ПриватБанк не повернув 300 гривень, помилково зараховані на чужий номер телефону: що робити в такому випадку

Жінка помилково поповнила номер Лайфселл на 300 гривень

ПриватБанк
Жінка поповнила не той номер на 300 гривень, а ПриватБанк відмовився скасувати операцію

Жінка поповнила рахунок на 300 гривень, але згодом помітила, що помилилась номером. Вона просила ПриватБанк скасувати платіж, але їй відмовили. Про свою історію клієнтка написала 30 вересня у соціальній мережі Threads.

Вона помилково поповнила номер Лайфселл на 300 гривень, тому звернулась до ПриватБанку для скасування платежу. Однак їй відмовили. 

"Я відправила 300 гривень на поповнення мобільного Лайфселл, і вже потім виявила, що помилилася з номером. Кілька разів писала в ПриватБанк, щоб вони скасували платіж, і перенесли ці гроші на мій телефон (Водафон) — але вони відмовилися, відповіли, що це зробити неможливо. Хоча я їх просила не на картку повернути гроші, а просто у призначенні платежу змінити номер телефона, на мій власний номер: який вже давно є у їхніх банківських документах. Чому це «неможливо», я так і не зрозуміла", - скаржиться жінка.

У ПриватБанку проігнорували скаргу жінки. Однак варто звернути увагу, що при введенні номера картки, або поповнення мобільного потрібно уважно перевіряти цифри. 

Що буде, якщо помилково надіслати гроші на чужу картку

  • Ситуація 1: Маєте зв'язок з людиною, якій ви переказали гроші. Так буває, коли помилково обрали інший контакт з телефонної книги при переказі за номером телефону або помилково повторили один із минулих платежів – наприклад, продавцю з OLX. Рішення. Зателефонуйте або напишіть людині, поясніть ситуацію та попросіть повернути гроші за вирахуванням комісії. Попередження. Люди бувають різні: можуть не відповісти, можуть подумати, що ви шахрай, а можуть прямо сказати, що ваша помилка їх не стосується. Порада. Якщо вас ігнорують, напишіть у месенджер і зафіксуйте реакцію людини. В тексті згадайте, що отримувач зобов'язаний повернути гроші відповідно до законодавства.

«Особа, яка набула майно або зберегла його в себе коштом іншої особи без достатньої правової підстави, зобов'язана повернути потерпілому це майно» (ч. 1 ст. 1212 Цивільного кодексу України). Неналежний отримувач – особа, на рахунок якої без законних підстав зараховано суму платіжної операції. «Неналежний отримувач протягом трьох робочих днів із дати надходження повідомлення надавача платіжних послуг про виконання помилкової операції зобов’язаний ініціювати платіжну операцію на еквівалентну суму коштів» (ч. 1 ст. 88 Закону України «Про платіжні послуги»).

Якщо сума переказу велика, краще відразу звернутися до юриста, щоб скласти грамотне повідомлення. Відповідно до Закону «Про платіжні послуги» відлік трьох днів починається не з дати платежу або вашого дзвінка, а з дати, коли банк повідомив отримувача.

  • Ситуація 2: Кошти було надіслано в інший банк. Відповідно, ви не знаєте навіть прізвища отримувача. Рішення. Зверніться до підтримки банку, клієнт якого отримав ваші гроші. Банк отримувача зазначено у квитанції платежу в Приват-24. Банк зобов'язаний прийняти заяву, зв'язатися з отримувачем та повернутися до вас із відповіддю. Попередження. Банк не скаже жодної інформації про отримувача – це банківська таємниця. Уявіть, що так можна було б: надіслати на картку суму, потім сказати в підтримці про помилку, і дізнатися всю інформацію про клієнта. Рай для шахраїв. Порада. Попередьте банк, що якщо отримувач не поверне кошти, ви подасте позов до суду. Це посприяє тому, що банк отримувача дійсно докладе зусилля для розв'язання ситуації. Якщо людина відмовляється повертати гроші, то єдиний шлях – звернутися до суду. Оскільки ви не знаєте отримувача, то позов треба подавати на його банк. У суді банк розкриє особу і позов переведуть на отримувача територіально до суду згідно з його пропискою.

Чому банк просто не спише з рахунку помилкові кошти

Це ви знаєте, що гроші надіслано помилково, а для банку ви та отримувач маєте рівні права. Отримувач може відповісти, що це його гроші, він чекав повернення боргу. Банк може лише повідомити, що отримав заяву про помилкове зарахування, і попросити згоду на повернення коштів. Без згоди клієнта повернути їх неможливо. Інакше всі тільки б цим і займалися: придбали щось на OLX, заплатили продавцю, а банку сказали, що це помилковий переказ.

Юридичні прецеденти

Справа № 753/17964/23. Людина помилково переказала гроші, але позов подавала саме до банку, тому що він не вжив заходів щодо повернення коштів. Суд став на сторону банку, адже клієнт власноруч вводить реквізити картки та підтверджує операцію. Тобто відповідальність за платіж цілком на клієнті.

Справа № 373/2091/23. Суд став на сторону відправника та постановив повернути помилково перераховані кошти, а також судові збори й витрати позивача на правове супроводження. Напередодні суду відправник звертався до отримувача з вимогою повернути гроші, але його було проігноровано.

Як не помилятися під час переказу коштів

Якщо можливо, копіюйте номер картки замість введення вручну. Якщо все ж вводите вручну, вводьте номер блоками по чотири цифри, потім перевірте мінімум двічі. Особливо коли надсилаєте велику суму. Якщо колись уже надсилали кошти на цю картку, краще знайдіть платіж в архіві та повторіть його. Спробуйте перекази за номером телефону. Звісно, тут можна помилитися під час введення номера, але найчастіше люди вибирають просто з телефонної книги, що виключає помилку. 

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити