Ощадбанк заблокував пенсіонерці рахунок через нетипові транзакції на загальну суму 59 тисяч гривень - що вирішив суд

В Ощадбанку вказують, що проінформували жінку про обмеження в телефонному режимі та про дії, які їй необхідно вчинити для зняття обмежень - ідентифікація у відділенні банку, що підтверджується записами телефонних розмов, однак вона до банку не заверталась

Ощадбанк
Клієнтці Ощадбанку заблокували рахунок через нетипові транзакції на загальну суму 59 тисяч гривень

Жінка звинувачує Ощадбанк в неправомірному блокуванні картки, що порушує її права. У фінустанові вказують, що наклали обмеження через здійснення нетипових транзакцій по рахунку на загальну суму 59 тисяч гривень з підозрою на шахрайські дії. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 24 вересня 2025 року.

Жінка є клієнтом акціонерного товариства «Державний ощадний банк України», що підтверджується укладеним між сторонами договором комплексного банківського обслуговування фізичних осіб від 31.07.2019 року про приєднання до договору комплексного банківського обслуговування фізичних осіб та відкриття поточного рахунку з використанням електронного платіжного засобу - платіжної картки, на яку вона отримує соціальні виплати - пенсію. Разом з цим, нею було встановлено неправомірне блокування рахунку, що порушує її права, оскільки остання не може користуватись своїми коштами, а тому звернулась до суду за захистом своїх прав.

14.05.2025 року Ощадбанк подав відклик на позовну заяву, в якому зазначено, що 22.11.2023 року по її рахунку було здійснено нетипові транзакції на суму 29 тисяч гривень, 29 тисяч гривень, 1 тисяча гривень, з підозрою на шахрайські дії. Банк обмежив доступ до облікового запису у веббанкінгу «Ощад 24/7» з урахуванням вимог чинного законодавства України, рекомендацій НБУ, норм ДКБО, у зв'язку з виявленням в процесі моніторингу підозрілих операцій за платіжною картою позивача до підтвердження/оскарження проведених операцій та проведення фізичної ідентифікації у відділенні банку. Дані обмеження знімаються при особистому зверненні клієнта до відділення банку, про що було повідомлено клієнтку. Також зазначено, що адреса, за якою зареєстрована громадянка, контролюється російською окупаційною владою та включені до складу тимчасово окупованих територій України. Банк проінформував їй про обмеження в телефонному режимі та про дії, які їй необхідно вчинити для зняття обмежень - ідентифікація у відділенні банку, що підтверджується записами телефонних розмов з контакт-центром банку, однак вона до банку не заверталась.

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Ощадбанк діяв в межах законодавства та умов договору.

"Суд прийшов до висновку, що банк з урахуванням зазначених обставин та того, що позивач перебуває на окупованій території діяв відповідно до наведених норм чинного законодавства України та договору, з метою здійснення моніторингу платіжних операцій користувачів, забезпечувати вжиття заходів для запобігання або припинення неакцептованих, помилкових та неналежних платіжних операцій. Відтак, суд вважає, що дії АТ «Ощадбанк» щодо встановлених обмежень відповідають вимогам чинного законодавства та є правомірними, а іншого не було доведено. Окрім цього, позивач не позбавлена права звернення до банку в порядку, про який зазначає відповідач, з метою проведення ідентифікації та верифікації, відповідно до умов договору, та надати документи необхідні для проведення ідентифікації останньої. Таким чином, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що стороною відповідача належним чином було спростовано доводи позивача, оскільки з викладеного вбачається, що відповідач діяв в межах законодавства та умов договору. З врахуванням зазначених підстав позовні вимоги позивача є необґрунтованими, а тому не підлягають задоволенню", - наголосив суд. 

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити