В Ощадбанку вказують, що з карток жінки було списано 33 тисячі гривень, що спростовує її твердження про списання в загальному 70 тисяч гривень
Жінка втратила з карток в Ощадбанку кошти у розмірі 70 тисяч гривень. Вона просила фінустанову повернути кошти, але отримала відмову. Про це йдеться у рішенні Чернівецького районного суду Чернівців, опублікованому 12 грудня 2025 року.
18.08.2024 року з карткового рахунку жінки третіми особами було протиправно здійснено перекази коштів в сумі 50 тисяч гривень, а з іншої картки перекази в сумі 20 тисяч гривень на розрахункові рахунки в ПАТ «Кредит Дніпро». Про вказані транзакції вона невідкладно повідомила на гарячу лінію Ощадбанку з метою якнайшвидшого блокування карткових рахунків. Звертала увагу на те, що жодних смс-повідомлень про проведені транзакції за картковими рахунками за прив'язаним до мобільного додатку "Ощадбанк" номером телефону, не отримувала. 22 серпня 2024 року вона звернулася до поліції із заявою про вчинення кримінального правопорушення на підставі якої були внесені відомості в ЄРДР та розпочато досудове розслідування кримінального провадження по факту того, що невідомі особи шахрайським шляхом, отримавши дані до вищевказаних банківських рахунків та заволодівши доступом до мобільного додатку «Ощадбанк» спричинили їй матеріальної шкоди на загальну суму 70 тисяч гривень. Надалі 2 жовтня 2024 року звернулась до відділення «Ощадбанк» із заявою-повідомленням про несанкціоноване списання коштів з рахунку та закриття заборгованості, в якій просила закрити заборгованість за кредитним рахунком та повернути залишки коштів до того стану, в якому вони були до виконання несанкціонованих операцій. Також просила розпочати службове розслідування за фактом шахрайських дій, вчинених невстановленими особами (не виключено самих співробітників банку), які безперешкодно заволоділи коштами. У відповідь на таке звернення листом від 15.10.2024 року банком було відмовлено у поверненні коштів та закриттю боргового зобов'язання, рекомендовано співпрацювати з правоохоронними органами. Вважає, що її вина у списанні коштів відсутня, натомість банк відмовляється добровільно повернути списані кошти та повідомляє про необхідність погасити заборгованість за кредитом, у зв'язку з чим звернулась до суду з даним позовом та просила стягнути з банку на її користь кошти в сумі 70 тисяч гривень.
На вказану позовну заяву надійшов відклик в якому Ощадбанк позов не визнав та просив відмовити в його задоволенні. Відповідно до даних процесингового центру АТ «Ощадбанк» було встановлено, що 19.08.2024 року відбувся дзвінок з фінансового номера телефону жінки на контакт-центр Ощадбанку, в якому вона підтвердила самостійну передачу даних платіжної картки та самої платіжної картки третім особам, розголошення індивідуально-облікової інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. На підтвердження вказаних обставин долучено до матеріалів справи диск з аудіозаписом телефонної розмови. Також її фінансовий номер не змінювався та є активним і на момент звернення до суду з даним позовом, витягом з програмного комплексу щодо проведених грошових переказів було встановлено, що з рахунку було списано 19 тисяч гривень, а з іншої картки - 14 тисяч гривень, що спростовує твердження про списання в загальному 70 тисяч гривень. При цьому, нею в добровільному порядку було погашено використаний кредитний ліміт по рахунку. Крім того, процесинговий центр підтвердив, що оскаржувані операції переказів було здійснено в мобільному додатку Ощад 24/7, підтверджувались кодом ОТП в смс на фінансовий номер власника. Для реєстрації і встановлення нового мобільного додатку використовуються реквізити ПК та ПІН-код до неї, які відомі тільки клієнту, а також одноразові ОТР-паролі, які надаються клієнту в автоматичному режимі на фінансовий номер мобільного телефону під час дзвінка. У телефонній розмові 19.08.2024 року вона підтвердила, що телефон мобільний у неї та жодних проблем із SIM-картою не виникало. Таким чином, вважає доведеним той факт, що клієнтка своїми діями сприяла переказам з її карткових рахунків, а тому відповідальність за списання коштів не може бути покладена на банк.
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Ощадбанк довів відсутність своєї вини щодо списання коштів з її карткових рахунків 18.08.2024 року.