Є чотири ключові схеми, за якими діють квиткові шахраї
Сезон літніх перевезень у розпалі. У вільному продажу квитків на потяг майже не має. Українці, щоб закрити свої потреби, звертаються до "перекупників". Проте це небезпечно, адже можна залишитись і без коштів, і без квитків. В "Укрзалізниці" склали перелік основних схем, за якими працюють квиткові шахраї, та дали поради, як не стати їх жертвами.
В пресслужбі "Укрзалізниці" зазначили, що найрозповсюдженішими є чотири схеми. Одна з них, це коли "перекупник" купує квитки заздалегідь на своє ім'я, а потім його продає іншому пасажиру. Проте, як відмітили в організації, пасажирів у яких різне ім'я у квитку й документі на потяг не пускають.
"У такому випадку ми не пускаємо на борт, адже ім'я у квитку не співпадатиме з іменем у паспорті. На жаль, такі випадки не рідкість. Зловмисники обіцяють пасажирам, що в них не виникне проблем, але по факту ті лишаються не на борту, а "за бортом" на пероні, а телефони "продавців" уже не відповідають", – зазначили залізничники.
Також активно використовується шахраями схема, коли вони у графічному редакторі змінюють своє ім'я у придбаному квитку на замовника, й віддають його в електронній формі. Але провідники, звіривши квитки зі списком пасажирів, миттєво помічають підставу й не допускають пасажирів до посадки.
"Перекупник" купує квиток заздалегідь. Оформлює квиток на своє ім'я, а отримавши замовлення – у графічному редакторі змінює прізвище на квитку на реальне ім'я замовника. Самі пасажири, отримуючи такі квитки в електронній формі, навряд чи відрізняють їх від справжніх. Такі випадки – це тест на уважність та професійність наших провідників: сканування квитка або звірка зі списком пасажирів миттєво демонструє нашим поїзним бригадам справжнє ім'я на квитку, а звірка з документами пасажира примушує не допустити його до посадки", – зазначили в "УЗ".
В "Укрзалізниці" розповіли, що в перший день відкриття продажів "перекупники" атакують ботами системи перевізника і за допомогою скриптів викуповують квитки. Компанія бореться з махінаторами, але вони постійно вигадують нові алгоритми. У "УЗ" відмітили, що у найближчий час буде впроваджено кілька нововведень, які не дадуть "перекупникам" працювати за звичними схемами. Й звернулись до покупців, не стимулювати своїми замовленнями діяльність "горе-підприємців".
"Найближчим часом впроваджуємо кілька нововведень у застосунку, щоб покінчити з такою винахідливістю. Закликаємо і пасажирів не підтримувати таких "горе-підприємців" своїми замовленнями. Замовляючи квиток у "перекупників" ви ж самі створюєте ажіотажний попит, стимулюєте налаштування ботів, через які звичайні пасажири мають труднощі з купівлею квитків", – додали у компанії.
Ще "перекупники" моніторять повернення квитків й теж одразу їх викуповують. В "УЗ" нагадали, що, наприклад, повернення варшавських квитків у вільний продаж здійснюється за дві доби до відправки з 08:00. Ці квитки доступні всім, тому немає необхідності переплачувати "горе-підприємцям".
"Довіряючи купівлю квитків для своєї подорожі "перекупникам", ви ризикуєте залишитися без подорожі взагалі, адже перевірку посадкових документів ми постійно посилюємо. Якщо повезло вашим знайомим або вам самим раніше, то такої вдачі може не бути наступного разу. До того ж ви підтримуєте "квиткових спекулянтів" у той час, як хтось, кому насправді потрібно і хто не здатен переплачувати втридорога, лишається шансів купити квиток", – резюмували в організації.
Раніше Інформатор писав, що "Укрзалізниця" виділила спецбронь для військових, які їдуть у відрядження або відпустку. Квитки розподіляють військові комендатури. Це як мінімум 4 купейних та 4 плацкартних місця на кожному рейсі.
Також повідомляли, що Укрзалізниця запустила потяги з жіночими купе. Ініціативу прийняли позитивно у містах старту. Зокрема, у Харкові, Дніпрі, Кривому Розі, Києві, Ужгороді, Ясіні, Трускавці та інших.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.