ПриватБанк просить суд відмовити у задоволенні позову з огляду на його безпідставність
Чоловік отримав на телефон дзвінок від нібито співробітників ПриватБанку. Згодом з його карток зникли кошти у розмірі 93 029 гривень. Він звернувся до поліції з відповідною заявою та просив фінустанову повернути вказану суму. Про це йдеться у рішенні Центрального районного суду Миколаєва, опублікованому 14 жовтня 2025 року.
З рахунків чоловіка невідомими особами знято кошти зняття коштів були. На його думку, саме ПриватБанк має нести за це відповідальність, оскільки він не давав згоди на перерахунок будь-яких сум іншим особам. При цьому стверджує, що не порушував правил та умов надання банківських послуг та не розповсюджував конференційну інформацію та будь-яких повідомлень у систему Приват-24 щодо здійснених операцій не отримував. Також вказував, що є особою з інвалідністю ІІ групи та не має можливості без сторонньої допомоги переміщатися. Громадянин просить суд стягнути з банку (повернути на карткові рахунки) кошти, незаконно списані 06.02.2024 року з його рахунків у сумі 74 146 гривень та 21 639 гривень; стягнути 7 695 гривень незаконно списаних з його картки в погашення кредитних платежів за період з 26.03.2024 року по 13.05.2024 року; стягнути моральну шкоду у розмірі 30 тисяч гривень. Від фінустанови надійшов відклик на позов, в якому АТ КБ «ПриватБанк» просило відмовити у задоволенні позову з огляду на його безпідставність.
Суд з'ясував, що з картками чоловіка 6 лютого 2024 року було здійснено операції зі зняття коштів на загальну суму 93 029 гривень. 7 лютого 2024 року він звернувся до поліції із заявою про вжиття заходів щодо невстановлених осіб, які шахрайським шляхом зняли з його кредитної картки у ПриватБанку. У протоколі прийняття заяви про вчинене кримінальне провадження (або таке, що готується) від 8 лютого 2024 року громадянин надав такі пояснення: 6 лютого 2024 року невстановлені особи представилися співробітниками ПриватБанку шахрайським шляхом заволоділи коштами у сумі 74 146 гривень, які були на картці ПриватБанку, відкритої на його ім'я. Сума збитку 74 146 гривень. Його було допитано як потерпілого. 28 березня 2024 року подав до акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» заяву з проханням надати інформацію про результати службового розслідування за фактом зняття коштів з його карток. Також 8 квітня 2024 року подав до банку заяву з прохання повернути зняті з його карток кошти. Надалі 3 квітня 2024 року звернувся до поліції із заявою про те, що невстановлені особи шахрайським шляхом зняли з його кредитної картки кошти у зв'язку із чим зареєстроване кримінальне провадження. Одночасно цими особами водночас шахрайським шляхом були зняті кошти із його картки у ПриватБанку. Просив вжити заходів до невстановлених осіб, які шахрайським шляхом зняли з його пенсійної картки у ПриватБанку, зареєструвати кримінальне провадження, яке об'єднати із кримінальним провадженням. Листом від поліції на його адресу направлено відповідь, якою повідомлено про долучення цих матеріалів до кримінального провадження від 9 лютого 2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України.
Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Матеріалами справи не підтверджуються його доводи щодо списання коштів з його карток іншими особами.
"Платіжні операції були ініційовані позивачем, із проведенням електронної ідентифікації електронного платіжного інструменту, яким є (програмно-апаратне середовище) системи Приват-24 та доступ до якого можливий виключно з використанням його фінансового номера телефону. Доводи позивача про те що він не отримував від банку будь-яких повідомлень щодо проведених платіжних операцій спростовується наявною у справі інформацією з ПАТ «Київстар», з якої вбачається, неодноразові вхідні дзвінки ПАТ «ПриватБанк» на фінансовий номер телефону та повідомлення від банку. Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмовити у задоволенні позовних вимог про стягнення з відповідача коштів та моральної шкоди з огляду на їх недоведеність", - наголосив суд.