Оформлення ФОП для сантехнічних послуг відкриває широкі можливості для легалізації та розширення бізнесу, можливість поєднання послуг із продажем матеріалів дозволяє створити повноцінний бізнес під ключ та збільшити прибутковість
Сфера сантехнічних послуг має стабільний попит. Раніше багато майстрів працювали в тіні, отримуючи оплату готівкою. Між тим, на думку адвоката Богдана Янківа, легалізація своєї діяльності через реєстрацію фізичної особи-підприємця має багато вигід для майстрів. Йдеться про можливість спокійно користуватися банківськими картками та не боятися фінмоніторингу, брати кредити на вигідних умовах, заробляти на закупівлі та продажі матеріалів, розширити коло можливих замовників та захистити свої інтереси, укладаючи легальні угоди з клієнтами. Адвокат детально розкриває всі нюанси оформлення та ведення ФОП для сантехнічних робіт.
Правильний підбір КВЕД-2010 — основа успішного ведення підприємницької діяльності. Для майстрів сантехнічного профілю адвокат рекомендує наступні коди:
Основні види діяльності:
Додатковий код:
Для продажу матеріалів:
“Сантехнік може одночасно надавати послуги та продавати матеріали для робіт. Коди 47.52 та 46.73 дозволяють здійснювати як роздрібну, так і оптову торгівлю сантехнічними матеріалами, що особливо вигідно при комплексному обслуговуванні клієнтів. Чинне законодавство не обмежує кількість КВЕДів, які може зареєструвати підприємець у складі єдиного податку”, - каже Богдан Янків.
Для приватних майстрів, клієнтурою яких є виключно фізичні особи, найвигіднішою буде друга група спрощеної системи оподаткування. Цей варіант передбачає:
Якщо ви хочете обслуговувати також юросіб та мати більший річний ліміт доходу, адвокат радить реєструвати третю групу спрощеної системи.
Найпростіший спосіб організації бізнесу — включення всіх витратних матеріалів у загальну вартість роботи. Це дозволяє:
Замовники в такому випадку сплачують єдину суму за комплексну послугу “під ключ”.
За бажанням клієнта окремо оплачувати матеріали необхідно:
“Включення матеріалів у загальну вартість послуг значно спрощує ведення бізнесу та мінімізує документообіг. При окремій оплаті матеріалів важливо правильно оформляти документи — рахунки для безготівки або фіскальні чеки для готівкових розрахунків”, - каже Богдан Янків.
Найзручніший варіант для уникнення касової дисципліни:
Адвокат звертає увагу, що при оплаті матеріалів слід надавати виключно реквізити банківського рахунку ФОПа.
При значному обсязі готівкових операцій доведеться використовувати програмні касові апарати:
“Оптимальна стратегія — максимальний перехід на безготівкові розрахунки для спрощення обліку. РРО варто використовувати лише при реальній необхідності готівкових операцій, враховуючи додаткові витрати на обладнання та ускладнення звітності”, - каже Богдан Янків.
Матеріали можна купувати на ринках, у будівельних супермаркетах без додаткових звітних зобов’язань. При офіційній оплаті матеріалів іншим підприємцям через банківські рахунки виникає обов’язок подавати до податкової звіт 4ДФ.
Мінімальний пакет документів для ведення діяльності:
Оформлення ФОП дає можливість:
Правильно організована підприємницька діяльність у сфері сантехнічних послуг забезпечує стабільний легальний дохід при мінімальних адміністративних витратах, вважає адвокат.