У четвер та п'ятницю 26-27 грудня на небі сформується напружена конфігурація
«Для мене «Різдвяна» про час, якого завжди мало, який іноді хочеться зупинити, сповна насолодитися моментом щастя… Свята ж - це паузи, які дозволяють пригальмувати, озирнутися назад, побути - якщо є така можливість - з найріднішими. Для величезної кількості українців зібратися сьогодні на свята сімейним колом - справжня розкіш…», - Колос.
Наші льотчики почнуть опановувати західні винищувачі вже цього місяця
Пілоти українських Повітряних сил вже незабаром розпочнуть навчання на винищувачах F-16. Вони вчитимуться керувати західними літаками в Данії.
Про це з посиланням на Міністерство оборони країни повідомляє CNN. За даними видання, тренування почнуться вже в кінці серпня поточного року.
Теоретичні та практичні знання українським льотчикам передаватимуть спеціалісти з 11 країн НАТО. Більш детальну інформацію Міноборони Данії не надавало. Скоріше за все, вона з'явиться згодом.
Київ вже давно прохає західних союзників передати ЗСУ бойові літаки F-16. Це хоча й не нова, але потужна та технологічна модель винищувачів, яка відчутно посилила б Сили оборони. Втім, з поставками такої техніки наші союзники, м'яко кажучи, не квапляться - і це при тому, що Зеленський вимагав ці літаки ще до початку нашого контрнаступу. Через їхню відсутність Україна не має переваги або хоча б паритету в повітрі, що вкрай негативно впливає на контрнаступальні дії.
Втім, останнім часом справа здвинулася з мертвої точки. Один за одним від наших партнерів поступають сигнали щодо готовності передати Україні ці винищувачі. Так, свою згоду вже надали Сполучені Штати. Підтвердили свою участь в цьому й Нідерланди з вищезгаданою Данією. Навчати наших пілотів керувати західною технікою буде також Румунія.
Є кілька важливих причин, через що союзники зволікали з питанням передачі Україні бойової авіації. Перше та найголовніше - це питання зберігання рівноваги та балансу, адже на кожне значне посилення України наш ворог відповідає, симетрично чи асиметрично, тим же самим. Західна ж політика будується на негласному паритеті, який потрібен для недопущення гострої ескалації ситуації, що створила б пряму кризу безпеки для країн ЄС та НАТО.
Окрім цього, є суто технічні моменти. Українські бійці не вміють керувати такою технікою, адже система управління радянським літаком, на яких несуть службу пілоти ЗСУ, значно відрізняється від західних моделей. Навчання ж займе досить тривалий час. По-друге, постає питання ремонту та обслуговування цих літаків - ми не маємо відповідних компетенцій та інфраструктури для цього. Нарешті, більшість наших льотчиків банально не володіють англійською на достатньому вузькоспеціалізованому рівні, щоб почати освоєння F-16. Через це пілотам Повітряних сил ЗСУ доводиться спершу в дуже швидкому режимі проходити мовні курси.
Раніше ми писали про "позитивні сигнали" від НАТО щодо надання нам F-16. Ми також повідомляли прогнози речника Повітряних сил Юрія Ігната по отриманню західних винищувачів вже цього року.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.