Жінка помилково поповнила номер Лайфселл на 300 гривень
Жінка поповнила рахунок на 300 гривень, але згодом помітила, що помилилась номером. Вона просила ПриватБанк скасувати платіж, але їй відмовили. Про свою історію клієнтка написала 30 вересня у соціальній мережі Threads.
Вона помилково поповнила номер Лайфселл на 300 гривень, тому звернулась до ПриватБанку для скасування платежу. Однак їй відмовили.
"Я відправила 300 гривень на поповнення мобільного Лайфселл, і вже потім виявила, що помилилася з номером. Кілька разів писала в ПриватБанк, щоб вони скасували платіж, і перенесли ці гроші на мій телефон (Водафон) — але вони відмовилися, відповіли, що це зробити неможливо. Хоча я їх просила не на картку повернути гроші, а просто у призначенні платежу змінити номер телефона, на мій власний номер: який вже давно є у їхніх банківських документах. Чому це «неможливо», я так і не зрозуміла", - скаржиться жінка.
У ПриватБанку проігнорували скаргу жінки. Однак варто звернути увагу, що при введенні номера картки, або поповнення мобільного потрібно уважно перевіряти цифри.
«Особа, яка набула майно або зберегла його в себе коштом іншої особи без достатньої правової підстави, зобов'язана повернути потерпілому це майно» (ч. 1 ст. 1212 Цивільного кодексу України). Неналежний отримувач – особа, на рахунок якої без законних підстав зараховано суму платіжної операції. «Неналежний отримувач протягом трьох робочих днів із дати надходження повідомлення надавача платіжних послуг про виконання помилкової операції зобов’язаний ініціювати платіжну операцію на еквівалентну суму коштів» (ч. 1 ст. 88 Закону України «Про платіжні послуги»).
Якщо сума переказу велика, краще відразу звернутися до юриста, щоб скласти грамотне повідомлення. Відповідно до Закону «Про платіжні послуги» відлік трьох днів починається не з дати платежу або вашого дзвінка, а з дати, коли банк повідомив отримувача.
Чому банк просто не спише з рахунку помилкові кошти
Це ви знаєте, що гроші надіслано помилково, а для банку ви та отримувач маєте рівні права. Отримувач може відповісти, що це його гроші, він чекав повернення боргу. Банк може лише повідомити, що отримав заяву про помилкове зарахування, і попросити згоду на повернення коштів. Без згоди клієнта повернути їх неможливо. Інакше всі тільки б цим і займалися: придбали щось на OLX, заплатили продавцю, а банку сказали, що це помилковий переказ.
Юридичні прецеденти
Справа № 753/17964/23. Людина помилково переказала гроші, але позов подавала саме до банку, тому що він не вжив заходів щодо повернення коштів. Суд став на сторону банку, адже клієнт власноруч вводить реквізити картки та підтверджує операцію. Тобто відповідальність за платіж цілком на клієнті.
Справа № 373/2091/23. Суд став на сторону відправника та постановив повернути помилково перераховані кошти, а також судові збори й витрати позивача на правове супроводження. Напередодні суду відправник звертався до отримувача з вимогою повернути гроші, але його було проігноровано.
Як не помилятися під час переказу коштів
Якщо можливо, копіюйте номер картки замість введення вручну. Якщо все ж вводите вручну, вводьте номер блоками по чотири цифри, потім перевірте мінімум двічі. Особливо коли надсилаєте велику суму. Якщо колись уже надсилали кошти на цю картку, краще знайдіть платіж в архіві та повторіть його. Спробуйте перекази за номером телефону. Звісно, тут можна помилитися під час введення номера, але найчастіше люди вибирають просто з телефонної книги, що виключає помилку.