Ощадбанк та ПриватБанк блокують операції клієнтів, зокрема і на окупованих територіях - деталі та відповіді фінустанов

Клієнти не можуть здійснити певні операції у фінустановах

Ощадбанк
Операції клієнтів ПриватБанку та Ощадбанку блокуються

Клієнти Ощадбанку та ПриватБанку скаржаться на блокування банками не тільки рахунків, але й окремих операцій. Всі вони різні, однак частину з них об'єднує те, що спроби їх здійснити проводилися з окупованих територій. У користувачів виникло припущення, що саме їх місцеперебування і стало причиною блоків.

Як йдеться у публікації Мінфіну, у скаргах клієнти детально описали проблеми. У фінустановах їх прокоментували.

"На окупованих територіях Ощадбанк блокує інтернет операції українців по картці. Служба підтримки каже, що розблокують тільки у відділенні банку (така політика банку), а карткою можна користуватися в магазинах… Які магазини на окупованих територіях?", - обурюється клієнт.

Він говорить, що банк просто кинув людей напризволяще, адже далеко не всі, а особливо пенсіонери, мають змогу потрапити на підконтрольну територію. Відповідно для них єдина можливість виживання — перевести в готівку гроші з картки за допомогою інтернет-платежів.

Реакція Ощадбанку

В Ощадбанку запевнили, що жодних карток чи операцій лише через факт перебування на окупованих територіях та проведення операцій там банк не блокує і не блокував. Є загальні правила користування картками, і загальні причини, за якими картку можуть заблокувати або обмежити, незалежно від того, де перебуває клієнт. 

"Наприклад, це може бути підозра на компрометацію картки, коли по ній починають проводитися нетипові списання і для безпеки коштів клієнта банк може обмежити операції в інтернеті" - пояснили у пресслужбі Ощадбанку.

Єдина й універсальна порада для клієнтів банку: не вносити дані картки на підозрілих сайтах та не надавати картку або конфіденційні дані третім особам.

Інший клієнт розповів, що другий місяць поспіль не може сплатити комуналку через Приват24. Платіж блокується фінансовою службою. 

"Платіж просто блокується якоюсь фінансовою службою. Вискакує повідомлення, що платіж перевіряється. Ніяких інших повідомлень чи дзвінків з банку", - зазначив клієнт.

У службі підтримки банку зарадити ситуації не змогли. Оператор лише порекомендував спробувати сплатити через термінал.

"Кажу, я у ЗСУ зараз, навкруги тільки дерева та кущі… які термінали?!", - пояснив клієнт.

Відповідь ПриватБанку

У ПриватБанку відповіли, що не відмовляли клієнту в проведенні операції. Жодної технічної помилки при цьому не виявлено.

"Причина відмови — ticket is cancelled, що говорить, що клієнт самостійно скасував ці платежі", - прокоментували у ПриватБанку.

Базові правила фінансової безпеки від Ощадбанку

У період воєнного стану використовувати безготівкові розрахунки – найбільш зручно та безпечно. У той самий час усе одно потрібно дотримуватись правил фінансової безпеки при розрахунках та переказах коштів, а саме:

  • Номер із 16 цифр – реквізит, за яким вам можуть надсилати кошти на рахунок. Лише цей номер можна надавати для отримання коштів на картку від іншої особи або організації. Нікому не повідомляйте дані своєї картки – PIN-код, термін її дії, CVC2/CVV2-код, паролі інтернет-банкінгу та коди підтвердження онлайн-платежу в SMS або в повідомленнях у месенджері.
  • Пароль до інтернет-банкінгу має бути унікальним. Не записуйте пароль, а запам’ятайте.
  • Запам’ятайте PIN-код платіжної картки, не розголошуйте його.
  • Якщо є можливість, розраховуйтесь у торговельній мережі за допомогою смартфону з Google Pay або Apple Pay. Тоді ніхто не побачить реквізити картки.
  • Встановіть у смартфоні підтвердження розрахунків Touch ID або Face ID.
  • Встановіть ліміти на покупки в магазинах та інтернеті й на операції в інших країнах у мобільному додатку Ощад 24/7.
  • Дізнайтесь як заблокувати картку. В Ощадбанку це можна зробити в контакт-центрі за телефон: 0 800 210 800, у відділенні, а також в Ощад 24/7.
  • Спілкуйтеся з банком лише через офіційні канали комунікацій. Номер екстреного зв’язку з банком – на звороті картки. В Ощадбанку це контакт-центр: 0 800 210 800.
  • В інтернеті намагайтесь користуватись перевіреними сервісами. За можливості не переходьте за посиланнями, які ведуть на сайти банків або платіжних сервісів, а вручну набирайте назву в пошуковику або адресу в адресному рядку.
  • Ретельно перевіряйте вебресурси, на яких плануєте здійснювати оплату чи перераховувати кошти, оскільки шахраї через фейкові сайти можуть намагатись дізнатись інформацію по вашій картці. Допомагайте ЗСУ та українцям, використовуючи рахунки перевірених організацій/волонтерів.
  • Сайти, які приймають онлайн-платежі, мають бути захищеними. У стрічці адреси вони містять https:// та значок "замочок". На сайті мають бути значки захисту онлайн-покупок Verified by Visa та Mastercard Secure card.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube