В Україні запустять систему е-Консул: чим вона буде корисна українцям за кордоном

Завдяки цій системі сервіси МЗС для громадян України за кордоном стануть набагато доступнішими

Система "е-консул"
В уряді ухвалили рішення щодо запровадження системи "е-консул"

Кабінет міністрів України ухвалив постанову щодо запуску інформаційно-комунікаційної системи "е-Консул". Вона має покращити доступність консульських послуг для українців за кордоном. Завдяки новій системі частину дій можна буде виконувати онлайн, а автоматизоване підтягування документів з реєстрів значно спростить процеси.

Про це повідомляє пресслужба МЗС України у Facebook. Зазначається, що нова платформа дозволить скоротити час надання послуг від 30 до 80 відсотків залежно від їх типу.

"Рішення уряду - результат роботи МЗС із цифровізації консульських послуг. Система "е-Консул" зробить сервіси доступнішими і швидшими: деякі дії перейдуть в онлайн, інші спростяться завдяки автоматичному підтягуванню документів з реєстрів. Це покращить якість послуг для громадян за кордоном", – пояснив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба.

Станом на серпень 2024 року МЗС вже тестує оновлену електронну чергу, кабінети заявника та консула, а також автоматизовані сервіси у сфері нотаріату та оформлення довідок.

Очікується, що система буде повністю доступною українцям вже цього року після завершення тестування та підключення до державних реєстрів.

МЗС розширило доступ до консульських послуг за кордоном

З 15 липня перелік закордонних дипломатичних установ України, які здійснюють надання послуг з використанням Державного реєстру актів цивільного стану громадян, збільшився майже вдвічі. Доступ до реєстру додатково отримали ще 24 установи у 20 країнах. Це посольства України в Австрії, Алжирі, Бельгії, Великій Британії, Вірменії, Іспанії, Марокко, Молдові, Нідерландах, Норвегії, ОАЕ, Румунії, Таджикистані, Туркменістані, Угорщині, Фінляндії, Франції, Хорватії та Швеції, консульства в Единбурзі, Бєльці, Дубаї, Ніредьгазі та Брно. Таким чином, доступ до цього реєстру з 15 липня матимуть загалом 48 установ у 31 країні Європи, Північної Америки, Азії та Океанії, а також Африки та Близького Сходу.

Доступ до Державного реєстру актів цивільного стану означає, що громадяни України зможуть отримати повторні свідоцтва, видані органами ДРАЦС на території України (про народження, про смерть, про зміну імені, про шлюб, про розірвання шлюбу); витяги з Реєстру про проведену реєстрацію акту (про народження, про смерть, про зміну імені, про шлюб, про розірвання шлюбу).

Відтепер додаткові закордонні дипломатичні установи надаватимуть такі послуги та здійснюватимуть іншу роботу на напрямі державної реєстрації актів цивільного стану з використанням засобів Реєстру. Міністерство закордонних справ продовжить роботу над спрощенням доступу до консульських послуг за кордоном і підключенням до згаданого реєстру всіх закордонних дипломатичних установ до першої половини наступного року. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube