Українські аеропорти хочуть віддати в приватні руки: що про це розповіли Інформатору в Кабміні

Інформатор отримав нову відповідь з Мінінфраструктури

Літак у небі України. Зображення: Pinterest/RawPixel
Літак у небі України. Зображення: Pinterest/RawPixel

У ЗМІ з'явилася інформація про те, що державні аеропорти України планують передати в управління приватним компаніям. Це сприятиме збільшенню доходів від інфраструктури летовищ. Інформатор звернувся до Міністерства розвитку громад та територій України, щоб там прокоментували ситуацію. 

У медіа з'явилася інформація про те, що аеропорт "Бориспіль" планують віддати у приватне управління. Також, за даними ЗМІ, у Мінрозвитку розпочато процес оцінки можливості передачі аеропортів "Бориспіль", "Львів" та "Одеса" в приватне управління, результати таких оцінок мають бути вже у серпні 2025 року. Міністерство розвитку громад і територій хоче знайти можливість економити на витратах, які повʼязані з утриманням державних аеропортів. Для цього мають намір оцінити, на скільки доцільно залучення приватного сектору до управління аеропортами.

Технічне завдання дослідження передбачає техніко-економічну, фінансову й інституційну оцінку стану аеропортів, розробку моделей залучення приватних операторів і проведення ринкових консультацій з провідними операторами аеропортів. Ми запитали у міністерстві, наскільки ця інформація відповідає дійсності.

Заступник міністра розвитку громад та територій України Сергій Деркач повідомив Інформатору, що 21 травня 2025 р. відбулася робоча зустріч представників Мінрозвитку та Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) і Міжнародної фінансової корпорації (IFC), в ході якої було презентовано команду технічних і юридичних експертів разом із планом проведення комплексного дослідження можливих моделей залучення приватного сектору до управління та утримання аеропортів. Результати дослідження планується використати для подальшого вивчення довгострокових механізмів приватного інвестування, включно з моделями на основі концесій, які можуть бути актуальними для етапу післявоєнного відновлення.

Міжнародна фінансова корпорація (IFC) - організація, яка входить до Всесвітнього (Світового) банку, але юридично та фінансово є незалежною. Її мета - забезпечити стійкий приплив приватних інвестицій у країни, що розвиваються. IFC надає позики, інвестування у формі пайової участі в капіталі, пропонує структуроване фінансування та продукти з управління ризиками, а також консультує з метою стимулювання зростання приватного сектору. Зазвичай МФК фінансує не більше як 25% загальної вартості проєкту, решта коштів відшукується коштом приватних компаній і комерційних банків, також IFC не потрібні урядові гарантії. Офіс організації знаходиться у Вашингтоні. Україна входить в цю організацію з 1993 року. 

Тобто, судячи з відповіді заступника міністра, поки що про відновлення обмеженої роботи аеропортів мова не йде. Через війну в Україні повноцінно не працює жоден з аеропортів. Аеропорт "Бориспіль", основний і найбільший пасажирський міжнародний аеропорт України, нині входить в трійку держпідприємств з найбільшими збитками.

У березні ми писали, що вже 5-7 авіакомпаній готові здійснювати рейси до міста Львів. Про це розповіла гендиректорка міжнародного аеропорту “Львів” імені Данила Галицького Тетяна Романовська виданню “Високий замок”. Також розглядається можливість відкриття аеропорту в Ужгороді. Аеропорт "Бориспіль" веде перемовини з Wizz Air про повернення рейсів, коли настануть сприятливі безпекові умови. Wizz Air має намір відновити польоти в Україну після оголошення припинення вогню, відновивши близько 30 маршрутів у перші шість тижнів. Одеський аеропорт, за словами його керівника Володимира Семенченка, планує відновити свою роботу через 114 днів після припинення бойових дій.

Найбезпечнішим аеропортом України є летовище в Ужгороді. Його смуга закінчується практично в Словаччині. Коли літак злітає і сідає, майже у повітряному просторі України не перебуває. Та в ОП підкреслили, що навіть стосовно "Ужгорода", рішення повинні ухвалити військові, адже це залежить від безпекової ситуації й наявної кількості ППО. 

Віктор Ожогін з 2014 року захищає Україну

Інформатор просить Президента присвоїти йому звання Герой України
Image

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube