Жінка звернулася до банку з проханням заблокувати картку, грошима, що прийшли не рахунок не користувалась
Жінка уклала з Ощадбанком депозитний договір в євро. Однак їй вклад списали без дозволу, тому вона просить стягнути з фінустанови 4 340 євро. Про це йдеться у рішенні Заводського районного суду Миколаєва, опублікованому 27 жовтня 2025 року.
02.09.2020 року жінка уклала угоду з АТ «Ощадбанк» щодо розміщення банківською вкладу, сума договору 4 315 євро, рахунок для нарахування відсотків по депозитному вкладу в євро, та виплати всієї суми депозитного вкладу після закінчення строку дії договору. Згідно з умовами договору сума виплати з закінчення строку депозиту 4 315 євро з доданням нарахованих за останній місяць дії договору відсотків. 24 лютого 2022 року розпочалася військова агресія Російської Федерації проти України. У зв'язку з чим вона була змушена виїхати за межи області. Стосовно пролонгації або закриття депозиту до банку не зверталась, проценти щомісяця не знімала. На початку березня 2023 року їй подзвонила особа, яка представилась співробітником банку та повідомила, що строк дії депозиту спливає. І треба прийняти рішення про подальше продовження, або закриття депозиту. Відповіла, що знаходиться за межами області та не в змозі прибути до відділення банку. На що працівник банку повідомила, що спробує розв'язати це питання онлайн. Більше дзвінків їй не надходило. Але на її заробітну картку надійшла сума приблизно 114 тисяч гривень. Звернулася до банку з проханням заблокувати картку, грошима, що прийшли не рахунок не користувалась. Звернулась до філії банку за роз'ясненням виниклої ситуації. Відповідно наданої відповіді від 14.02.2024 року її повідомлено, що 03.03.2023 року кошти після закінчення депозиту було перераховано на рахунок виплати депозиту та відсотків у валюті депозиту євро оскільки 22.01.2023 року була сформована заява відмови від автопролонгації за депозитом через Ощад 24. Встановлено що 03.03.2023 року відбулася реєстрація в мобільному додатку за допомогою одноразового пароля, який було направлено на фінансовий телефон клієнтки, далі перерахування проводилась в новому мобільному додатку. Але вона ніякого пароля не замовляла та не отримувала. Ніякої заяви про відмову від автоматизованої пролонгації депозиту також не подавала. На звернення щодо уточнення інформації отримання депозитних коштів у євро та утримання коштів у сумі 58 164 гривень, але в порушення закону банк відмовив у наданні інформації. З огляду на викладене, зважаючи, що валюта договору депозитного вкладу від 02.09.2020 року - євро, а АТ «Ощадбанк» має передбачені чинним законодавством дозволи на здійснення валютних операцій, її вимоги про стягнення сум вкладу за договорами та нарахованих процентів на суми вкладу у валюті вкладу вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
04.07.2023 року представник АТ «Акціонерне товариство «Державний ощадний банк України» подав до суду відклик на позовну заяву, у якому не погоджуючись із позовними вимогами жінки зазначив наступне. На виконання умов договору банк відкрив на її ім'я поточний рахунок у євро на умовах тарифного пакета «Мій рахунок» з операціями за якими можуть здійснюватися з використанням електронного платіжного засобу (картка/платіжна картка), та видав платіжну картку (п.п. 3.6.1, 3.6.2 заяви). Крім цього, 02.09.2020 року шляхом формування нею заявки про відкриття депозиту через мобільний додаток «Ощад 24/7» відкрито депозитний договір «Мій депозит» на суму 4 315 євро, строком на 6 місяців з процентною ставкою 0,85% з капіталізацією, автопролонгацією та щомісячним нарахуванням відсотків. Також в цій же заяві про відкриття депозиту обумовлено рахунок виплати депозиту та відсотків 02.01.2023 року нею в особистому кабінеті «Ощад24/7» було згенеровано «Заявку про відмову від автоматичної пролонгації депозиту через «Ощад24/7», та встановлено дату закінчення депозиту 02.03.2023 року. Оскільки вона згенерувала заявку про відмову від автоматичної пролонгації депозиту через «Ощад24/7» депозитні кошти разом з нарахованими відсотками після закінчення депозиту 03.03.2023 року були перераховані на картковий рахунок у загальній сумі 4 340 євро, який було вказано у договорі. 03.03.2024 року кошти в сумі 4 339 євро, що включають капіталізовані відсотки, було зараховано на зазначений в договорі картковий рахунок, а депозитний рахунок закрито. Крім цього 03.03.2023 року через мобільний додаток «Ощад24/7» клієнт згенерував платіжне доручення та здійснив переказ коштів з карткового рахунку у сумі 4 340 євро, які були перераховані по курсу купівлі-продажу (НБУ) 38,7847 гривні за 1 євро на картковий рахунок відкритого у гривні та зараховано у сумі 168 286 гривень. Отже, із виписок по рахунку до договору депозиту від 02.09.2020 року вбачається, що банк виконав взяті на себе зобов'язання, та повернув кошти на її рахунок, відкритий в АТ «Ощадбанк». Отже, своєчасне зарахування АТ «Ощадбанк» на вказаний у договорі рахунок депозитних коштів, в тому числі з нарахованими відсотками, свідчить про належне виконання банком взятих на себе зобов'язань за Депозитним договором, та вказує на протиправність вимоги громадянки про стягнення з АТ «Ощадбанк», начебто, не отриманих нею депозитних коштів із нарахованими відсотками, в сумі 4 340 євро.
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. З виписок по рахунку до договору депозиту від 02.09.2020 року вбачається, що Ощадбанк виконав взяті на себе зобов'язання, та повернув кошти на її рахунок, відкритий в АТ «Ощадбанк».
"Платіжною інструкцією від 4 березня 2023 року підтверджується, що акціонерне товариство «Ощадбанк» перерахувало належні позивачці депозитні кошти в розмірі 4339 євро на банківський рахунок. Вищезазначені кошти виплачено їй, що підтверджується випискою по картковому рахунку за період 02.09.2020 року -10.03.2023 року. Отже, з матеріалів справи вбачається, що банком виконано належним чином зобов'язання перед нею, оскільки після звернення нею до банку в належному порядку йому було повернуто 03.03.2023 року особисті кошти з депозитного рахунку у повному розмірі", - наголосив суд.