Клієнт ПриваБанку поскаржився на відмову у видачі грошей родичам за довіреністю, поки він перебуває за кордоном, проте на це у банку, за словами юристів, є причина
Клієнт ПриватБанку на сайті відгуків Мінфіну розповів про свою невдалу спробу зняти гроші зі свого рахунку. Чоловік перебуває за кордоном і попросив свою матір за довіреністю зняти гроші. Чому банк відмовив, пише 19 березня Мінфін посилаючись на пояснення юристів.
Клієнт ПриватБанку, який перебуває за кордоном, поскаржився, що у видачі грошей відмовили, тому що від довіреної особи потрібно надати довідку про походження коштів.
«Довіреною особою було надано письмове пояснення з очевидним фактом — людина виступає просто у вигляді довіреної особи, відношення до походження коштів вона не має, всі питання просить ставити власнику рахунку. На це пояснення прийшла відмова — пояснення перевірку не пройшло. Мені банк каже, що питань до мене він не має, а довіреній особі наполегливо відмовляє у видачі грошей і вимагає від неї документи про походження коштів. При цьому я не хочу передавати податкові декларації та інші документи довіреній особі, мамі 60+, і вона вкрай важко користується смартфоном, вона просто не зможе їх надіслати", — пише чоловік.
Проте, за словами адвоката і керуючого партнера «JKLAW» Юлії Курило, ігнорувати запити банку з'явитися з документами та надати довідки про походження коштів не варто.
«Вимоги банку у такому випадку цілком правомірні, невиконання таких вимог матиме наслідком блокування рахунків. Усі технічні труднощі з наданням документів можна спробувати вирішувати, не навантажуючи літню мати, а, наприклад, залучивши адвоката, в якого немає проблем з обробленням документів та вибору стратегії спілкування з менеджером банку» — каже Юлія Курило.
Адвокат та партнер MORIS Василь Андрусяк додає, що вимога надання документів про походження коштів — це найбільш типовий запит від банку, з яким може зіштовхнутися клієнт.
«Зазвичай, такі запити мають надходити саме власнику рахунку, адже саме він є клієнтом банку, а не будь-яка інша особа, що за довіреністю уповноважена на вчинення певних дій», — пояснює Василь Андрусяк.
Однак, каже він, якщо клієнт банку не вирішить питання із підтвердженням джерела коштів, то будь-які дії уповноваженої особи також будуть обмежені.
«Тому в цій ситуації найправильнішим рішенням буде надати банку документи, що підтверджують легальне джерело походження коштів, тим більше, що абсолютна більшість банків приймає всі ці документи в електронному форматі, відповідно, їх можна надати з будь-якого куточка світу», — рекомендує юрист.
Інший схожий відгук залишив читач Мінфіну, який намагався оформити переказ своїх коштів на рахунок його батька у валюті. Але банк відмовив у переказі, оскільки частина свідоцтва про народження російською. Він уточнив, що інші банки такого перекладу не вимагали.
Представники Сенс Банку, коментуючи ситуацію, зауважили, що дійсно, багато громадян України народилися до здобуття незалежності та мають свідоцтво про народження ще старого, радянського зразка.
«У цій ситуації клієнту потрібно було підтвердити родинні зв'язки, і саме для цього було використано свідоцтво про народження. Згідно з чинним законодавством, клієнт повинен був перекласти документ державною мовою. Саме ця обставина і спричинила відмову у наданні послуги», — стверджують у банку.
Банк радить, щоб уникнути подібних інцидентів, дотримуватися норм чинного законодавства.
Останні дні приносять багато новин про удари по нафтопереробних заводах та нафтосховищах в Росії. Повідомлення про смерть віцепрезидент компанії «Лукойл», який, за чутками, покінчив життя самогубством після атаки на завод, ще більше загострює ситуацію. Ми розмовлятимемо з колишнім громадянином росії, Михайлом Орєшніковим, щоб з'ясувати можливі наслідки цих подій на військовому та економічному фронті. Приєднуйтеся до обговорення.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.