Шахрай вкрав у пенсіонера телефон та спустошив його рахунки у ПриватБанку: чи повернув суд гроші

Читать на русском

У банку вважали, що без знання особистих даних злодій не міг переказати кошти

Читать на русском
Шахрай вкрав у пенсіонера телефон та спустошив його рахунки у ПриватБанку: чи повернув суд гроші
Чоловік просив відновити залишок коштів на рахунку

У банку вважали, що без знання особистих даних злодій не міг переказати кошти

Наприкінці січня 2018 року близько 14:00 в центральній частині Черкас на бульварі Шевченка у пенсіонера викрали телефон. На ньому була SIM-картка «Київстар», яка слугувала фінансовим номером телефону у додатку Приват 24.

В той же день чоловік подзвонив до ПриватБанку та повідомив, що у нього вкрали телефон, номер якого підв’язаний до банківського додатка. Він просив заблокувати його картки, щоб шахрай не вкрав ще й гроші. Проте запізно: негідник збільшив пенсіонеру кредитний ліміт до 42 тис. грн та встиг зняти 39 тис. 539,16 грн. Крадій також отримав на рахунок пенсіонера 18 тис. грн через сервіс «Миттєва розстрочка» та намагався їх теж зняти у той час, як чоловік блокував свої рахунки.  

Проте цього разу пощастило пенсіонеру. Він встиг закрити доступ до своїх карток, та 18 тис. грн так і залишились на його рахунку.

Що сказали у ПриватБанку

Коли він отримав від банку виписку, то побачив, що шахрай зняв гроші у банкоматі через номер телефону. У цей час всі картки залишалися у чоловіка. Тому він зробив висновок, що злодій зламав його пароль для доступу до особистого акаунту Приват 24 й таким чином отримав доступ до його рахунків, з яких викрав кредитні кошти.

В службі безпеки ПриватБанку пенсіонеру надали фото з камер спостереження банкомата, де крадій знімав гроші. Проте це нічого не дало: негідник закрив камеру і неможливо було розгледіти його обличчя.  

Після банку чоловік пішов до поліції. Там зареєстрували його заяву та відкрили кримінальне провадження № 12018251010000799 за фактом шахрайства.

Після поліції чоловік пішов до «Київстару» відновити свою SIM-картку. Там він дізнався, що злодій після крадіжки телефону двічі дзвонив на номер ПриватБанку. Ймовірно, що під час цих дзвінків шахрай отримав доступ до банківських рахунків, оскільки саме в цей час були здійснені перші шахрайські перекази.

Пенсіонер просив банк відновити баланс на його рахунках, який був до викрадення телефону, та не нараховувати відсотки та пеню за кредитним боргом. Проте у ПриватБанку на це не зголосилися і пенсіонер подав позов до суду.

Що було у суді

У суді чоловік заявив, що ПриватБанк не забезпечив безпеку його даних і це дозволило шахраю зняти з його рахунків 39 тис. 524,16 грн. Тому він просив суд відновити залишок коштів та зупинити нарахування штрафних санкцій.

Пенсіонер також розповів, що до викрадення телефону він заборгував банку 1 тис. 863, 34 грн. Після того, як шахрай спустошив його рахунки він повернув банку ці гроші. Тому з урахуванням цієї проплати заборгованість складала 21 тис. 519, 16 грн. Проте банк вимагав, щоб він сплатив 74 тис. 215, 57 грн. У цю суму входили 21 тис. 519,16 грн кредиту, 11 тис. 681, 09 грн відсотків, 16 тис. 866, 52 грн пені та 24 тис. 148, 80 грн платежів за послугу «Миттєва розстрочка».

На думку постраждалого, він зробив все, щоб вчасно сповістити банк про крадіжку. Він повідомив про злочин того ж дня і це допомогло зберегти 18 тис. грн, які шахрай намагався перевести в готівку. Проте фінустанова не звернула уваги на відсутність його провини у втраті мобільного телефону. У банку наполягали, що переказ коштів неможливий без знання особистої інформації про клієнта.

На вимогу суду банк повідомив, що, дійсно, після викрадення телефону змінювався пароль у додатку Приват 24 після зміни одного номеру телефона на інший. Крім того, не збереглося записів розмов з крадієм, а перевірка на прохання клієнта не проводилася.

Суд встановив, що немає фактів, які б доводили необережність пенсіонера щодо втрати картки чи розголошення особистих даних. Тому у березні 2020 року суддя Придніпровського районного суду Черкас вирішила, що ПриватБанк має відновити залишок коштів, припинити нараховувати відсотки та штрафні санкції  та скасувати ті, що вже нарахували.

Чому банк пішов до суду

Це рішення не влаштувало ПриватБанк і він подав на нього скаргу. Його представник у суді розповів, що провини банку у зникненні грошей немає.

З виписки по рахунку вбачається, що спочатку кошти було переведено з однієї картки пенсіонера на іншу його картку, а потім їх зняли в банкоматі за номером телефону. Для того, щоб переказати гроші з картки на іншу потрібно знати чотири останні цифри номерів карток. Навіть вкравши телефон, шахрай нібито не зміг би ні зайти до Приват 24, ні змінити фінансовий номер, ні зняти чи переказати кошти.

Пенсіонер на це відповів, що банк сам зізнався, що не проводив службову перевірку. Тому він не може знати, яким чином та в якому порядку шахрай «жонглював» чужими  рахунками. Проте цього разу судді стали на бік банку. І у липні 2020 року скасували рішення на користь пенсіонера.

Тоді чоловік поскаржився до Верховного Суду. Там дослухалися до доказів пенсіонера, проте частково. В результаті ПриватБанк мав відновити залишок коштів та припинити нарахування відсотків та штрафів за кредитом.

Інформатор розповідав, що чоловік повернув кредит ПриватБанку, проте той продовжував списувати гроші.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.