За словами естонського командувача, затримання не пов'язане з підозрами в загрозі критичній інфраструктурі
Естонія затримала російський нафтовий танкер Kiwala. Він входить до "тіньового флоту" держави-агресора. Це відбулося вранці у п'ятницю, 11 квітня.
Зазначений танкер займається експортом російської сирої нафти і нафтопродуктів у треті країни. Про це розповів командувач Військово-морськими силами Естонії, коммодор Іво Вярк, передає ERR.
Зазначається, що Естонія готувалася до операції ще з вечора четверга, а розпочала її о третій годині ночі. Було також задіяно вертоліт. Водноас командувач ВМС заявив, що це затримання не пов'язане з підозрами загрози для критичної інфраструктури.
Відомо, що танкер Kiwala увійшов у води Естонії о 4:19. За даними MarineTraffic, судно наразі перебуває на схід від острова Аегна. Поруч із ним знаходяться два військові кораблі.
Танкер був під санкціями у зв'язку з попередньою діяльністю в Євросоюзі і прямував до російської Усть-Луги. На ньому перебуває 24 людини. Естонська влада повідомила, що капітан судна – громадянин Китаю, який вже співпрацює зі слідством.
Український портал WarSanctions пише, що власники і керівники судна регулярно змінювалися, щоб уникнути прямих зв'язків з Росією і приховати справжніх вигодонабувачів. Останнім часом Kiwala ходив під прапором Джибуті.
У березні стало відомо, що неманеврений танкер, навантажений російською нафтою, дрейфує в Балтійському морі за 20 кілометрів від Рюгена. Писали тоді, що судно може потонути через шторм, що насувається, та створює загрозу екологічній безпеці Балтійського моря. Тому його відбуксують у один з портів Німеччини або Данії. Це вже не перша загроза екології через застарілі судна, які Росія використовує для транспортування небезпечних вантажів.
А 15 грудня 2024-го в Керченській протоці Чорного моря затонули російські танкери серії "Волгонефть". Приблизно 8 тисяч тонн мазуту потрапили у море. Причиною катастрофи став незадовільний стан суден, які призначенні для довгих переходів спокійними річками, але Росія відправила їх у бурхливе море.
Нагадаємо, що в ЄС готуються масштабно конфісковувати кораблі так званого "тіньового флоту" РФ. Для цього Євросоюз розробляє нове законодавство. Країни зможуть арештовувати кораблі як за порушення економічних норм, так і за потенційне піратство, пошкодження кабелів, різноманітні диверсії чи напади на критичну інфраструктуру. Планується, що законодавство може бути спільним для всіх країн ЄС, які мають вихід до Балтійського моря, де Росія веде активну підривну діяльність протягом останніх місяців. Якщо правові заходи не допоможуть — кожна з країн впровадить свої окремі правові норми, прикрутивши до максимуму підривну діяльність РФ у водах Балтійського моря — тепер з кораблями й суднами-танкерами з тіньового флоту ніхто не буде церемонитись. Утім існує загроза, що виникне ескалація і кораблі "тіньового флоту" почнуть супроводжуватися суднами ВМС РФ, адже саме "тіньовий флот" є ключовим джерелом грошей Москви на війну проти України.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.