На відео з камер було видно, що шахрай забрав посилки після телефонного дзвінка
У травні 2022 року чоловік відправив «Новою поштою» сам собі з Дніпра до Львівської області сім посилок з автотоварами. Кожна з них коштувала майже 30 тис. грн. Через два дні посилки прийшли у пункт призначення.
Проте отримати їх чоловік не встиг. Виявилося, що хтось, крім нього ще знав про відправлення. Тому що через тиждень у відділення «Нової пошти» у місті Пустомити Львівської області прийшов невідомий та без документів зміг забрати всі посилки.
Відео з камер спостереження показали, що він комусь подзвонив і передав слухавку працівниці «Нової пошти». Після розмови вона погодилася віддати всі сім посилок невідомій особі.
Коли власник відправлень про це дізнався, то одразу звернувся до працівників відділення у Львівської області та на гарячу лінію «Нової пошти». На що отримав відповідь, «що працівники діяли в межах внутрішніх правил і його порушення прав не відбулося».
Тоді ображений клієнт звернувся до поліції, де за його заявою відкрили кримінальне провадження №12022141430000226 за фактом шахрайства. Для розкриття злочину правоохоронці отримали відеозапис, де чітко видно, що невідома особа без пред`явлення будь-яких документів отримала відправлення на 208 тис. 390 грн.
Чоловік просив суд, щоб «Нова пошта» компенсувала йому вартість посилок. Компанія ніяких заяв до суду не надала, проте це не завадило судді прийняти рішення.
Згідно з правилами поштового зв`язку для того, аби отримати відправлення потрібно показати паспорт громадянина України, чи паспорт для виїзду за кордон, чи військовий квиток, чи посвідчення народного депутата України, чи документа, що замінює паспорт або посвідку на постійне чи тимчасове проживання на території України. Також отримати лист чи посилку можна за довіреністю.Проте нагадаємо, що злодій ніяких документів не показав.
Навіть якщо припустити, що чоловік передав право отримати за нього посилку комусь іншому, то для їх отримання все одно потрібно було пред'явити паспорт. Такі правила встановила сама «Нова пошта» у червні 2022 року. Проте виявилося, що жодна з цих умов виконана не була. Тому ці посилки вважаються втраченими, і за них компанія має виплатити компенсацію.
Тому у січні 2023 року суддя Жовтневого районного суду Дніпропетровська (юридична назва суду – ред.) ухвалила, що «Нова пошта» за втрату відправлень повинна виплатити своєму клієнтові 208 тис. 390 грн. Це рішення ще може бути оскаржено.
Інформатор писав, що ця послуга абсолютно безплатна. Про це повідомляла пресслужба компанії. І скористатися нею можна лише через мобільний додаток «Нової пошти», що може зробити тільки отримувач. Для цього необхідно:
Право на отримання посилки можна скасувати. Зробити це можна теж через мобільний додаток:
Як отримати посилку за довіреністю
Якщо відправлена посилка знаходиться у комірці поштомата, прийшовши до неї, потрібно увімкнути Bluetooth на телефоні. Після цього необхідно:
Якщо ж посилку ви будете отримувати у відділені «», то оператору потрібно повідомити код, який ви отримали у повідомленні, та номер посилки.
Інформатор розповідав, що чоловік понад два роки судився з «Новою поштою» через вкрадений ноутбук та годинник Apple.