Росіяни намагаються подолати дефіцит журналістів на тимчасово окупованих територіях, адже професіонали з ними не хочуть співпрацювати
Росіяни почали відкривати так звані школи блогерів на тимчасово окупованих територіях, бо фахові журналісти займатися пропагандою не хочуть. Одна з них вже запрацювала на окупованій частині Херсонської області. Тут за гроші Кремля готують собі майбутніх "соловйових і скабєєвих" з числа колаборантів.
Про це повідомляє Центр національного спротиву. Пояснюють, що в такий спосіб рашисти намагаються подолати дефіцит журналістів на тимчасово окупованих територіях.
"Більшість мешканців відмовляється співпрацювати з окупантами й вони змушені завозити гастролерів з рф для налагодження системи пропаганди в регіоні. Для вирішення проблеми ворог намагається створити “журналістів” з нуля", - пишуть у Центрі.
На півдні одна така “школа блогерів” вже запрацювала. Але бажаючих навчатись у ній - мало. Охочих шукають серед молоді, маніпулюючи на емоціях та недостатньому життєвому досвіді.
"Ворог сподівається відшукати колаборантів з числа студентів, які в пошуках слави погодяться створювати пропагандистський контент. Нагадаємо, що пропаганда є злочином й кожен дотичний до роботи на ворога понесе відповідальність", - наголошують у Центрі нацспротиву.
Водночас російські федеральні агенції та пропагандистські канали вже широко рекламують цю так звану школу блогерів. Пишуть, що відкрили її у Херсонській області і вже провели перший майстер-клас, куди привезли двох російських пропагандистів та одну акторку.
Аналітики проєкту Debunk дослідили, що у 2022 році Кремль витратив на пропаганду 1,9 млрд доларів, хоча в бюджеті закладали 1,5 млрд доларів. Тобто реальні витрати перевищили заплановані аж на чверть. Пропаганда в росії досягла рівня, небаченого з часів сталінського Радянського Союзу, доходять висновку фахівці. Витрати суттєво збільшились одразу ж після повномасштабного вторгнення, у першому кварталі 2022 року. Тоді росія витратила на пропаганду втричі більше, ніж за аналогічний період 2021 року.
На 2023 році у держбюджеті закладено 1,6 млрд доларів США. Більшість коштів на медіа (понад 51%) знову припало на три основні агентства: Всеросійська державна телевізійна і радіомовна компанія, RT (Russia Today) і "Россия сегодня". До кінця 2023 року пов’язаний з адміністрацією путіна Інститут розвитку інтернету (ІРІ) витратить на створення «патріотичного» контенту 20 млрд рублів (223,852,784 доларів). А у 2024-2025 роках — ще 52 млрд рублів (582,098,320 доларів).
У червня 2023 року російське видання «Агенство» повідомило, що росія планує виділити майже 80 млн рублів (987 тисяч доларів) фактично на підкуп іноземних журналістів: У документах Кремля це офіційно називається "заохочення журналістів до об’єктивного висвітлення гуманітарних проєктів за участю росії, трансляція позитивного порядку денного для зміцнення впливу росії та підвищення рівня інформованості іноземців".
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.