Підприємець з України створює електровелосипеди для військових: як вони виглядають та що про них кажуть хлопці з ЗСУ

Читать на русском

"Це допоможе нашим бійцям вести розвідку і при цьому бути малопомітними для ворога", - каже підприємець

Читать на русском
Підприємець з України створює електровелосипеди для військових: як вони виглядають та що про них кажуть хлопці з ЗСУ

"Це допоможе нашим бійцям вести розвідку і при цьому бути малопомітними для ворога", - каже підприємець

Електровелоспеди для військових почав виробляти українських підприємець. Володимир Ніколаєв, керівник компанії «BikeBox» показав «Інформатору» свої розробки, які можуть допомогти нашим бійцям на фронті вести розвідку, швидко пересуватися на лінії фронту по бездоріжжю і при цьому бути малопомітними для ворога.  

Війна як шанс відкрити нову справу

Його стартап з’явився у 2020 році як невелике виробництво велотехніки. Володимир живе у Дніпрі. Шукав у цьому місті спонсорів, щоб запустити бізнес. Але це йому так і не вдалося. Тоді він вийшов на співробітників Політехнічного університету у Чернігові. Там є необхідна виробнича база.

Володимир Ніколаєв, керівник компанії «BikeBox»

Володимир Ніколаєв, керівник компанії «BikeBox»

«Зараз в нас в Чернігові працює десятеро людей. Кістяк – це хлопці з Політехнічного університету», - каже Володимир Ніколаєв.

І виробництво там почалося вже після початку повномасштабної війни. Невдовзі по тому, як російських окупантів вдалося вибити із Чернігівської області. Багато підприємців зараз свій бізнес згортають, закривають, а Володимир навпаки його відкрив. І це не випадково.

Електровелосипеди саме у цей час можуть користуватися особливим попитом

Електровелосипеди саме у цей час можуть користуватися особливим попитом

Його електровелосипеди саме у цей час можуть користуватися особливим попитом. По-перше, почалася бензинова криза, паливо підскочило в ціні. І ось такі гаджети, які працюють на електриці, стають все більш популярними, ними усе більше цікавляться, каже Володимир Ніколаєв. І, по друге, вони можуть бути дуже потрібними на фронті.

Ця модель може проїхати на одному заряді до 70-80 кілометрів

Ця модель може проїхати на одному заряді до 70-80 кілометрів

«Ось ця модель може проїхати на одному заряді до 70-80 кілометрів. Сорок туди, сорок назад. Розвідники можуть зацікавитися такими велосипедами. Він створений для того, щоб їздити по бездоріжжю. Він безшумний. В тепловізор ми не перевіряли, але думаю, буде помітно тільки мотороколесо, яке нагрівається, але це не буде великою плямою тепловою. Цей велосипед для прихованого пересування цілком підходить. Ми розраховуємо, що близько 150-200 кілограмів цей велосипед зможе перевозити», - каже Володимир.

Тобто цей електровелоспед цілком витримує військового зі зброєю, спорядженням та бронежилетом. Є ще одна модель, з меншим запасом ходу (до 50 кілометрів).

Ця модель з запасом ходу до 50 кілометрів, але більш легка
Ця модель з запасом ходу до 50 кілометрів, але більш легка

Але при цьому вона більше легка, важить 30 кілограмів і теж може бути корисна для військових, каже Володимир. У ній є педалі, можна буде «докрутити» на випадок, якщо заряд закінчиться. І дістатися куди потрібно.

Чи з’являться на фронті електровелосипеди?

«Інформатор» опитав кількох військових експертів – чи справді такі велосипеди будуть корисними на фронті. Військовий експерт Антон Міхненко вважає, що так. Вони можуть мати успішне застосування. Такої ж думки і Олег Катков.

«Головне, щоб всім вимогам відповідали експлуатаційні характеристики», - сказав «Інформатору» експерт. 

Через волонтерів фірма Володимира вже доправляла шість своїх велосипедів на фронт. Саме на лінію зіткнення.

«Це пробна партія. Щоб можна було отримати зворотній відгук. І після цього ми зможемо робити їх під якусь технічну вимогу. Для військових», - каже Володимир. 

Модель із більшим запасом ходу (той, що до 60 кілометрів) коштує 3500 доларів. Та, що з меншим запасом (до 50 кілометрів) обійдеться у 2700 доларів. Це значно дешевше за ті електровелосипеди, які виробляються в ЄС. Там вони коштують близько 5000 ЄВРО. Свої моделі на фронт Володимир передає за собівартістю.

«Не заробляємо на них нічого. Навіть ми трохи допомогли волонтерам, щоб вони вписалися в суму», - розповів «Інформатору» Володимир Ніколаєв.

Такі байки направлені на фронт
Такі байки направлені на фронт

Перспективи стартапу

Найважливіша частина електробайків Володимира – це «робоча рама». Саме в ній розташована вся електроніка. Тут його компанія усе робить самостійно.  Багато інших запчастин доводиться купувати за кордоном. Бо в Україні вони просто не виробляються. 

Заряджаються електровелосипеди від мережі через спеціальні зарядні пристрої. Потрібно на це від трьох до шести годин.

Заряджаються електровелосипеди від мережі
Заряджаються електровелосипеди від мережі

Краще заряджати саме шість годин, каже Володимир, тоді батарея прослужить довше. Але за необхідності можна зарядити і за три.

Найбільша у світі міжнародна виставка «Євробайк 2022» у місті Франкфурт (Німеччина)
Найбільша у світі міжнародна виставка «Євробайк 2022» у місті Франкфурт (Німеччина)

Нещодавно фірма Володимира представляла свої моделі на найбільшій у світі міжнародній виставці «Євробайк 2022» у місті Франкфурт (Німеччина). Там презентували свої електровелосипеди для перевезення вантажів.

 
 
 
Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от BikeBox (@bikeboxua)

На них же можна перевозити і дітей. Крім фірми Володимира на виставці було 500 брендів. Цей напрям у світі розвивається величезними темпами. Електровелосипеди с кожним роком стають усе більш популярними.

Максим Урлапов

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.