Про шахраїв та претензії від родичів полонених: “Червоний Хрест” прокоментував скандали, пов’язані з організацією та розповів, як діяти, щоб допомогти, а не нашкодити

Читать на русском

Є лише два випадки, коли організація може зателефонувати близьким військовослужбовця

Читать на русском
Про шахраїв та претензії від родичів полонених: “Червоний Хрест” прокоментував скандали, пов’язані з організацією та розповів, як діяти, щоб допомогти, а не нашкодити

Є лише два випадки, коли організація може зателефонувати близьким військовослужбовця

На бездіяльність “Червоного Хреста” близькі військовополонених поскаржились вже публічно. Також відомо про телефонні дзвінки від шахраїв, які представляються співробітниками організації. Що правда, а що ні?

Інформатор запитав про особливості роботи “Червоного Хреста” у прессекретаря Олександра Власенка. 

Телефонні дзвінки шахраїв

Проблема: Після російського теракту в Оленівці, внаслідок якого загинули українські військовополонені, незнайомці почали збирати інформацію про родичів та захисників. Вони закликають надавати ці відомості начебто від імені міжнародних організації, зокрема Міжнародного Комітету Червоного Хреста, але не мають для цього відповідних повноважень. Координаційний штаб з питань поводження з військовополоненими застерігає, що надана стороннім особам чи організаціям інформація може зашкодити захисникам у полоні. Також відомості про полоненого чи людину, яка зникла безвісти, можуть становити небезпеку для його побратимів.

Відповідь Червоного Хреста: Всю інформацію про військовослужбовців збирає Центральна агенція з розшуку, яку “Червоний Хрест” створив у Женеві. Є лише два випадки, коли організація може зателефонувати близьким військовослужбовця:

  • якщо людина сама подала запит на розшук людини. Для цього вона може зателефонувати за номером 0 800 300 155 або заповнити форму на сайті Агенції та вказати свій контактний номер або телефон іншої людини - якщо не в змозі прийняти дзвінок. Організація зателефонує на вказаний номер телефону.
  • якщо номер телефону близької людини вказав сам полонений, коли його відвідали представники “Червоного Хреста”. Такий випадок був при виході бійців з “Азовсталі”. При реєстрації військовослужбовці вказували контакти близьких, яким можна було про них повідомити. Тільки в такому разі запит від родичів не потрібен. 

Однак є три умови телефонної розмови представників “Червоного Хреста”. Вони:

  • не вимагають плати за свої послуги
  • бережуть конфіденційність інформації 
  • ніяким чином не впливають на потрапляння людини в списки для обміну. 

Скарги на бездіяльність

Проблема: Родичі полонених бійців «Азову» вимагають відставки голови «Червоного Хреста» за бездіяльність у справі захисту їх близьких. 

30-31 липня по всьому світу пройшли акції із засудженням терористичного акту, здійсненого росією в окупованій Оленівці
30-31 липня по всьому світу пройшли акції із засудженням терористичного акту, здійсненого росією в окупованій Оленівці

Відповідь Червоного Хреста: Влада кожної сторони має дбати про військовополонених та тіла загиблих людей. На вимогу Червоного Хреста вони мають передати інформацію про них в Центральне агентство, і далі людина набуває одного з трьох статусів:

  • вона жива, і “Червоний Хрест” вимагає візиту до нього
  • вона загинула, і сторони конфлікту домовляються про обмін тілами
  • про людину нічого не знають, і вона залишається зниклою безвісти. 

Якщо йдеться про останній статус, то мало що можна зробити. Треба лише шукати та чекати на інформацію. 

“Дуже часто такі люди є просто неідентифікованими загиблими. Вони можуть бути поховані в місцях масових поховань. І тоді тільки після завершення конфлікту або усунення лінія фронту, щоб це місце було безпечним і можна було б провести роботи з ексгумації і почати встановлювати тих людей, які там поховані. Якщо йдеться про загиблих людей, то можна говорити про обмін тілами. Але про це можуть домовлятися тільки сторони тому, що тільки сторони конфлікту мають в розпорядженні тіла”, - сказав Олександр Власенко. 

До військовополонених “Червоний Хрест” постійно вимагає візиту, але не повідомляє про це публічно. Представники організації не кажуть про це ні Міністерству оборони, ні поліції - нікому, окрім родичів, адже розголошення може вплинути на отримання доступу до людей, який вони мають сьогодні. На жаль, не завжди вдається відвідати військовополонених. Є певна процедура, в межах якої організація звертається до відповідальних за утримання полонених. Вони можуть погодитись, а можуть відмовити, посилаючись на різні причини. За словами прессекретаря, бувало, що не відповідали зовсім. 

Не з усіма родичами підтримують контакт, адже не про кожного зниклого є інформація. Говорять тільки про тих, які мають підтверджений статус - військовополонені або загиблі. Протягом трьох днів після отримання інформації її передає Центральне агентство з розшуку. 

Також організація не має права повідомляти родичам про військовослужбовця, якщо він сам висловив небажання цього представникам “Червоного Хреста” під час візиту. Олександр Власенко сказав, що таким чином вони виконують волю людини, і таких випадків наразі чимало. 

Якщо вам подзвонила сумнівна людина і повідомила, що нібито володіє інформацією про вашого родича, ви можете перевірити її за номером телефону:

  • “Червоного Хреста” - 0 800 332 656
  • Центрального агентства з розшуку - 41 22 730 3600


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Софія Єлагіна 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.