Monobank хотів забрати борг по кредиту, але мало сам не став винен гроші

Літом 2021 року «Універсал Банк» звернувся до суду Харкова, щоб забрати понад 42 тисячі гривень боргу

Monobank хотів забрати борг по кредиту, але мало сам не став винен гроші
У відповідь клієнт подав свій позов

У липні 2021 року «Універсал Банк» звернувся до Дзержинського районного суду Харкова, щоб забрати понад 42 тисячі гривень боргу від клієнта. Але власник рахунку вирішив, що це банк буде винен йому грошей та подав зустрічний позов.

Клієнт Monobank наполягав, що він підписував заяву про обслуговування рахунків, а не кредитний договір. У документах не було нічого про розмір кредиту, процентів, а також строку повернення боргу. За цією версією виходило, що жодної кредитної угоди, оформленої у письмовій формі, чоловік з банком не укладав. А ті договори, які були, потрібно визнати недійсним.

За версією клієнта Monobank, коли це зроблять, то вони з банком мають повернути один одному гроші. Чоловік – ті, які він був начебто винен, а банк має повернути ті кошти, які вже забрав собі. До того ж чоловік розраховував отримати понад 126 тис. грн за пережиті неприємні емоції. Наприкінці виходило, що це банк буде винен власнику рахунку гроші.

Що було у суді

Суддя визнав, що банк дав чоловіку у борг 20 тис. грн, а той повернув 19 тис. 781 грн. Тому виходило, що клієнт заборгував 218 грн, а не понад 42 тис. грн, як вважав Monobank.

Більш того, виявилося, що борг сам себе помножував. Це сталося, коли на рахунку клієнта не вистачало власних коштів для оплати боргу, то він збільшився на ту суму, скільки потрібно було сплатити процентів. Чоловік неодноразово поповнював рахунок, однак його кошти йшли на погашення процентів, а не на погашення тіла кредиту. Через що борг щоразу зростав.

З виписки по рахунку суддя побачив, що банк автоматично списував відсотки, щомісячні платежі, розстрочку, що теж було враховано як заборгованість за тілом кредиту, однак фактично такою не була. Тобто чоловік насправді мав повернути всього 218 грн, а інші нарахування - це списання відсотків, щомісячних платежів, списання розстрочки, які не були узгоджені в договорі.

Щодо виплати компенсації від Monobank, то реєструючись у додатку клієнт сам визнав, що його електронний цифровий підпис є аналогом власноручного підпису, та його використання має такі ж наслідки, якби договір підписували на папері. Крім того, він погодився, що анкета-заява є також заявою на відкриття рахунку.

До того ж з’ясувалося, що з жовтня 2019 року по середину березня 2021 року чоловік активно користувався кредитом та поповнював рахунок. Тим самим він погодився на умови позики та не заперечував проти неї, поки справа не потрапила до суду. Тому у серпні 2022 року суддя Дзержинського районного суду Харкова Ігор Семіряд вирішив, що чоловік має повернути банку всього 218 грн, а банк йому нічого не винен.

Проте адвокати «Універсал Банку» з цим рішенням не погодилися та вирішили його оскаржити. Однак через воєнний стан вчасно документи не надали, тому довелося повозитися. Однак остаточного рішення у судовому реєстрі на момент підготовки матеріалу ще не було.

Переселенка поскаржилася на кредитний ліміт від Monobank

14 лютого 2023 року на сайті відгуків про банківські послуги клієнтка Monobank розповіла про проблеми з користування кредитними коштами

«Я є клієнтом банку вже дуже багато років. Жодної просрочки чи проблеми з банком в мене не було! Кредитний ліміт банк сам мені надав 37000. В перші місяці війни я була ВПО і звичайно кошти витратились (. Проценти за користування платила вчасно! Але до осені я повернула все на карту і вийшла в пільговий період з надією користуватись коштами. Банк відразу ж зреагував на кошти на карті і кредитний ліміт знизили до нуля. Після відгуку тут мені пообіцяли з усім розібратись. І дійсно! В вайбер прилетіло вибачення! А на карту новий кредитний ліміт в 20000 гривень.

Перший місяць все було нормально, коштами я скористалась і проценти заплатила. А от на другий місяць, коли я знову карту вивела в пільговий період, то реакція банку не забарилась. Карту мені обмежили на користування кредитними коштами повністю. Написали, що банк перегляне своє рішення, коли я внесу кошти на карту. І як тільки карту поповнюю- кредитний ліміт відразу ріжуть на суму поповнення! Нікому і ніколи не пораджу МОНОБАНК!», - написала користувачка з ніком Vetochka0308.

Представник Monobank перепрошив. У банку перевірили інформацію та обмеження на користування кредитними коштами зняли, ліміт поновили.

Інформатор писав, що після заміни телефона можна втратити доступ до застосунку Monobank.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут. 

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube