Навчання українських пілотів на F-16 може затягнутися до наступного літа: у The Washington Post назвали причину

Читать на русском

Початок бойової підготовки можуть перенести на січень

Читать на русском
F-16
Українське командування зіткнулося з невизначеністю з боку західних чиновників у питаннях навчання своїх пілотів

Початок бойової підготовки можуть перенести на січень

Західні чиновники й досі не можуть дійти до конкретики у питаннях навчання українських пілотів. Можливо, Україні доведеться почекати ще рік без багатоцільових винищувачів F-16.

Про це пише The Washington Post з посиланням на високопоставлених українських урядовців та військових чиновників.

"Після того, як початок підготовки кілька разів переносили, Україні, ймовірно, доведеться ще рік прожити без винищувачів, які, за прогнозами офіційних осіб у Києві, забезпечать значну військову перевагу в умовах повільного контрнаступу і допоможуть краще захистити цивільне населення від регулярних ракетних ударів і ударів безпілотників росії", — зазначають американські журналісти.

Чому начання затримують?

Президент США Джо Байден кілька разів відхиляв запити України про постачання F-16, і лиш в травні змінив позицію і висловив підтримку щодо навчання українських пілотів на цих винищувачах. Тепер же, результат низки затримок спричинила невизначеність західних партнерів під час реалізації програми навчання. Наприклад, американські винищувачі, які необхідні на передовій, надають із затримками. Відтак початок бойової підготовки посувається на січень і як очікується, триватиме пів року. Друга група буде готова орієнтовно до кінця наступного року. Іншою причиною є курси з вивчення термінології, які тривають 4 місяці. 

Як проходитиме навчання на F-16?

За словами українських офіційних осіб, перша група з шести пілотів буде готова до польотів на F-16 тільки до наступного літа. Друга група пілотів, їх називають так званими резервними кандидатами, буде підготовлена приблизно до кінця наступного року. Тобто, загально восьмеро людей — на 2024 рік.

"Оскільки відібрані пілоти вже мають високий рівень базової англійської, вивчення додаткової термінології «не займе багато часу»", — зазначив глава авіації ВПС України Сергій Голубцов.

Знання англійської буде недостатньо, навіть попри вільне володіння, пілоти все одно мають спочатку пройти 4-місячні курси у Великій Британії, щоб знати термінологію, пов'язану з літаками. На прохання Данії, яка попросила навчати одразу весь екіпаж, а не лише пілотів, навчання проходитиме разом із наземним персоналом, який володіє англійською можливо й гірше. Однак над цим працюють. 

"Ми плануємо додаткову спеціалізовану підготовку для льотного і наземного складу, необхідну для опановування термінології, пов'язаної з F-16. Зважаючи на відсутність досвіду роботи з цією термінологією в Україні, навчати пілотів та інший персонал на місці виявилося неможливим", — поділився Голубцов.

Як розповів  газеті The Washington Post, бригадний генерал Сергій Голубцов, протягом останнього року, у перервах між вильотами, українські льотчики займаються вивченням англійської онлайн. Попри це, як повідомили американські чиновники, більшість найкращих пілотів України, ймовірно, залишаться на своїй батьківщині, де вони виконують вильоти на радянських літаках і використовують французькі ракети SCALP і британські Storm Shadow.

Яка позиція України?

Головнокомандувач ЗСУ Валерій Залужний розкритикував західних партнерів, які вважають, що українські війська зможуть ефективно контрнаступати без сучасної авіації. Занепокоєння українських офіційних осіб, на думку The Washington Post, підкреслює напруженість стосунків між Києвом та його союзниками щодо найкращого способу підготовки країни до протистояння сильнішим і краще озброєним російським силам. Розбіжності виникають і між прихильниками оборони України та адміністрацією Байдена, яка хоч і постачає озброєння, однак надто повільно, зважуючи кожний крок.

"Це називається затягуванням", – заявив неназваний один український чиновник.

Чому нам так потрібна авіація?

Співрозмовники The Washington Post, надто критикувати партнерів не збираються, побоюючись показатися невдячними. Однак, українська авіація поступається російській кількісно і якісно. Тож наявність винищувачів F-16 може забезпечити повітряну перевагу і поліпшити захист цивільного населення від ракетних і безпілотних атак росії. До того ж багатоцільовий літак F-16, здатний успішно працювати по наземним і морським цілям, в тому числі з дальньої відстані, а літаки, якими сьогодні володіє Україна, на це нездатні, оскільки вже сильно застаріли.

Нагадаємо, Данія і Нідерланди висловили готовність очолити програму навчання, що викликало надії в Києві на оперативну появу винищувачів у вересні.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут. 

 

 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.