В Україні затягується оформлення спадщини через проблему в комунікації Укрпошти та нотаріусів

Щоб отримати інформацію нотаріуси пишуть листи до Ощадбанку. Добре, що не відсилають голубом! Хоча існує електронний документообіг.

спадщина, нотаріус, Укрпошта, Ощадбанк
Листи з банку до доходять до нотаріусів

Нотаріуси часто звертаються до Ощадбанку, коли мають відкрити спадкову справу. Це пов’язано із розкриттям банківської інформації, яка потрібна для цієї процедури. 

У відповідь Ощадбанк надсилає інформацію Укрпоштою, проте нотаріуси її можуть не отримати. Є випадки, коли такі листи повторно направлялися банком по декілька разів. 

«Дана ситуація призводить до того, що державні/приватні нотаріуси не отримують інформацію необхідну для подальшого вчинення нотаріальних дій, а Банк, у свою чергу, несе додаткові витрати на повторне відправлення відповідей на запити таких нотаріусів», - йдеться у листі Ощадбанку до Нотаріальної палати

Стало відомо, чому в Україні затягується оформлення спадщини: проблема в комунікації Укрпошти та нотаріусів 1

 Державний банк отримує послуги від Укрпошти за договором. Кореспонденція пересилається за умови, що у супровідному листі вказуються номер мобільного телефону як відправника, так і отримувача. Але не завжди там вказаний мобільний нотаріуса, щоб Укрпошта могла сповістити його про прибуття листа.

«Однією з головних причин повернення до Банку відповідей на запити державних та приватних нотаріусів є неможливість АТ «Укрпошта» інформувати нотаріусів про надходження кореспонденції, у зв’язку із відсутністю контактного мобільного номеру телефону нотаріуса», - підтвердили інформацію в Ощадбанку.

Щоб вирішити цю складність банк пропонує зазначати у запитах нотаріусів їх мобільні номери телефонів, на які буде направлятися оповіщення про надходження кореспонденції.

Як реагують на це нотаріуси

Під дописом голови Нотаріальної палати Володимира Марченка нотаріуси поділилися своїм «болем» щодо листування з Ощадбанком. 

Стало відомо, чому в Україні затягується оформлення спадщини: проблема в комунікації Укрпошти та нотаріусів 2

«Дійсно є таке проблема, бо вони не пишуть на конверті адресу і пошта не знає куди доставляти, тому я би їм рекомендувала зазначати адресу нотаріуса і такої проблеми би не було», - написала Ганна Осіпенко.

Жінка показала лист, який, за її словами, на пошті ледве знайшли.

«Краще звернутися до Укрпошти, щоб нотаріусам приносили листи. У мене особа оплатила навіть кур'єрську доставку, і те не доставили, а коли я прийшла особисто щоб отримати цей лист Укрпошта сказала, що воно у них лежить вже два дні, треба оплатити за зберігання», - поділилася своїм досвідом Віолетта Масалова.

Стало відомо, чому в Україні затягується оформлення спадщини: проблема в комунікації Укрпошти та нотаріусів 3

Користувачі розповіли, що торік таких проблем з отриманням даних не було. Крім того, «в інших банків чомусь такої проблеми немає».

«Вони змінили спосіб доставки, раніше воно йшло нам як листа, а зараз типу бандеролі. Поки були листи, то розносили поштарі, тепер це чекає на пошті», - вважає Анастасія Любіченковська.

Стало відомо, чому в Україні затягується оформлення спадщини: проблема в комунікації Укрпошти та нотаріусів 4

Реальним виходом нотаріуси бачать використання електронного документообігу.

«Є пропозиція до Ощадбанку - надсилати відповіді на запит нотаріуса з ЕЦП на офіційну електронну пошту нотаріуса, відповідно і запити нотаріус буде надсилати з ЕЦП на електронну пошту банку», - запропонувала Віолетта Масалова.

Президент Нотаріальної палати України Володимир Марченко відреагував на цю пропозицію та заявив, що незабаром підготують звернення до Ощадбанку.

Інформатор писав, як приватний нотаріус незаконно призначила в.о. ректора вищого медичного навчального закладу.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube