У жінки під приводом оновлення мобільного зв'язку Київстар викрали з карти ПриватБанку 26 тисяч гривень - що вирішив суд

Після зникнення з картки коштів невідома особа, яка представилась працівником Київстар, на зв'язок більше не виходила

Київстар
Жінка після дзвінка від нібито працівника Київстар втратила з картки ПриватБанку 26 тисяч гривень

Жінці зателефонувала невстановлена особа з номерів мобільних телефонів, яка назвалася працівником ПрАТ "Київстар". Під приводом оновлення мобільного зв'язку списала кошти з її картки ПриватБанку в розмірі 26 тисяч гривень. Про це йдеться у рішенні Рогатинського районного суду Івано-Франківської області, опублікованому 7 жовтня 2025 року. 

30 грудня 2023 року до жінки зателефонувала невстановлена особа з номерів мобільних телефонів, яка назвалася працівником ПрАТ "Київстар" і під приводом оновлення мобільного зв'язку шляхом обману і вчинення незаконних операцій з використанням електронно-обчислювальної техніки, назвала реквізити її картки "Універсальна", виданої ПАТ "ПриватБанк", заволоділа коштами в сумі 26 тисяч гривень, які були встановлені як кредитний ліміт по цій картці. Після зникнення з картки коштів ця особа на зв'язок більше не виходила. Після чого вона зателефонувала на гарячу лінію "ПриватБанку" і повідомила про вчинення шахрайських дій в поліцію за номером 102. За фактом вчинення шахрайських дій органом досудового розслідування зареєстроване кримінальне провадження. Під час проведення досудового розслідування встановлено, що згідно з довідкою "ПриватБанку" кіберзлочинці за кілька хвилин до дзвінка самостійно встановили ліміт кредитних коштів, безперешкодно під'єдналися до сервера банківської установи.

"Списання коштів відбулося внаслідок недбалого зберігання клієнтом банківських даних та їх передача стороннім особам. Відповідно до умов і правил надання банківських послуг саме клієнт несе повну відповідальність за усі платіжні операції з використанням електронного платіжного засобу та/або за несанкціоноване отримання коштів з рахунку третіми особами, якщо його дії призвели до втрати платіжного інструменту або індивідуальної облікової інформації, розголошення пін-коду, чи іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжну операцію з використанням платіжного інструменту. У АТ КБ "ПриватБанк" існує система захисту. Для того щоб зняти/переказати кошти з картки клієнта недостатньо лише номера телефону. Завжди є додаткове підтвердження операції - введення ПІН-коду картки, 4-х останніх цифр картки клієнта, смс-повідомлення, яке надходить на фінансовий номер клієнта, а тому без розголошення своїх персональних даних інша особа не може зняти кошти. Позивачка зазначила, що не втрачала картки, перевипуску її SIM-картки не було. Переказ коштів можливо було здійснити лише за допомогою використання фінансового телефона та іншої особистої інформації", - заявили у ПриватБанку. 

Яким було рішення суду? 

Позов жінки задовольнили. Суд вирішив визнати припиненими її зобов'язання за кредитним договором згідно з кредитною карткою, емітованій в АТ КБ "ПриватБанк".

"Списання коштів з карткового рахунку позивачки відбулося не за її розпорядженням, тому вона не повинна нести відповідальність за такі операції. Сам по собі факт коректного вводу вихідних даних для ініціювання такої банківської операції, як списання коштів з рахунку користувача, не може достовірно підтверджувати ту обставину, що користувач своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції; за відсутності належних та допустимих доказів сумніви та припущення мають тлумачитися переважно на користь споживача, який зазвичай є «слабкою» стороною у таких цивільних відносинах, правові відносини споживача з банком фактично не є рівними». Відповідачем не доведено і не надано належних і допустимих доказів, що позивачка як власниця картки надала інформацію третім особам і своїми діями чи бездіяльністю сприяла втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції, зокрема, збільшувати кредитний ліміт та знімати кредитні кошти. Встановлені обставини підтверджують, що зняття коштів з рахунку відбулося не за її розпорядженням і не з її волі. Також на цей час триває досудове розслідування щодо незаконного викрадення коштів із банківської карти відповідача, і остаточне рішення ще не прийнято. Тому немає підстав вважати, що втрата коштів відповідача сталася внаслідок її незаконних дій. У судовому засіданні підтверджено списання коштів з рахунку позивачки на суму 19 553 гривень(+комісія). Вона просила стягнути з АТ КБ "ПриватБанк" на її користь безпідставно списані кошти з карткового рахунку в розмірі 26 тисяч гривень. За встановлених судом  обставин, позов належить задовольнити та визнати припиненим її зобов'язання за кредитним договором згідно з кредитною карткою", - наголосив суд.

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити