У службі підтримки банку відповіли, що уточнення походження коштів може відбуватися на розсуд касира і не є обовʼязковим
У соцмережах шириться інформація, що в ПриватБанку вимагають пояснення джерела коштів при обміні валют у касі (навіть якщо це $100). У підтримці банку пояснили, чи справді це так. І як працює банківський фінмоніторинг.
Користувачка TikTok повідомила, що звернулася до відділення ПриватБанку для обміну $100. Але, за її словами, банк вимагав пояснити, звідки в неї ці кошти, й надати номер телефону. Жінка сказала, що відмовилась обмінювати так валюту й зробила це в звичайному обміннику.
«Вони сказали, що тепер це роблять зі всіма для того, аби бачити, скільки клієнтів міняють валюту й робити фінмоніторинг, звідки в них ці кошти», – розповіла користувачка у відео, яке вже набрало понад 600 тис. переглядів.
У службі підтримки банку відповіли, що уточнення походження коштів може відбуватися на розсуд касира і не є обовʼязковим. Також документи можуть запитати, якщо йдеться про обмін великої суми коштів або залежно від даних, які вказував клієнт в анкеті.
"Орієнтовно при здійсненні операції на суму від 300 тис. грн можуть документи запитати. Але запитують також і на менші суми, залежно від даних клієнта, доходу, який він вказував в анкеті, обороту коштів по картці тощо", – йдеться у відповіді.
Щодо ситуації у відео в підтримці відповіли, що, можливо, клієнтка мала обмеження. Адже документів щодо $100 банк не вимагає, навіть якщо людина працює неофіційно.
«Відео в інтернеті, зазвичай, не розкривають усю суть випадку клієнта. Скоріш за все в того клієнта вже є обмеження в банку, в такому випадку операції навіть на 1 грн блокуватимуться», – йдеться у відповіді.
З 1 червня 2025 року відповідно до Меморандуму українських банків про забезпечення прозорості функціонування ринку платіжних послуг, граничні ліміти на р2р перекази з карткових рахунків громадян та перекази через реквізити IBAN становлять 100 тис грн на місяць. Такі обмеження, зазначені в Меморандумі, стосуються лише переказів, здійснених фізичними особами на рахунки інших контрагентів через банківські картки або реквізити IBAN, як в межах України, так і за її межі. Водночас ці ліміти не поширюються на платежі за товари та послуги, зокрема на оплату комунальних послуг або покупки в магазинах.
Ліміти не поширюються на перекази між рахунками одного клієнта в одному банку або на перекази клієнтів з підтвердженими доходами понад встановленої суми ліміту (зарплата, пенсії, соціальні виплати, підтверджені інші доходи) чи волонтерів.
До списку підписантів меморандуму входять:
Також до угоди приєдналися дві небанківські фінустанови: ТОВ "Новапей" (NovaPay) та ФК "ЄВО" (RozetkaPay).
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.