послуги фіксуються сертифікованим технічним устаткуванням, що відповідає всім національним та міжнародним стандартам. А це виключає можливість позапрограмного втручання у його роботу.
Суд встановив, що компанія може нести відповідальність тоді, коли клієнт зареєструється. А до того часу неможливо встановити, що саме цей чоловік отримував мобільні послуги. Тому у грудні 2021 року суддя Личаківського районного суду Львова вирішив, що компанія нічого клієнту не винна.
Чоловік не погодився з таким рішенням і вирішив його оскаржити. У суд апеляційної інстанції він просив стягнути з Vodafone вже 58 тис. 368 грн та 500 грн моральної шкоди. Клієнт наполягав, що він уклав з оператором договір про надання послуг. Однак суд не знайшов цьому підтвердження. Тому у червні 2022 року судді Львівського апеляційного суду нічого в рішенні свого колеги не змінювали.
Чоловік не здавався і подав скаргу до Верховного Суду. Але там справу назвали малозначною і не стали її розглядати.
У Vodafone пояснили, чому разом зі світлом зникає і мобільний зв’язок.