Наявність кредитного ліміту і "чистої" репутації нічого не гарантують
Кредитна історія і рух коштів - не єдині критерії, за якими “ПриватБанк” визначає, чи надавати вам кредитний ліміт. Один з клієнтів поскаржився, що деякі банки надають оплату частинами не на папері, а по факту. І після цього ставить питання: “а куди подівся "ПриватБанк"?
"Завдяки тому, що є інші банки, які розуміють, що людям зараз важно, і надають сьогодні оплату частинами по факту, реально, а не на папері, сьогодні встановив кондиціонер. Куди подівся ПриватБанк - наразі невідомо", - така скарга з’явилась на сайті “Мінфін”.
На неї відповів акаунт ПриватБанка. Повідомляється, що на даний момент банк займається відновленням кредитування клієнтів. Тому ліміти з "Оплати частинами" повертаються поступово та переглядаються автоматично.
"Якщо наразі на картці встановлено кредитний ліміт, а за сервісом «Оплата частинами» його немає, то в такому разі ми радимо очікувати. Банк може переглянути своє рішення в майбутньому". - відповідає акаунт.
Також ПриватБанк пише, що до уваги бере велику кількість факторів, коли розраховує можливість надання ліміту. Він також просить не виділяти один з них, так як кожен має свою вагу.
Питання залишаємо відкритим, адже на своєму сайті ПриватБанк радить в першу чергу перевіряти кредитну історію, адже позичальники з позитивною кредитною історією можуть розраховувати на переваги у разі видачі нового кредиту.
"Оцінка кредитної історії – основний фактор під час рішення щодо видачі нового кредиту. 80% відмов у видачі кредиту відбуваються через негативну кредитну історію", - йдеться на сайті.
Отже, радимо не ризикувати і перевіряти свою кредитну історію. Зробити це можна:
Кредитна історія – це інформація про всі Ваші кредити та про дисципліну їх погашення, що УБКІ (Українське бюро кредитних історій) отримує від банків, страхових і лізингових компаній, кредитних союзів та інших фінансових інститутів.
"Оплата частинами" – це споживчий кредит, який надається на термін від 1 місяця до 2 років. Зазвичай людина може обрати його самостійно, але вибір обмежується на розсуд банка. За надання кредиту клієнт має сплачувати 0,01% від вартості товару щомісяця. Максимальна сума кредиту - 200 тисяч грн для карток “Універсальна” і 300 тисяч грн - для карток VIP, а мінімальний перший внесок - 12 грн.
Можливість придбати товар тут і одразу за низькі комісійні приваблює покупців. На сайті наведений перелік магазинів, де можна скористатися послугою “Оплата частинами”. На даний момент це 29 великих мереж та близько 25 тисяч роздрібних магазинів. Втім, як і будь-який кредит, така можливість доступна не для кожного.
Оплата здійснюється автоматично, і для цього на картці у клієнта має бути залишок, достатній для договірного списання. Якщо вказана сума відсутня або картка заблокована, створюється окремий рахунок, і клієнт має погасити заборгованість на нього. В такому разі за кредитом нараховується пеня в розмірі 15% річних від суми простроченої заборгованості, але не більше за подвійну облікову ставку НБУ. Реальна річна процентна ставка складає 0,24%.
"Пеня нараховується за кожен день прострочення виконання", - йдеться на сайті.
В разі якщо клієнт не сплатив останній платіж за графіком, його штраф складає 10% річних від суми прострочених тіла та процентів за кредитом.
Це те, що ми побачили на офіційному сайті “ПриватБанка”. Зазирнувши в інформацію про характеристику продукту (власне, послуги кредиту), ми побачили “загальні витрати”. Вони складають:
Сума - 480 грн. У випадку невиконання клієнтом вимог за договором банк має право вимагати дострокового погашення кредиту.
Будьте уважні при ухваленні договору на оплату частинами. На сайті зазначається, що умови договору про споживчий кредит можуть відрізнятися від інформації, опублікованої на сайті в паспорті споживчого кредиту.
Дізнатися про свій ліміт на оплату частинами можна в:
Раніше ми писали про те, що “Ощадбанк” бере гроші за обслуговування рахунку. Також читайте про те, як “ПриватБанк” впізнає клієнтів по голосу.
Софія Єлагіна