У Балтійському морі дрейфує завантажений нафтою танкер, що втратив керування. У випадку розливу на Балтиці трапиться екологічна катастрофа, як це було у Чорному морі
Неманеврений танкер, навантажений російською нафтою, дрейфує в Балтійському морі за 20 кілометрів від Рюгена. Судно може потонути через шторм, що насувається, та створює загрозу екологічній безпеці Балтійського моря. Тому його відбуксують у один з портів Німеччини або Данії. Це вже не перша загроза екології через застарілі судна, які Росія використовує для транспортування небезпечних вантажів.
За даними Морської аварійно-рятувальної служби Німеччини, яка працює на місці події, на борту танкера Eventin близько 99 тисяч тонн нафти. Судно ходить під прапором Панами. Але його відносять до так званого російського тіньового флоту, за допомогою якого Росія обходить західні санкції, введені через війну в Україні.
18річне судно довжиною 248 метрів завантажило нафту в російському порту Усть-Луга і вирушило в дорогу 6 січня. Кінцевим пунктом призначення було вказано порт Саїд у Єгипті. Але ввечері у четвер, 9 січня, судно втратило керування. Через загрозу шторму, судно разом з екіпажом мають відбуксувати до берега – у порт німецького Ростоку або в один з портів Данії. Таким чином німецька влада намагається відвернути небезпеку від Балтійського моря. Аварійний буксир та ще одне допоміжне судно вже відправлені до "Евентину".
Екологічна організація Greenpeace включила "Евентин" до списку з майже 200 суден, які вона класифікує як частину російського тіньового флоту. Понад 100 танкерів та сотня інших вантажних суден перебувають у незадовільному технічному стані. Вони курсують під прапорами інших країн, підчас змінюючи назви та країну приналежності, а їхні власники часто залишаються невідомими. Під питанням залишається наявність страхування цих танкерів, оскільки через технічний стан страхові компанії відмовляються заключати договори.
15 грудня в Керченській протоці Чорного моря затонули російські танкери серії "Волгонефть". Приблизно 8 тисяч тонн мазуту потрапили у море. Причиною катастрофи став незадовільний стан суден, які призначенні для довгих переходів спокійними річками, але Росія відправила їх у бурхливе море.
Мазут спочатку забруднив російську берегову лінію, але на початку січня дістався українського Криму, окупованого Росією. У Севастополі та Керчі ввели режим надзвичайного стану. Збитки, які завдані екосистемі Чорного моря Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів оцінює у 14 мільярдів доларів. Однак ця сума може ще зрости.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.