Плагіат – серйозне звинувачення
На режисера кримінальної комедії «Джентльмени» Гая Річі подали до суду. Його звинувачують у присвоєнні оригінальної ідеї сюжету фільму. Тепер позивач Мікі Де Хара має намір отримати чверть мільйона доларів як компенсацію.
У позові, який був поданий до Високого суду Лондона ще в березні 2023 року актором та сценаристом Мікі Де Харой, стверджується, що відомий режисер доручив йому написати продовження гангстерського фільму 2008 року «Рок-н-рольщик», заснованого на «особистому життєвому досвіді» Мікі Де Хари. Згідно з повідомленнями британських ЗМІ, Мікі Де Хара одного разу був викритий у зберіганні кокаїну та канабісу «з наміром постачати», за що йому загрожувало ув'язнення.
Але у 2018 році, після того, як Мікі Де Хара представив Гаю Річі сценарій про головного героя, який займається бізнесом з виробництва марихуани, режисер сказав йому, що «час гангстерських фільмів минув», давши зрозуміти, що проект більше не розробляється.
Через два роки Гай Річі випустив «Джентльменів», в якому Меттью Мак-Конагей грає гангстера на ім'я Мікі, який намагається продати свою імперію марихуани. Мікі Де Хара стверджує, що фільм є «істотним» відтворенням його сценарію. Згідно з позовом, у «Джентльменах» копіюються персонажі, придумані Мікі Де Харой, їхні відмінні риси та «унікальні аспекти сюжету», включаючи головного героя, який керує імперією з виробництва та збуту марихуани, та аристократа з дитиною-наркоманом. Позивач стверджує, що сцена у фільмі, в якій персонаж на ім'я Тренер (Колін Фаррелл), що очолює групу бійців, які називають себе «Карапузами», вплутується в бійку з кількома молодими людьми в кафе і бризкає їм у вічі оцтом, була безпосередньо відтворена за його сценарію. За його словами, у його версії сценарію також фігурував персонаж на ім'я Тренер і його підопічні «Дитсадок».
Тим часом 21 квітня 2023 року виходить черговий фільм Гая Річі «Перекладач».
У 1982 році письменник Арт Бухвальд приніс на студію Paramount ідею фільму «Цей брутальний, брутальний світ». За задумом Бухвальда головну роль мав зіграти Едді Мерфі.
«Це історія про багатого, освіченого, зарозумілого, екстравагантного, деспотичного африканського правителя, який приїжджає до США з офіційним візитом. Після прибуття головного героя до Білого дому відбувається кілька неприємних інцидентів. Саме тоді відбувається державний переворот. Володар скинутий і залишений своїм ближнім оточенням, знедолений. Він потрапляє у вашингтонське гетто, де знайомиться з дівчиною, яка допомагає йому у новому житті. Він починає працювати офіціантом у кафе, але йому доводиться знайти собі наречену, щоб уникнути екстрадиції із країни. Він одружується з тією дівчиною, яка йому допомагала, і стає «імператором гетто».
Керівництво студії замовило кілька сценаріїв у різних авторів, але згодом роботу над фільмом було припинено. Але влітку 1987 року було вирішено знову запустити у виробництво фільм з Едді Мерфі у головній ролі.
В основу фільму «Поїздка в Америку» лягли всі невдалі сценарії 1983-85 рр., написані на замовлення Paramount і засновані на сюжеті Арта Бухвальда. Коли фільм «Поїздка в Америку» було випущено, то Едді Мерфі значився у сценаристах, а Бухвальд навіть не вважався автором оригінальної ідеї. Студія керувалася тим, що згідно з контрактом, він отримає гонорар лише в тому випадку, якщо саме він буде причетний до створення, або в основу ляже його ідея (тут використовували вже готові сценарії студійних авторів).
У 1990 році Бухвальд подав до суду на «Paramount Pictures». Вищий суд визнав позовну заяву правомірною. Як компенсацію, студія повинна була виплатити відсоток від прибутку, але Paramount заявили, що 288 млн дол., які вони виручили з продажу квитків, не покрили навіть маркетингові витрати, а значить, був відсутній «чистий» прибуток. Справа про порушення умов контракту була закрита, але Бухвальд цілком міг продовжувати позиватися до студії, спираючись на авторське право, збитки і т.д.
Побоюючись продовження судових позовів та можливих судових процесів від інших авторів, Paramount виплатила Арту Бухвальду 900 тис. дол.
З того часу великі кіностудії взяли за правило включати у свої контракти застереження, що оригінальні ідеї сторонніх авторів оплаті не підлягають і їхнє запозичення для створення студійних сценаріїв не є плагіатом. Це посилання увійшло в історію авторського права Америки як «закон Бухвальда».
Раніше інформатор повідомляв, що співачка Мадонна склала правила не лише для своїх дітей, а й для колишнього чоловіка Гая Річі.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.