У TikTok кажуть, що у ПриватБанку треба пояснювати походження $100 при обміні: чи це правда

У службі підтримки банку відповіли, що уточнення походження коштів може відбуватися на розсуд касира і не є обовʼязковим

Фінмоніторинг при обміні валюти
Фінмоніторинг при обміні валюти

У соцмережах шириться інформація, що в ПриватБанку вимагають пояснення джерела коштів при обміні валют у касі (навіть якщо це $100). У підтримці банку пояснили, чи справді це так. І як працює банківський фінмоніторинг.

Користувачка TikTok повідомила, що звернулася до відділення ПриватБанку для обміну $100. Але, за її словами, банк вимагав пояснити, звідки в неї ці кошти, й надати номер телефону. Жінка сказала, що відмовилась обмінювати так валюту й зробила це в звичайному обміннику. 

«Вони сказали, що тепер це роблять зі всіма для того, аби бачити, скільки клієнтів міняють валюту й робити фінмоніторинг, звідки в них ці кошти», – розповіла користувачка у відео, яке вже набрало понад 600 тис. переглядів.

Що каже ПриватБанк

У службі підтримки банку відповіли, що уточнення походження коштів може відбуватися на розсуд касира і не є обовʼязковим. Також документи можуть запитати, якщо йдеться про обмін великої суми коштів або залежно від даних, які вказував клієнт в анкеті.

"Орієнтовно при здійсненні операції на суму від 300 тис. грн можуть документи запитати. Але запитують також і на менші суми, залежно від даних клієнта, доходу, який він вказував в анкеті, обороту коштів по картці тощо", – йдеться у відповіді. 

Щодо ситуації у відео в підтримці відповіли, що, можливо, клієнтка мала обмеження. Адже документів щодо $100 банк не вимагає, навіть якщо людина працює неофіційно.

«Відео в інтернеті, зазвичай, не розкривають усю суть випадку клієнта. Скоріш за все в того клієнта вже є обмеження в банку, в такому випадку операції навіть на 1 грн блокуватимуться», – йдеться у відповіді.

Обмеження переказів на банківські картки

З 1 червня 2025 року відповідно до Меморандуму українських банків про забезпечення прозорості функціонування ринку платіжних послуг, граничні ліміти на р2р перекази з карткових рахунків громадян та перекази через реквізити IBAN становлять 100 тис грн на місяць. Такі обмеження, зазначені в Меморандумі, стосуються лише переказів, здійснених фізичними особами на рахунки інших контрагентів через банківські картки або реквізити IBAN, як в межах України, так і за її межі. Водночас ці ліміти не поширюються на платежі за товари та послуги, зокрема на оплату комунальних послуг або покупки в магазинах.

Ліміти не поширюються на перекази між рахунками одного клієнта в одному банку або на перекази клієнтів з підтвердженими доходами понад встановленої суми ліміту (зарплата, пенсії, соціальні виплати, підтверджені інші доходи) чи волонтерів. 

До списку підписантів меморандуму входять:

  1. "ПриватБанк".
  2. Ощадбанк
  3. "Універсалбанк" (monobank).
  4. "Сенс Банк".
  5. ПУМБ.
  6. "Райффайзен Банк".
  7. "Укрексімбанк".
  8. "Укргазбанк".
  9. "ОТП Банк".
  10. "Кредобанк".
  11. "Банк Південний".
  12. "Правекс Банк".
  13. "Кристалбанк".
  14. "Банк Глобус".
  15. "МТБ Банк".
  16. "Радабанк".
  17. "Ідея Банк".
  18. "Альтбанк".
  19. Банк Альянс.
  20. "Європромбанк".
  21. Банк "Кліринговий дім".
  22. "Полікомбанк".
  23. Банк "Траст-Капітал".
  24. "Український банк реконструкції та розвитку".
  25. "Оксі Банк".
  26. "Перший інвестиційний банк".
  27. "Агропросперіс Банк".
  28. "ПроКредит Банк"
  29. "Комінбанк".
  30. Банк "Український капітал"
  31. "Скай-Банк".
  32. "А-Банк".
  33. "Банк Схід".
  34. "Банк Кредит Дніпро".
  35. "Акордбанк".
  36. "Кредитвест Банк".
  37. "ТАСкомбанк".
  38. "Кредит Європа Банк".
  39. Банк "Грант".
  40. "БАНК 3/4".
  41. "Мотор-Банк".
  42. "Асвіо Банк".
  43. "РВС Банк".
  44. "Індустріалбанк".

Також до угоди приєдналися дві небанківські фінустанови: ТОВ "Новапей" (NovaPay) та ФК "ЄВО" (RozetkaPay).

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube