Клієнтка втратила з кредитки 58 810 гривень, а ПриватБанк відмовляється повертати кошти - що вирішив суд

З карткового рахунку жінки здійснено шість переказів на рахунок невідомої особи

ПриватБанк
Клієнтка ПриватБанку втратила з кредитки кошти у розмірі 58 810 гривень

Жінка втратила з кредитної картки кошти у розмірі 58 810 гривень. ПриватБанк відмовляється їх повертати, бо клієнтка сама надала доступ до свого фінансового номера. Про це йдеться у рішенні Широківського районного суду Дніпропетровської області, опублікованому 16 вересня 2025 року.

08.04.2025 року жінці стало відомо, що з її карткового рахунку здійснено шість переказів на рахунок невідомої особи. Загальна сума неправомірно списаних коштів складає 58 810 гривень. Вона невідкладно повідомила АТ КБ "ПриватБанк" засобами телефонного зв'язку через дзвінок на номер 3700. Разом з консультантом АТ КБ "ПриватБанк" обліковий запис в Приват-24 було заблоковано. Оператор порадив звернутися до поліції і після заведення кримінальної справи звернутися разом із витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань до відділення банку з метою написання заяви щодо повернення списаних кредитних коштів.

09.04.2025 року жінка звернулася до поліції з письмовою заявою про те, що 08.04.2025 року невстановлена особа, таємно, шляхом вільного доступу, під час дії воєнного стану, отримавши доступ до її акаунту у додатку "Приват-24", викрала з її банківського рахунку кошти на загальну суму 58 810 гривень, про що було внесено відомості в Єдиний реєстр досудових розслідувань за ч. 4 ст. 185 КК України. Витяг з ЄРДР вона отримала у поліції та невідкладно звернулася до відділення АТ КБ "ПриватБанк" із заявою про повернення списаних 08.04.2025 року з рахунку коштів. З вищевикладеного слідує, що списання кредитних коштів були здійснення без її згоди та на адресу невідомого їй отримувача. Для підтвердження здійснення платіжних операцій банк не робив жодного запиту до неї. Своїми діями чи бездіяльністю не сприяла втраті картки та не надавала доступу до неї третім особам, не повідомляла персональних даних картки і не сприяла незаконному використанню іншими особами персонального ідентифікаційного номера (коду) або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Картка ніколи не вибувала з її володіння, знаходиться у неї і доступ до неї будь-яких сторонніх осіб є неможливим.

"Саме позивачка вчинила активні дії з надання шахраям доступу до її фінансового номера і остання зайшла у застосунок, який надійшов їй не від відповідача та саме остання мала обов'язок сумлінно виконувати умови зберігання доступу до такого, чого, однак не зробила, а відтак відповідач не мав змоги запобігти таким діям, оскільки остання встановила стороннє програмне забезпечення, котре дало змогу керувати смартфоном позивачки. Таким чином, у цьому випадку ризик збитків від здійснення 08.04.2025 року транзакцій несе повністю позивачка", - заявили у ПриватБанку.

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вона самостійно розблокувала мобільний телефон і перейшла в невідомий застосунок з Telegram-каналу, на який вказала невідома особа, яка представилася співробітником банку та телефонувала їй, що спричинило доступ до даних фінансового номера та карткового рахунку громадянки, чому ПриватБанк не міг запобігти. 

"Позивачка сприяла шахраям у незаконному доступі та використанні її персонального ідентифікаційного номера та вчинення шахраями дій із її смартфона. Отже, враховуючи, що переказ коштів з карткового рахунку відбувся внаслідок її активних дій, не надання нею належних та допустимих доказів на підтвердження порушення банком правил проведення розрахункових операцій в процесі переказу коштів з її карткового рахунку, позовні вимоги не підлягають задоволенню", - наголосив суд. 

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити