ПриватБанк в односторонньому порядку зупинив фінансові операції по картковому рахунку чоловіка, заблокувавши системи дистанційного банківського обслуговування «Приват-24»
Чоловік отримав 19 тисяч гривень за продаж валюти на криптобіржі Binance. Однак ПриватБанк заблокував його рахунок, тож він вимагає зняти обмеження та стягнути з фінустанови пеню у розмірі 89 015 гривень. Про це йдеться у рішенні Шевченківського районного суду Києва, опублікованому 23 травня 2025 року.
03.12.2024 року чоловік реалізував через біржу Binance відповідно до вимог чинного законодавства в галузі валютного регулювання власні кошти - долар (USDT) в сумі 441, за які йому перераховано покупцем переказ в сумі 19 тисяч гривень, що підтверджується платіжною інструкцією від 03.12.2024 року. 04.12.2024 року ПриватБанк в односторонньому порядку зупинив фінансові операції по картковому рахунку, заблокувавши системи дистанційного банківського обслуговування «Приват-24». Правомірність блокування його карткового рахунку була можлива тільки по підставах, за процедурою та у межах термінів, встановлених Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення». Проте, відповідно до вищезазначених обставин справи, банк здійснив блокування карткового рахунку клієнта поза підстав, не дотримавши процедури та зі значним перевищенням термінів, встановлених Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», тим самим порушивши його право на вільне володіння та розпорядження приналежним йому майном - коштами, що знаходились на заблокованому банком картковому рахунку. На підставі наведеного просить суд зобов'язати ПриватБанк усунути перешкоди у користуванні картковим рахунком, шляхом розблокування даного карткового рахунку і забезпечення можливості вільно користуватися та розпоряджатися коштами на цьому поточному рахунку, а також просить стягнути з АТ КБ «ПриватБанк» на свою користь 3 % пені за кожен день невиконання (прострочення виконання, неналежного виконання) зобов'язань за період з 04.12.2024 року по 27.03.2025 року в сумі 89 015 гривень, які передбачені статтею 10 ЗУ «Про захист прав споживачів».
14.04.2025 року через систему «Електронний суд» від представника ПриватБанку надійшов відклик на позов, в якому позовні вимоги не визнає та зазначає про правомірність дій банку, які відповідають вимогам ЗУ «Про банки та банківську діяльність» та ЗУ «»Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення». Просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Суд частково задовольнив позов чоловіка. З АТ КБ «ПриватБанк» на його користь стягнуть пеню в розмірі 2 602 гривень.
"АТ КБ «ПриватБанк» не доведена правомірність обмеження права доступу позивача до власних коштів та вільного розпорядження ними. Проте, суд зазначає, що 28.04.2025 року банком прийнято рішення про відмову від підтримання ділових відносин із позивачем, про що повідомлено позивача та відповідно до заяви позивача від 05.05.2025 року поточний рахунок закрито та залишки коштів перераховані на інший рахунок. За таких обставин відсутні підстави для задоволення позовних вимог в частині зобов'язання АТ КБ «ПриватБанк» усунути перешкоди у користуванні позивачем шляхом зняття (скасування) встановлених обмежень права на розпорядження коштами, що знаходяться на поточному рахунку у гривні, шляхом розблокування зазначеного карткового рахунку і забезпечення можливістю користуватися та розпоряджатися коштами на даному рахунку. Беручи до уваги, що відповідач АТ КБ «ПриватБанк», відмовивши позивачу в обслуговуванні та заблокувавши його рахунки, чим обмежив позивача у доступі до коштів та позбавив його можливості здійснити будь-які платіжні операції, які він мав намір ініціювати, а також відмовив позивачу у задоволенні його вимог про повернення йому суми вкладу та коштів, розміщених на поточних рахунках, суд вважає, що в цьому випадку банк зобов'язаний сплатити позивачу пеню у розмірі 0,1 % від суми простроченого платежу за кожний день такого прострочення, але не більше 10 % від суми переказу відповідно до Закону України «Про платіжні послуги»", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.