Що робити, якщо запізнився на поїзд, втратив квиток чи забув свої речі у вагоні

Читать на русском

Все можна виправити

Читать на русском
Що робити, якщо запізнився на поїзд, втратив квиток чи забув свої речі у вагоні

Все можна виправити

Напевно, хоч раз у житті кожен із нас запізнювався на поїзд, втрачав квиток чи плутав свій потяг з іншим. Ситуація не смертельна, але безумовно неприємна.

Інформатор розповість, що робити у таких випадках. У статті використовуються роз'яснення Центру безкоштовної правової допомоги.

На що має право пасажир?

За законом, пасажир може:

  • Здійснити одну зупинку в дорозі із продовженням терміну дії проїзного документа не більше ніж на 10 діб. Якщо пасажир захворів — то на весь час хвороби.
  • Замінити квитки або отримати їх повну вартість, якщо в проїзних документах припустилися помилки з вини працівників залізниці.
  • Повернути квиток та отримати повну або часткову його вартість, залежно від часу, що залишився до відправлення.
  • Відновити пошкоджений квиток, якщо залишилася інформація, яка дозволяє ідентифікувати пасажира.

Якщо ви втратили або у вас вкрали квиток, то відновити його не можна. Виняток — якщо ви оформили квитки через інтернет, його можна повторно роздрукувати.

Що робити, якщо ви запізнилися на поїзд

Якщо ви запізнилися з особистих причин, можна повернути 10% вартості квитка — і лише протягом години після відправлення. Для цього вам потрібні будуть оригінал квитка та посвідчення особи.

Якщо ви помилково сіли не в той поїзд, потрібно залишити його на найближчій станції та звернутися до начальника поїзда. Він складе акт, який дає право безкоштовно повернутися на станцію відправлення вашого поїзда. Якщо при цьому на свій поїзд ви не встигли, то потрібно буде пред'явити свій квиток, його замінять. Але доведеться сплатити частину вартості квитка (так звану плацкарту).

Що робити, якщо забули речі у поїзді

Якщо ви щось забули у вагоні, слід звернутися до начальника станції з письмовою заявою.

Він складе службову телеграму начальнику поїзда або начальнику станції на шляху прямування поїзда, де є черговий по вокзалу, який зможе знайти і забрати ваші речі. У телеграмі зазначаються номер вагона та місце, які займав пасажир, опис забутих речей та вимога про перевезення їх на станцію, зазначену власником.

Коли вам повернуть речі, вам доведеться сплатити за перевізника послуги зберігання, перевезення за тарифом багажу, якщо це необхідно. Також потрібно написати розписку, що ви отримали свої речі. Для цього також потрібні документи, що засвідчують особу.

Що робити, якщо посварився з працівником залізниці

Усі суперечки та непорозуміння, що виникають між пасажирами та працівниками залізниці, вирішуються на станції начальником станції або начальником вокзалу, у поїздах під час руху – начальником поїзда (старшим стюардом). Якщо пасажир не погоджується з рішенням начальника станції, вокзалу або начальника поїзда, він може оскаржити рішення. Скаргу можна залишити у книзі скарг та пропозицій, яка є на кожній станції та у поїздах.

 

 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.