Киянка придбала у ФОП спортивні кросівки, але вимагає повернення сплачених коштів - що вирішив суд

Продавець вказує, що жінці було відмовлено в обміні товару належної якості, оскільки товар використовувався, і не було збережено його товарний вигляд

Суд
Жінка просить ФОП повернути сплачені кошти за спортивні кросівки

Жінка замовила в інтернет-магазині спортивні кросівки за 2 250 гривень. Однак згодом вона помітила, що лівий кросівок вужчий по ширині та висоті. Громадянка вимагає продавця повернути кошти. Про це йдеться у рішенні Оболонського районного суду Києва, опублікованому 26 листопада 2024 року. 

21.03.2024 року жінка придбала у ФОП через інтернет-магазин спортивні кросівки Eight Creame White, 38 розмір на суму 2 250 гривень, що підтверджується фіскальним чеком. Проте, після отримання взуття виявила фабричний брак, а саме лівий кросівок вужчий по ширині і висоті. Однак, продавець після її звернення, відмовив в обміні товару неналежної якості. Відповідно до ДСТУ, гарантійний строк на вказане взуття складає 60-80 днів з дня продажу або початку сезону. Дефекти на взутті зафіксовані впродовж гарантійного терміну та перешкоджають його використанню за призначенням. Однак, ФОП відмовляється повертати кошти або здійснити обмін. Крім того, неправомірною відмовою громадянці завдано моральної шкоди, яка оцінюється у 5 тисяч гривень. 

Продавець запевняє, що товар був належної якості, взуття відправлене та отримано жінкою через поштове відділення, при отриманні товару про жодні недоліки не заявлено. Вона використовувала взуття протягом певного часу, а потім повідомила, що один кросівок давить на мізинець. У зв'язку із цим, було запропоновано обміняти товар. Після отримання товару, ФОП провів його обстеження, браку виявлено не було, але взуття мало запах зубної пасти та підошва кросівок відрізнялась за кольором від аналогічних пар взуття. Це свідчить, що нею були порушені вимоги ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів», і їй було відмовлено в обміні товару належної якості, оскільки товар використовувався, і не було збережено його товарний вигляд. У листуванні громадянка сама повідомила, що товар чистився. 

Яким було рішення суду?

Суд частково задовольнив позов жінки. ФОП зобов'язали відшкодувати на її користь вартість товару неналежної якості у розмірі 2 250 гривень. Також з продавця стягнуть моральну шкоду в розмірі 2 тисяч гривень. 

"На судовому засіданні було досліджено пару придбаних позивачкою кросівок білого кольору та шляхом вимірювання встановлено, що лівий кросівок є меншим за правий, а саме висота лівого кросівка з передньої зовнішньої сторони від підошви дорівнює 1,5 см, а з правої внутрішньої сторони - 2 см. Водночас висота правого кросівка від підошви є однаковою і дорівнює 2 см з обох сторін. На переконання суду, різний пошив кросівок однієї пари є істотним недоліком товару, свідчить про порушення продавцем вимог щодо належної якості товару, оскільки унеможливлює нормальне використання взуття відповідно до його цільового призначення, недолік виник з вини виробника (продавця) та робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором. Таким чином, продавцем має бути повернута на користь покупця сплачена вартість товару неналежної якості в сумі 2 250 гривень, що відповідає ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів». Крім того, позивачкою доведено, що внаслідок неправомірної відмови продавця у задоволенні вимог споживача, останньому було завдано моральної шкоди, яка полягає у моральних переживаннях та необхідності звернення за судовим захистом. Однак, заявлений нею розмір моральної шкоди 5 тисяч гривень суд вважає завищеним з урахуванням встановлених обставин цієї справи і предмета позову та присуджує до стягнення достатню суму - 2 тисячі гривень", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube