Це не жарт: українським пілотам, перш ніж сісти в F-16, потрібно вивчити англійську

Українські пілоти відкладають початок навчання на американських літака до січня нового року, аби вивчати додаткову термінологію

Українські пілоти
Авіаторам потрібно підтягнути термінологію

Наші авіатори не зможуть розпочати навчання на літаках F-16 у вересні, як на це очікували раніше, у кращому випадку йдеться про січень 2024 року. Виявилося, що навичок спілкування англійською вистачає лише в невеликої кількості претендентів, але і їм потрібно проходити додаткові курси. Навчання пілотів відкладали вже кілька разів, що породжує чутки про затягування процесу Вашингтоном. З іншого боку, схоже, зі знанням англійської дійсно є проблемою. Вашингтон розцінює передачу F-16 як частину плану перетворення України в потужну регіональну силу, але заявляє, що готовий сприяти якомога швидшому навчанню українських пілотів та негайно схвалить передачу винищувачів, коли до цього дійде.

Коли це станеться?

За найоптимістичнішими прогнозами перша група з восьми українських пілотів завершить навчання на багатоцільових літаках F-16 влітку 2024 року. Як повідомляє The Washington Post із посиланням джерела серед українських, європейських та американських військових та політиків, спершу вони мають пройти «короткі» чотиримісячні курси англійської в Британії. Видання зазначає, що пілоти вільно володіють цією мовою, але мають пройти додаткове навчання з термінології, яка буде необхідна в подальшому. Разом із ними має навчатися наземний персонал: Данія, одна з країн, які зголосилися навчати українців, вважає за доцільне, щоби пілоти й техперсонал одразу починали співпрацювати разом.

Через це українські військові розпочнуть навчання з бойової підготовки в січні, а закінчать орієнтовно в червні наступного року. За даними видання, Київ може надати ще 20 пілотів, які володіють англійською мовою. При тому значна частина наших асів активно задіяна на фронті, підтримуючи наступ та захист зі старої техніки.

Поява на фронті F-16, як вважається, суттєво б змінила ситуацію, даючи нам змогу ефективно протидіяти передовішій авіації супротивника, зокрема гвинтокрилам Ка-52 та винищувачам Су-35. Це також дало б можливість краще реагувати на ракетні загрози.

Ка-52
Ворог має чисельнішу та досконалішу авіацію, як Ка-52. Фото: AFT

Скільки можна відтягувати?

Початок навчання кілька разів відкладався з різних причин. Довгий час свою згоду не надавав Вашингтон, посилаючись на те, що не провів ще всі підготовчі операції й не видав навчальні плани та методичну літературу. Це дало підстави вважати, що Адміністрація Байдена з якоїсь причини затягує процес. Зрештою про завершення підготовчих робіт було заявлено й дозвіл надали.

Проводити тренування українських пілотів зголосилися Нідерланди, Данія та Румунія. На території останньої добудовують регіональний навчальний центр. Ініціатива цих країн дала надію, що навчання розпочнуться у вересні, але й ці сподівання виявилися марними.

Як вважається, адміністрація Байдена хотіла б, аби європейські країни взяли на себе навчання наших пілотів. Але США долучиться до навчання частини пілотів, якщо ЄС із якоїсь причини не впорається. Вашингтон заявляє, що причиною відставання є складність урегулювання всіх проблемних питань, таких як підготовка необхідної бази. До прикладу, більшість європейських армій переходять від F-16 до F- 35 і навчальна база орієнтована на це. Проблемою є і відбір достатньо кваліфікованих авіаторів у воєнний час. А тепер до причин додався також «мовний бар’єр».

Офіційний Київ остерігається критикувати Захід, адже намагається уникнути звинувачень у «невдячності». Але не на камеру чиновники обережно висловлюють невдоволення.

«Це називається затягуванням», — сказав один з-поміж українських чиновників The Washington Post на умовах анонімності.

Навчальна база
Виявилося, що потрібно готувати базу для навчання на "стареньких" F-16. Фото: CNN

Чому так мало?

Як повідомили американському виданню українські чиновники, навчати велику кількість пілотів одночасно не вийде, адже в європейських країнах-учасницях недостатньо інструкторів для більшої групи. Проте ЄС може навчати більше, ніж вісім осіб за раз.

За різними оцінками, Україна може очікувати на 40–60 одиниць F-16. Виникає логічне запитання: хто пілотуватиме решту й чому так мало пілотів знає англійську на достатньому рівні? Зрештою, Київ багато місяців штурмував західні столиці, аби нам передали це озброєння, цього часу було достатньо, щоби підтягнути знання тих, кому потрібно.

Представники США зазначили The Washington Post, що Україна лише нещодавно надала список пілотів, готових пройти навчання першими. При тому лише вісім із 32, які складали іспити на знання англійської мови, оцінені як такі, що мають їх на достатньому рівні. Але й вони мають проходити додаткові курси.

Дещо виправдовує Київ те, що кращі українські пілоти задіяні в боях і можуть приділяти небагато часу навчанню. Як повідомив начальник авіації ВПС України, генерал Сергій Голубцов, у перервах між вильотами вони впродовж року проходили онлайн-курси англійської. Він додав, що вивчення додаткової термінології «не займе багато часу».

«Буде проведено додаткову спеціалізовану підготовку льотного та наземного персоналу з термінології, необхідної для підготовки F-16. Навчати пілотів та інший персонал в Україні цій термінології не було можливості через відсутність досвіду роботи з такою термінологією», — заявив Голубцов.

Пілот МіГ-29
Українські пілоти вчили англійську онлайн між бойовими вильотами. Фото з відкритих джерел

Як це бачать у США?

Україна очікує, що F-16 відіграє важливу роль у контрнаступальних діях, однак чиновники в Білому домі мають інше бачення, повідомляє The Washington Post. Американці розглядають передачу літаків як частину гарантій стримування росії, з їхньої точки зору, вони більш потрібні після закінчення бойових дій.

«F-16 — це наша довгострокова відданість Україні, і це здатність, яка не матиме відношення до поточного контрнаступу», — сказав бригадний генерал Патрік Райдер, прессекретар Пентагону.

А для боротьби з повітряними цілями зараз, мовляв, Вашингтон передає ракети класу «земля-повітря» та мобільні системи протиповітряної оборони. Водночас він додав, що Сполучені Штати підтримають спробу якнайшвидше розпочати навчання F-16. Варто зазначити, що в Пентагоні дехто критикує таке рішення і наполягає на якомога швидшій передачі літаків Україні.

Раніше ми розповідали про те, що Генсек НАТО Єнс Столтенберг заявив, що українські пілоти незабаром розпочнуть навчання на винищувачах F-16. Ми також писали про те, як оцінив перспективи отримання винищувачів речник Повітряних Сил Юрій Ігнат

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube