Monobank відмовився скасовувати арешт рахунку попри рішення суду: чим закінчилася суперечка

Monobank заблокував рахунок через борг по штрафу. Це рішення виконавця оскаржили в суді, тому клієнт розраховував, що він отримає свої кошти

Monobank відмовився скасовувати арешт рахунку попри рішення суду: чим закінчилася суперечка
Банк вимагав документи від офіційних представників

Чоловік вимагав від Monobank понад 50 тисяч гривень за те, що банк заблокував його картку за штраф у 850 гривень та не розблоковував. Для цього чоловік скасував арешт рахунку та вимагав розірвати угоду. Складність була у тому, що банк цього робити не хотів.

Виявилося, що у квітні 2020 року патрульна поліція в Одеській області оштрафувала чоловіка на 850 гривень. Добровільно він платити не хотів, тому в поліції звернулися до державного виконавця, щоб забрати гроші примусово.

В цей час чоловік відкрив рахунок в «Універсал банку» (Monobank – це проєкт цього банку). Поки він його відкривав, виконавець арештував його майно та гроші в будь-яких банках. Через це майже шість тисяч гривень, які чоловік поклав до Monobank, стали для нього недоступні.

Хто кому винен гроші?

Це було вкрай неприємно, проте чоловік і надалі не погоджувався просто оплатити штраф. Замість цього він подав на виконавця в суд та заявив, що той запізнився арештовувати його рахунки. І це спрацювало: суддя Одеського окружного адміністративного суду Юлія Харченко скасувала арешти та вирішила, що державна виконавча служба має ще виплатити чоловікові 7 тисяч гривень за хвилювання.

Єдине, що змогли зробити виконавці – це зменшити компенсацію до 2 тисяч гривень. І тоді вже чоловік пішов до виконавців з листом, за яким вони були винні йому гроші. 

Чому суперечка не закінчилася?

На цей момент у чоловіка були всі документи, за якими можна було скасувати арешт та отримати доступ до грошей. Чоловік почав писати до банку та вимагати розблокувати рахунок. Він надсилав рішення суду на свою користь, яке набрало чинності, але це не допомогло.

В Monobank пояснили, що арешт знімається за постановою виконавця, ухвалою слідчого судді, суду або постановою прокурора, які банк має отримати від них офіційно. Проте до банку в такий спосіб документів не надходило.

Також була спроба закрити рахунок, але через арешт цього зробити теж було неможна. Чоловік з цим не погодився та знов пішов до суду.

Що було у суді

Клієнт Monobank спочатку вимагав, щоб йому виплатили майже 6 тисяч гривень вкладу та понад 50 тисяч гривень штрафу. Однак через введення воєнного стану, у березні 2022 року, банк сам розблокував рахунок. Проте позов вже був поданий, тому чоловік розраховував отримати тільки штраф.

Суддя погодилася з рішенням банку та пояснила чоловіку, що одного судового рішення на свою користь недостатньо. Потрібно, щоб виконавець вніс зміни до системи виконавчих проваджень. Він це зробив, а ось документи про це до банку не довіз. У цьому випадку чоловік міг поскаржитися на виконавця до його начальства або до суду, й таким чином змусити виконати рішення суду.

Однак чоловік пішов іншим шляхом, тому і програв. У березні 2022 року суддя Приморського районного суду Одеси Христина Ярема вирішила, що Monobank не має виплачувати понад 50 тисяч штрафу.

На це рішення вже подали скаргу. Згідно з інформацією з судового реєстру, справу мали розглянути 23 лютого 2023 року, проте остаточне рішення ще не опублікували.

Після заміни телефона можна втратити доступ до застосунку Monobank

На сайті відгуків про банківські послуги клієнт Monobank розповів, що довгий час використовував додаток і був клієнтом банку, не стикаючись з серйозними проблемами та не маючи претензій до якості обслуговування. Періодично використовував наявний кредитний ліміт і завжди вчасно погашав заборгованість. Але після того, йому довелося продати старий смартфон і купити інший, почалися проблеми.

“У мене був незакритий ліміт на 9 000 гривень. Довелося погашати його на заблокованій карті. Підтримка почала зі мною по-хамськи спілкуватися, тому що я став не потрібен. Висновок такий: у них погана система безпеки. Не міняйте телефон, якщо хочете зберегти свій банк”, – констатував Дмитро.

Судячи з коментарів під скаргою, Monobank нерідко вдається до необґрунтованого припинення обслуговування. Про це розповідає чимало клієнтів фінустанови.

У відповідь на такі скарги представники Monobank кажуть, що рішення про можливість обслуговування ухвалюється на основі зваженого аналізу інформації з різних перевірених джерел. Однак політика банку не дозволяє повідомляти точну причину відмови.

Інформатор розповідав, що Monobank хотів забрати борг по кредиту, але мало сам не став винен гроші.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут. 

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube