У ПриватБанк вказують, що клієнтка своїми діями (бездіяльністю) сприяла незаконному використанню персональної інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції
Жінка отримала дзвінок від невідомої особи, яка представилася співробітником служби безпеки ПриватБанку. Згодом з її кредиток списали кошти 66 725 гривень. Про це йдеться у рішенні Дарницького районного суду Києва, опублікованому 18 липня 2025 року.
05.06.2024 року на фінансовий номер жінки зателефонував невідомий, який представився співробітником служби безпеки АТ КБ «ПриватБанк». Вказана особа зазначила контактні дані та повідомила, що з рахунку намагаються оплатити товар в інтернет-магазині, запропонувавши захист від шахрайства. При цьому особистих даних пін-кодів, кодів безпеки цій особі не передавала. Однак не дивлячись на це вона сама зазнала шахрайських дій, оскільки з кредитної картки було знято 41 600 гривень, а також було відкрито нову картку, з якої також було перераховано кредитні кошти в розмірі 25 125 гривень. З приводу вказаних подій, вона звернулась до банку, однак відповіді на своє звернення не отримала. Також подала заяву про вчинення злочину. Наразі у провадженні поліції перебуває кримінальне провадження від 06.06.2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 190 ч. 4 КК України. У вказаному кримінальному провадженні, її визнано потерпілою.
"Як стверджує позивачка 05.06.2024 року, зловмисники відкрили їй ще одну кредитну картку та надалі вже з обох кредитних карток, відкритих на її ім'я, вилучили кредитні кошти на загальну суму 66 725 гривень. Саме в результаті дій позивачки доступ до її Приват-24 був наданий невідомій особі. Тобто, факт обізнаності невідомою особою з обліковими даними позивачки та підтвердження входу шляхом натискання "1" під час IVR-дзвінка з особистого фінансового номера телефону позивачки вказує на надання можливим третім особам контролю над її рахунками. Мало того, зняття готівки зі своєї кредитної картки, потім внесення цих коштів на картку іншій особі та здійснення переказу коштів з нової картки здійснені особисто позивачкою. Позивачка своїми діями (бездіяльністю) сприяла незаконному використанню персональної інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції, і подальшому отриманню коштів, у зв'язку з чим банк не несе відповідальності за проведені операції", - заявили у ПриватБанку.
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вона самостійно на вимогу невідомих осіб зняла готівкові кошти з оформленої на її ім'я кредитної картки та поповнила іншу картку абсолютно невідомої їй людини, через термінал самообслуговування.
"Суд зважає, що позивачка самостійно на вимогу невідомих осіб зняла готівкові кошти з оформленої на її ім'я кредитної картки та поповнила іншу картку абсолютно невідомої їй людини, через термінал самообслуговування. Крім того, позивачка через застосунок Приват-24 підтвердила зі свого фінансового номера телефону, випуск нової картки та перерахування на неї кредитних коштів в сумі 116 800 гривень. Вказане стало можливим, через натискання кнопки «1» позивачкою по IVR-телефонному дзвінку на її фінансовий номер телефону, чим було підтверджено вхід до Приват-24. З зазначеної нової кредитної картки було здійснено платіж на суму 25 125 гривень, з яких 25 тисяч гривень склав розмір здійсненого платежу, а 125 гривень комісія банку. Суд враховує, що для проведення вказаних операцій необхідно було певне сприяння позивачки. Зважаючи на зазначене, на час розгляду справи не надано стороною позивачки належних та допустимих доказів, того, що відповідачем не було забезпечене надійне зберігання персональних фінансових даних позивачки, внаслідок чого стався їх витік та стало можливим вчинення шахрайських дій. Враховуючи наведене в задоволенні позовних вимог необхідно відмовити", - наголосив суд.