Ігор Смілянський звинуватив у конфлікті замовника марки
Художниця Богдана Чиликина поскаржилась в соцмережах, що її малюнок Укрпошта надрукувала у проекті “Власна марка”, знаючи, хто є його автором. Зараз дівчина думає про судовий позов. Але тут все не нак просто.
Художниця опублікувала скрін-шот маркетплейсу, на якому продавались марка лімітованої серії з використанням її картини “Тут люди”. На сайті Укрпошти ми не знайшли згадок про цю марку, тож надіслали компанії запит про замовника.
“Хочу розповісти, що чекає художника, якщо він зіткнеться з порушенням авторского права. Фінансово. Треба розуміти, що дешевше точно не буде. Цей процес потребує впертість, часу і значних коштів. Авторським правом займаються не всі юристи, тому будь-який адвокат не підійде. Потрібен фахівець, який точно розуміється на авторському праві”, - пише Богдана Чиликина.
Вона назвала витрати на старті:
“І це мінімальна сума, далі можливі додаткові витрати. Тобто на старті 60000 грн. Тому перш ніж почати боротьбу за свої права, потрібно чітко усвідомлювати фінансову сторону питання та бути морально готовим. Доречі, найбільша пропозиція по ціннику від адвокатів була 400000”, - пише Богдана Чиликина.
У коменторях гендиректор Укрпошти Ігор Смілянський надав наступну відповідь:
“Я намагалася досягти мирного врегулювання проблеми, на запит по медіації була відмова, на запит по чоловіку який друкував, теж відмова, хоча тут публічно ваша компанія обіцяла надати інформацію по ньому. Я відправляла досудове звернення, взагалі відповіді не отримала. Це демонструє ставлення компанії до порушення закону. І так, ви повинні перевіряти те що друкуєте. Ви ж не прийдете до видавництва друкувати книгу не доказавши ваше авторське право. Я хотіла щоб ви змінили підхід, бо це дуже не гарно виглядає. І до того за місяць до друку я спілкувалася з вашим відділом саме по цій картині і їм було надіслано зображення. Цей чоловік друкував картини і інших художників і зараз ви намагаєтесь довести, що це норм і так буде і надалі. Але я як художник вам кажу, це не норм. І це обурює”, - відповіла Богдана Чиликина.
Раніше Інформатор писав, що клієнти Укрпошти мають право на подання письмової скарги. Це дозволить розв'язати конкретне питання або проблему (втрата листа, посилки, затримка у доставленні). Також можна отримати компенсацію або внести пропозиції щодо покращення роботи поштового оператора.