Багатьох експертів розлютило, що 3000 км, які пасажири УЗ можуть проїхати безкоштовно, надаються лише на непопулярних напрямках та не в сезон
Прем'єр-міністерка Юлія Свириденко відвідала центральний залізничний вокзал у Києві. Там вона зустрілася зі співробітниками Укрзалізниці. І тим самим глава уряду підтвердила, що вона, зокрема, є авторкою ініціативи "УЗ-3000".
Про візит Свириденко написала у Telegram у вівторок, 4 листопада, - в День залізничника України. Вона подякувала фахівцям, які працюють, попри вибухи та обстріли.

"Це — наші залізничники і залізничниці. Машиністи, провідники, ремонтники, диспетчери, енергетики. Ваша робота — це щоденна підтримка для мільйонів українців і держави. Ви евакуюєте людей із прифронтових територій, вивозите поранених, даєте можливість нашим військовим зустрітись із рідними, доставляєте допомогу і швидко повертаєте залізницю до життя навіть після масованих атак. Завдяки вам працює економіка, функціонують критичні об’єкти. Завдяки вам українці можуть повертатися додому, а наші міжнародні партнери — приїжджати в Україну", - наголосила прем'єрка.
Допис Свириденко та її особистий візит до залізничників свідчать щонайменше про зосередженість уваги прем'єрки на питаннях Укрзалізниці. З цього стає зрозуміло, що вона, ймовірно, є однією зі співавто.рок ініціативи "УЗ-3000" - якщо не головною її ініціаторкою
1 листопада президент Володимир Зеленський оголосив про нові програми підтримки українців взимку. Її складовою частиною стала програма "УЗ-3000". Йдеться про можливість безкоштовно проїхати 3000 км Україною потягом. Ця ініціатива викликала багато питань. 2 листопада Укрзалізниця дала на них відповіді.
Зазначалося, що "3,000 кілометрів" покликані розвантажити найпіковіші періоди: чимало пасажирів готові змінювати дату і навіть місяць подорожі за суттєво нижчої ціни. Для порівняння: у серпні, коли надскладно взяти квитки хоч кудись, залізниця перевозить 2,6 млн пасажирів, а в лютому лише 1,9 млн. Відповідно, в період з меншим навантаженням є можливість дозаповняти місця (навіть без додаткових рейсів можемо запропонувати до 200-250 тис місць на місяць в періоди нижчого попиту), пропонувати подорожі «за кілометри» й перевозити додатково пасажирів, не нарощуючи витрати.
Однак у мережі - справжній хейт стосовно цієї акції УЗ. Багатьох експертів розлютило, що 3000 км, які пасажири зможуть проїхати безкоштовно, надаються лише на непопулярних напрямках та не в сезон, тобто вони нікому не потрібні.
"Черговий шедевр від нашого уряду - 3000 км "залізної підтримки" КОЖНОМУ УКРАЇНЦЮ!
Укрзалізниця долучається до Зимової Підтримки, яку сьогодні анонсував Президент України Володимир Зеленський. Українці зможуть обрати напрямок довжиною у 3 000 км для безоплатної подорожі!"Ця програма – важлива й як складова системного державного фінансування пасажирських перевезень" (с) Олексій Кулеба, Міністр розвитку громад і територій України.
В мене одне питання до пана Олексія: коли запрацює "системне державне фінансування" програми підтримки біженців з окупованих територій, яких наш уряд ласкаво називає "ВПО з ТОТ"? Ви постійно кажете нам, що у держави не вистачає грошей навіть на ті 2000, що ви колись давали біженцям раз на місяць. І в той же час постійно запускаєте все нові і нові прогррами "Великої підтримки" для всіх українців, забуваючи про тих, хто зараз найбільше потребує такої підтримки", - написав у Facebook громадський активіст Євген Сосновський.
Водночас експерти зазначають, що це все - не безкоштовно. Гроші на це все одно підуть із держбюджету.
"Незважаючи на декларацію, що це будуть безкоштовні 3000 км, ми ж з вами тут, на моїй сторінці, дорослі. І ми точно знаємо, що нічого безкоштовного в нашому світі не буває. Особливо, якщо це пов'язано з державними компаніями. Коли державна Укрзалізниця безкоштовно перевозить всіх жителів України на 3000 км кожного, вона платить живими грошима за соляру і електрику поїздів, які цих пасажирів "безкоштовно" везуть. Машиністи і провідники, що везуть "безкоштовних" пасажирів, отримують зарплати. Депо, де поїзди ремонтуються, платять за комуналку і зарплати всім, хто обслуговує рухомий склад і колії. Тобто, говорячи як дорослий з дорослими, всі, мабуть розуміють, що ці 3000 км будуть ніякими не безкоштовними, а розмазаними на всіх платників податків, які і заплатять за "безкоштовні" 3000 км у дежбюджет, а держбюджет – Укрзалізниці", - зазначив Сергій Марченко.
Журналіст УП Сергій Руденко зауважив, що Зеленський не розкрив, чиїм коштом буде оплачена ініціатива. Водночас він наголосив, щу 2025-му Укрзалізниця прогнозує збитки від пасажирських перевезень у розмірі близько 20,8-22 мільярдів гривень:
"Українці зможуть безплатно скористатись поїздками Укрзалізницею у межах 3 000 кілометрів. Це - обіцянка Зеленського. Чиїм коштом, Зеленський не уточняє. Не знаю, чи знає Зе, що у 2025-му "Укрзалізниця" прогнозує збитки від пасажирських перевезень у розмірі близько 20,8–22 мільярдів гривень".