Жінка запевняє, що не сприяла втраті картки та не надавала доступу до неї третім особам
Жінка втратила з кредитної картки 18 тисяч гривень. Вона зверталася до Ощадбанку з проханням повернути дані кошти за незаконно проведені транзакції, оскільки кошти з кредитної карти були викрадені, а також не проводити нараховування відсотків, пені та штрафних санкцій, але отримала відмову. Про це йдеться у рішенні Старокостянтинівського районного суду Хмельницької області, опублікованому 24 березня 2025 року.
05.06.2024 року до жінки на телефон надійшло повідомлення з АТ «Ощадбанк» про те, що банком фіксується нетипова активність по її кредитній картці. 06.06.2024 року в застосунку Ощад 24/7 виявила незаконне зняття коштів - крадіжку зі свого рахунку на суму 8 тисяч гривень - а саме 4 транзакції по 2 тисяч гривень. Вона зателефонувала на гарячу лінію АТ «Ощадбанк» та повідомила про те, що в неї незаконно зняли кошти, на що їй запропонували заблокувати кредитну карту, а також, звернулась до відділення, де їй запропонували виготовити нову картку. Вказує, що 18.06.2024 року отримала нову кредитну картку та 19.06.2024 року на телефон надійшло повідомлення з АТ «Ощадбанк» про те, що банком фіксується нетипова активність по її новій кредитній картці та виявила зняття коштів - крадіжку зі свого рахунку на загальну суму 10 тисяч гривень - 5 транзакцій по 2 тисячі гривень і залишок на кредитній карті після зняття становив 1 455 гривень.
20.06.2024 року жінка, зателефонувавши на гарячу лінію щодо встановлення суми заборгованості від оператора дізналась, що з її картки було викрадено 18 тисяч гривень, кредитний ліміт по карті був 30 800 гривень, то її особистий борг лише 12 800 гривень, а оскільки, на момент заблокування кредитної карти на ній залишались кошти в сумі 1 455 гривень, то фактично їй необхідно було внести свою суму заборгованості за мінусом цих коштів. 01.07.2024 року було внесено особисту заборгованість в сумі 12 тисяч гривень, за мінусом коштів, які залишались на карті. У зв'язку з викраденням коштів 20.06.2024 року нею було подано заяву про вчинення злочину до поліції та 21.06.2024 року дану заяву було внесено до ЄРДР і розпочато досудове розслідування. Також, 20.06.2024 року нею було подано заяву-звернення до відділення банку з проханням не проводити нарахування відсотків, пені та штрафних санкцій по кредитному рахунку, з якого було здійснено крадіжку та повернення коштів по незаконних транзакціях. 01.07.2024 року з заблокованої карти було списання відсотків в сумі 855 гривень. 01.07.2024 року звернулась до АТ «Ощадбанк» з проханням повернути дані кошти за незаконно проведені транзакції, оскільки кошти з кредитної карти були викрадені, а також не проводити нараховування відсотків, пені та штрафних санкцій. 23.07.2024 року їй надійшла відповідь з АТ «Ощадбанк» про те, що банком кошти повернуті не будуть, бо їх незаконне списання може бути виною клієнта банку. 01.08.2024 року з тієї ж заблокованої карти були списані відсотки в сумі 945 гривень та 01.09.2024 року знову із заблокованої карти були списані відсотки в сумі 655 гривень. 24.08.2024 року з картки для виплати заробітної плати без її відома списано з рахунку кошти для погашення зобов'язань перед банком в сумі 1 860 гривень. Вона, як користувач картки жодними своїми діями чи бездіяльністю не сприяла втраті картки та не надавала доступу до неї третім особам, не повідомляла персональних даних картки і не сприяла незаконному використанню іншими особами персонального ідентифікаційного номера (коду) або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції.
"Позивачка, після проведення платіжних операцій 05.06.2024 року звернулась лише 06.06.2024 року до контакт-центру банку прийнято вхідний дзвінок, що стосувався списання коштів з картки та голосовий помічник в автоматичному режимі здійснив блокування платіжної картки та перевів дзвінок на оператора (співробітника банку), проте клієнт не дочекався на з'єднання з оператором. Надалі, позивачкою замовлено перевипуск карти. Зокрема, 06.06.2024 року позивачка звернулась з відповідною заявою про перевипуск картки до відділення банку та 18.06.2024 року нею отримано емітовану банком платіжну карту. 19.06.2024 року позивачкою здійснено 5 платіжних операції. За результатами даних платіжних операцій були перераховані кошти в загальній сумі 100 тисяч гривень з рахунку та лише після проведення даних операцій позивачкою вжито заходів щодо закриття банком її облікового запису в мобільному додатку «Ощад 24/7». Відповідні платіжні операції стали можливими виключно в результаті розголошення позивачкою як клієнтом банку конфіденційної інформації по своїх картах, передачі даних та паролем третім особам і позивачка повинна нести відповідальність за здійснення платіжних операцій", - заявили в Ощадбанку.
Суд задовольнив позов жінки. З акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» на її користь стягнуть 18 тисяч гривень та відсотки в сумі 2 456 гривень на розрахунковий рахунок, а також стягнуть 1 860 гривень на рахунок.
"Позивачка як користувачка карток своїми діями чи бездіяльністю не сприяла втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера (коду) або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Списання коштів з карткового рахунку відбулося не за її розпорядженням і вона не повинна нести відповідальності за такі операції. Виявивши безпідставне списання (переказ) коштів, позивачка повідомила про цей факт банк та звернулася до правоохоронних органів, у зв'язку з чим, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог в повному обсязі, а відсутність вироку у кримінальній справі за фактом незаконного заволодіння невстановленими особами коштами із використанням карткових рахунків, відкритих на ім'я позивачки не є підставою для відмови у позові", - наголосив суд.