Майно авіакомпанії МАУ Коломойського розпродають на аукціонах за копійки: що вже продали з молотка та за скільки

Читать на русском

Активи МАУ розпродають за ціну, значно нижчу від ринкової вартості, авіакомпанія заборгувала понад 20 млрд грн

Читать на русском
МАУ
Найцінніші активи МАУ вже пішли з молотка

Активи МАУ розпродають за ціну, значно нижчу від ринкової вартості, авіакомпанія заборгувала понад 20 млрд грн

Майно авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ), яка до повномасштабного вторгнення росії була найбільшою в Україні, розпродують на аукціонах. Держава продає майно авіакомпанії, співвласником якої є олігарх Ігор Коломойський, через борги за безцінь. Загальна заборгованість МАУ перевищує 20 млрд грн.

Про це йдеться в матеріалі Forbes. Зазначається, що найцінніші активи авіакомпанії вже пішли з молотка.

Так, право використовувати логотип, який авіапасажири бачили на хвостах літаків МАУ, купила компанія UIA Cafe за 121 500 грн. Вона також зможе використовувати слоган "Наша якість - ваша безпека" українською та англійською мовами.

Авіакаси в центрі Києва за 6,7 млн грн викупив Костянтин Герасименко, а 99% частку ремонтної компанії "МАУтехнік" за 195 гривень викупив Олег Ткачук. Торгову марку "МАУ" викупила зареєстрована у липні 2022 року "Океалос Компані", її єдиний бенефіціар - Андрій Лобанов. Ця ж компанія купила й найдорожчий лот - частку 62,43% у хендлінговій компанії "Інтеравіа" за 38,9 млн гривень.

Зараз на аукціоні продають запчастини для літаків та інструменти для технічного обслуговування авіалайнерів. Також можна купити крісла для літаків, установку для миття повітряних суден, авіазапчастини та води для транспортування повітряних суден.

Співрозмовник Forbes, який раніше працював у керівних органах МАУ, розповів, що активи МАУ розпродають за ціну, значно нижчу від ринкової вартості. Зокрема, цінний актив МАУ, який віддали за безцінь, - ремонтна компанія "МАУтехнік".

"МАУтехнік теж обійшлась покупцеві значно нижче ринкової вартості. Лише сертифікат для запуску МАУтехнік коштував власникам 2 млн євро. Його важко отримати, і він має велику цінність", - каже співрозмовник Forbes.

Чому компанія може збанкрутувати вже цього року

До початку повномасштабного вторгнення у МАУ було щонайменше 25 суден, 10 із них на момент вторгнення залишились в Україні. Двоє співрозмовників Forbes кажуть, що вони вже втратили льотну придатність, вивезти їх неможливо. Після початку великої війни компанія намагалася знайти роботу в Європі - перевізник виконував чартерні рейси для польського туроператора Itaka. Також МАУ виконала серію рейсів для національної збірної України з футболу. Загалом компанія продовжувала здійснювати перевезення до осені 2022 року.

За даними Forbes, МАУ заборгувала 800 мільйонів гривень за обслуговування літаків перед аеропортом Бориспіль та 1,5 мільярда гривень за аеронавігаційні послуги перед "Украерорухом". З обома тривають суди. Загальні фінансові зобов’язання МАУ за підсумками 2022 року сягають 20,5 млрд грн, свідчать дані "Опендатабот".

"Єдина причина не банкротити МАУ - міжнародний судовий процес з Іраном (йдеться про катастрофу 8 січня 2020 року - ред.). Після банкрутства і без правонаступництва шанси отримати кошти - нуль", - пояснив один із екстопменеджерів авіакомпанії. Інший ексменеджер МАУ додав, що початок процедури банкрутства може розпочатися вже до кінця року.

Власники МАУ

Авіакомпанію МАУ створили у 1992 році як спільне підприємство України та західних інвесторів для польотів з Києва до країн Європи на іноземних літаках. У 2011 році держава продала свої 61,58% акцій МАУ приватним особам - кіпрській "Онтобет Промоушинз Лімітед" та українській Capital Investment Project. Серед їх власників був колишній співвласник авіакомпанії "АероСвіт" Арон Майберг та ексміністр інфраструктури Борис Колесніков.

У 2015 році Коломойський визнав, що увійшов у капітал МАУ, купивши 25% частку Колеснікова. Крім Майберга та Коломойського, серед акціонерів, за словами Коломойського, був голова "Укртатнафти" Павло Овчаренко. Влютому 2023-го Майберг вийшов з капіталу МАУ. Компанія отримала нову директорку - Ганну Борисоннік, яка десятиріччями працювала фінансистом в структурах групи "Приват" Ігоря Коломойського.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.