Клієнт ПриватБанку втратив зв'язок на телефоні, тим часом шахраї списали з картки 12 440 гривень - що вирішив суд

У ПриватБанку вказують, що переказ коштів 14.01.2021 року з рахунку чоловіка відбувався за електронною ідентифікацією електронного платіжного засобу і його користувача

ПриватБанк
Чоловік втратив мобільний зв'язок на телефоні та дізнався про списання коштів з картки ПриватБанку в розмірі 12 440 гривень

У чоловіка зник мобільний зв'язок на телефоні. Пізніше він дізнався про списання з картки ПриватБанку коштів у розмірі 12 440 гривень. Про це йдеться у рішенні Шевченківського районного суду Полтави, опублікованому 22 серпня 2025 року. 

14 січня 2021 року на телефоні чоловіка зник мобільний зв'язок. За допомогою онлайн-чату на вебсайті ПриватБанк, повідомив працівника банку про те, що з його телефоном щось не те, та попросив заблокувати його картковий рахунок, а також дізнався, що після 21-00 з його карткового рахунку було проведено 4 платежі на загальну суму 12 440 гривень, які складаються з його власних коштів у суму 1 120 гривень, та кредитних коштів в сумі 11 319 гривень. Він звернувся до поліції, на підставі чого було відкрито кримінальне провадження за ч. 1 ст. 190 КК України. За результатом його звернення до ПрАТ "ВФ України" стало відомо, що 14 січня 2021 року у період часу 20:00-22:00 відбулась заміна SIM-карти в результаті розгляду заявки до Центру дистанційного обслуговування абонентів. На його прохання нова SIM-картка з його телефонним номером, яка в той момент знаходилась у невідомої особи, була заблокована.

"Переказ коштів 14.01.2021 року з рахунку позивача відбувався за електронною ідентифікацією електронного платіжного засобу і його користувача, що в розумінні положень Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" не є неналежним переказом, а тому відсутні підстави для негайного відновлення залишку коштів на рахунку користувача. До суду не надано належних та допустимих доказів на підтвердження порушення банком правил проведення розрахункових операцій в процесі переказу коштів з його карткового рахунку. Крім того, з позовних вимог вбачається, що позивач просить стягнути з банку суму коштів, списаних користуючись з кредитного ліміту. Але, такі позовні вимоги не відповідають обставинам справи і нормам законодавства, оскільки сума коштів кредитного ліміту у сумі 11 319 гривень не належить йому на праві власності, а передана йому у користування на умовах встановлених кредитним договором. Відповідно, не підлягають задоволенню і вимоги про стягнення з банку нарахованих на суму кредитних коштів відсотків, інфляційних втрат і пені", - заявили у ПриватБанку. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Він не довів ті обставини, що втрата грошей сталась внаслідок незаконних дій ПриватБанку.

"Матеріали справи не містять доказів того, що коштами на картковому рахунку позивача, що відбулося 14.01.2021 року, скористалися невстановлені особи шляхом здійснення шахрайських дій щодо нього, отже обставини, на які послалася позивач, як на підставу цього позову, залишилися не підтвердженими належними, достатніми, достовірними і доступними доказами. Таким чином, суд не вбачає підстав для стягнення з АТ КБ "ПриватБанк" на його користь переказані кошти у розмірі 12 440 гривень, у тому числі нараховану Позивачем пеню, три відсотки річних та інфляційні втрати, всього 16 112 гривень, а тому і підстав для задоволення у повному обсязі позову судом не встановлено. Суд, оцінюючи належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженню наявних у справі доказів приходить до висновку, що позов необґрунтований і у його задоволенні відмовляє", - наголосив суд. 

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити