Сподіваємося на краще, готуємося до гіршого - що відбувається на ринку палива в Україні

Читать на русском

Чи здорожчає бензин та дизель найближчим часом

Читать на русском
Бензин автогаз
Найбільш напружена ситуація зі скрапленим газом

Чи здорожчає бензин та дизель найближчим часом

Нацбанк нещодавно спрогнозував, що ціни на пальне в Україні можуть зрости найближчим часом. Чого очікувати на ринку пального в Україні? Про це Інформатор поговорив із директором консалтингової компанії А-95 Сергієм Куюном.

Експерт наголошує, що Нацбанк говорив про стабілізацію цін на пальне наступного року. Але Куюн називає цей прогноз сміливим: “Всі прогнози, які робилися впродовж останніх двох років, з початку повномасштабного вторгнення, вони всі не справдилися. Це такі гойдалки, які ніхто не міг передбачити. І це ще раз говорить про те, що ринок вже просто зупинився”.

Тепер ринок не залежить від таких класичних факторів, як попит і пропозиція. Він залежить від настрою, від стратегії великих нафтопродовольчих країн, які в ручному режимі можуть змінювати видобуток і відповідно впливати. Сьогодні це робить Саудівська Аравія разом з Росією, каже Куюн.

За останні кілька місяців ціна на скраплений газ зросла на 25%, хоча нічого на ринку особливого не відбувалось, просто внаслідок зменшення видобутків. Спрогнозувати, що там в голову прийде росіянам або саудам, фактично неможливо. Тому ми звичайно сподіваємося, що все буде гаразд, але серйозно говорити про те, що от ціни будуть такими, насправді сьогодні ніхто у світі не може“, - каже Сергій Куюн.

Експерт каже, що сьогодні найбільш напружена ситуація зі скрапленим газом, який за останній місяць подорожчав на 20%. “Викликано це, по-перше, збільшенням черг на виїзд машин за кордон. Через те, що почався активний сезон аграрного експорту, збільшилась кількість вантажівок з агропродукцією, а сьогодні всі машини стоять в загальній черзі. І бензовози, і зерновози, і газовози, все стоїть в загальній черзі. Зараз черга фіксується в Міністерстві інфраструктури, складає до 2 тисяч”, - каже Куюн.

Раніше газовоз робив 4 ходки за місяць, а зараз він зробить дві, в найкращому випадку, вказує експерт. Тобто привезе газу у два рази менше. Відповідно скоротилося постачання і відповідно бачимо результат у вигляді збільшення ціни. “На жаль, ситуація, що ми бачимо зі страйками в Польщі, вона, скоріш за все, ще посилить цю проблему, оскільки на автопостачання через польський кордон припадає 35% нашого імпорту. Скоріше за все, буде продовжуватись подорожчання, не виключаю, що десь він (скраплений газ) буде зникати. З іншого боку, ті, хто має скраплений газ, вони можуть використовувати й бензин. З бензином наразі проблем немає”, - каже Куюн.

Що з дизелем

Що стосується дизельного пального, то тут ситуація набагато краща - є і запаси пального, є альтернативні джерела постачання. За словами експерта, тут навряд чи буде кризова ситуація, відчутне зростання цін.

Зараз оператори шукають шляхи, як об'їхати польський кордон, можна їхати через Словаччину, але основним виходом цієї ситуації є нарощування залізничних перевезень. Це вже відбувається. Минулого тижня фіксували збільшення залізничних постачань на 50%. Тобто ринок вже адаптувався, він вже почав це робити. Я думаю, що з бензином, дизелем проблем особливих не буде. Зі скрапленим газом, скоріш за все, теж. Буде залежати від того, наскільки цей страйк затягнеться, деякі спостерігачі не виключають, що це ненадовго. Я думаю, що найближчі 2-3 тижні будуть, як і зараз, досить напруженими. Потім ринок знайде нові джерела постачання. Сподіваємося на краще, готуємося до гіршого”, - сказав Сергій Куюн.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.