“Балістична ракета проти України є черговим доказом, що миру Росія точно не хоче. Путін просто щоразу плює в обличчя тим у світі, хто справді хоче відновлення миру. Його треба зупинити. Потрібно, щоб він відчував, чого коштують його хворі амбіції”
"Ми використовуємо всі засоби для захисту нашої країни, тому ми не будемо вдаватися в деталі. Але ми просто даємо зрозуміти, що ми здатні та можемо відповісти"
Світила сприятимуть успішному просуванню наших планів
Ми не завжди цінуємо тих людей, які поруч з нами, і нажаль, їх дуже легко втратити в одну лише мить. Бо жінка — це муза, вона надихає, розуміє, підтримує. Але якщо вона вже йде — то в більшості випадків назад не повертається. Ця одна помилка може розривати твоє серце багато років поспіль, а, можливо, і до кінця життя.
Літаки будуть на відстані близько 200 кілометрів від кордону України
НАТО перемістить кілька своїх літаків-розвідників AWACS, які зазвичай базуються в Німеччині, до Румунії. Планується, що літаки прибудуть 17 січня та будуть підтримувати посилену присутність Альянсу в регіоні та спостерігати за російською військовою активністю. Про це повідомила пресслужба організації.
Як пише "Європейська правда" AWACS прибудуть на авіабазу Отопені поблизу румунської столиці Бухареста і залишаться там на кілька тижнів. Літаки належать до флоту з 14 літаків спостереження НАТО, зазвичай базуються в Гайленкірхені в Німеччині.
Аеродром розташований лише на відстані близько 200 кілометрів від східного кордону з Україною. AWACS базуються на літаках Боїнг 707 і завдяки своїй грибоподібній радіолокаційній структурі здатні знаходити та ідентифікувати інші літаки на відстані понад 400 км.
ЩО ВІДОМО ПРО AWACS
AWACS вже давно стало загальною назвою всіх літаків дальнього радіолокаційного виявлення та стеження. Їх головна перевага в тому, що піднявши радар у повітря можливо у декілька разів збільшити дальність виявлення цілей.
Але абревіатура AWACS розшифровується як бортова система попередження та управління. І саме слово "управління" - ключове, бо задача AWACS бути не просто повітряною РЛС, а центром координації дій всіх союзників. І ці задачі у повітряних силах США та НАТО виконує літак Boeing E-3 Sentry.
Цей літак був створений у 70-х роках, здійснив свій перший політ у 1976 році і досі знаходиться у строю після декількох модернізацій. А літати E-3 Sentry будуть, щонайменше до 2035 року. Бо можливості цієї машини зараз залишаються найкращими у своєму класі.
А все завдяки найголовнішому інструменту - AN/APY-2 - багатофункціональній імпульсно-доплерівській радіолокаційній станції, з фазованою антеною решіткою сантиметрового діапазону. Це та сама "тарілка" над літаком, яка робить один оберт за 10 секунд та важить 3,6 тонни. Але насправді антена в ній займає невелику, білу частину посередині, все інше - обтічник.
Щодо дальності виявлення цілей, то, як і для будь-якої радіолокаційної системи, все залежить від їх висоти польоту і розмірів. Відомо, що E-3 Sentry здатний бачити великі висотні цілі типу бомбардувальник на відстані до 650 км. А маловисотні малорозмірні цілі на фоні землі з ефективною площею розсіювання у 1 кв. метр - на відстані до 425 км.
Тобто приблизно на такій відстані AWACS бачить крилаті ракети, визначає їх координати та може приблизно оцінити куди саме вони націлені. На літаку одночасно працюють з два десятки фахівців, які забезпечують роботу РЛС, виявляють, класифікують та розподіляють інформацію про цілі.
Нагадаємо, Польща передасть Україні танки Leopard.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.