Окупанти розконсервували висотний літак-розвідник часів СРСР в надії покращити розвідувальні можливості своєї армії
Російське командування відчуває критичну нестачу розвідданих, тому планує повернутися до використання літака-розвідника М-55 — проєкт 60-80-тих років. Один із таких літаків до 2017 року діяв як дослідницька платформа науковців. Нещодавно на ньому зафіксували встановлення військової розвідувальної капсули, яку розробили для використання на винищувачах Су-27.
Про це повідомляє у своєму звіті від 19 листопада розвідка Міноборони Британії. Англійці вважають брак розвідувальних можливостей критичним недоліком російської військової стратегії. Росіяни мають слабкі засоби спостереження та захоплення цілей, що є дуже важливим для своєчасного та точного переслідування цілей повітряними, морськими та наземними силами.
«Існує реальна можливість того, що М-55 повернувся на передову, щоб забезпечити обмежені можливості розвідки росії над територією України. Робота на великих висотах дозволяє датчикам працювати на значній відстані», — повідомляє зведення.
Якщо кремль вдасться до такої тактики, цей літак триматимуть на віддалі від кордонів України. Використання М-55, як і старих танків Т-55 у якості дзотів, та озброєних корабельними гарматами МТ-ЛБ, є спробою замістити нестачу основних засобів армії рф.
Літак М-55 мав стати аналогом американського висотного літака-розвідника U-2. Проєктування розпочали у 60-тих. Перший зразок злетів у небо у 1980-му. Всього виготовили 5 таких машин. Літак спроєктований, аби тривалий час працювати в умовах розрідженої атмосфери. Тактико-технічні характеристики такі:
Одним з основних його призначень вважалося виявлення американських розвідувальних куль, але коли його виготовили, боротьба зі стратостатами стала неактуальною: Пентагон перейшов до супутників, а Холодна війна добігала кінця. Щоб гроші даремно не пропадали, росіяни спробували створити на основі М-55 літак-розвідник для коригування вогню із землі. Модифікацію провели в 1988 році. Але й таке його застосування визнали невдалим, тож залишили лише один із літаків. Його використовували у якості дослідницькогї платформи до 2017-го, коли його поставили на консервацію.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте в нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатись на канал у Viber можна тут.