Жінка зверталась особисто до АТ «ДТЕК Одеські електромережі» через офіційний вебсайт та подавала заявку на приєднання до договору про надання послуг (передачі) електричної енергії
Квартиру жінки відключили від електропостачання у зв'язку із тим, що вона не уклала договір споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії. Громадянка вимагає від ДТЕК компенсацію у розмірі 100 тисяч гривень. Про це йдеться у рішенні Малиновського районного суду Одеси, опублікованому 6 березня 2025 року.
02.09.2024 року невідомі представники АТ «ДТЕК Одеські електромережі» за сприянням працівників ПП «Керуюча компанія «КОІН» відключили квартиру жінки від електропостачання, нібито у зв'язку із тим, що клієнтка не уклала договір споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії. 03.09.2024 року її заява-приєднання направлена повторно. Поштове відправлення отримано адресатом 04.09.2024 року. Отже, електрозабезпечення квартири не було поновлено, поряд з тим, як інші квартири та нежитлові приміщення багатоквартирного будинку були забезпечені електричною енергією. 05.09.2024 року, на особистому прийомі в Одеському ЦОК, її адвокату не надали відповіді щодо причин припинення електропостачання.
10.09.2024 року на звернення адвоката жінки до ПП «Керуюча компанія «КОІН» про причини припинення електропостачання, управитель надав відповідь, що з 01.09.2024 року всі власники, які не уклали договори з розподілу та постачання електричної енергії не можуть отримувати електрозабезпечення приміщень у зв'язку з відсутністю договірних відносин з організаціями, що надають такі послуги. 16.09.2024 року вона звернулась особисто до АТ «ДТЕК Одеські електромережі» через офіційний вебсайт та успішно подала заявку на приєднання до договору про надання послуг (передачі) електричної енергії. 17.09.2024 року «команда АТ «ОДЕСЬКІ ЕМ» повідомила на електронну адресу: «На жаль, укладення договору на послугу з розподілу електричної енергії можливо лише з власником об'єкта. Підготуйте необхідний пакет документів та подайте нову заяву в особистому кабінеті».
Суд критично оцінює, як підставу виконання укладеного договору продовження жінкою сплати за надану електричну енергію, оскільки це суперечить матеріалам справи та її посиланням на те, що з 02.09.2024 року припинено постачання електричної енергії у квартиру. Оплата здійснювалася на розрахункові рахунки ПП «КК «КОІН», але позовних вимог відносно вказаних обставин нею суду не заявлялося. Згідно з матеріалами справи остання платіжна квитанція про сплату електричної енергії на розрахункові рахунки ПП «КК «КОІН» датована червенем 2024 року. Згідно з відповіддю АТ «ДТЕК Одеські електромережі» на адвокатський запит від 27.09.2024 року, договір між АТ «ДТЕК Одеські електромережі» та громадянкою не було укладено, паспорт точки розподілу електричної енергії не надавався.
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вона не надала доказів на підтвердження звернення до оператора системи розподілу електричної енергії в Одеській області - АТ «ДТЕК Одеські електромережі» та постачальника універсальних послуг - ТОВ «Одеська обласна енергопостачальна компанія» з питань оформлення договірних відносин із дотриманням процедури врегульованої Правилами роздрібного ринку електричної енергії.
"Розглядаючи вимогу щодо зобов'язання АТ «ДТЕК Одеські електромережі» здійснити підключення електричної енергії до квартири позивачки суд зауважує наступне. Відповідно до Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року та правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 року, які є обов'язковими до виконання всіма учасниками роздрібного ринку, зазначено зокрема права, обов'язки та відповідальність учасників роздрібного ринку електричної енергії, а тому виходячи з системних норм вказаних нормативних актів, суд приходить до наступного, АТ «ДТЕК Одеські електромережі» не є постачальником електричної енергії, а тому позовні вимоги позивачки безпідставні й не знайшли свого підтвердження в ході розгляду цивільної справи. За необхідності, постачальник універсальної послуги має право запросити та отримати від оператора системи додаткові документи стосовно нового споживача (п.3.3.5 ПРРЕЕ). Позивачкою до позовної заяви не надано доказів на підтвердження звернення до оператора системи розподілу електричної енергії в Одеській області - АТ «ДТЕК Одеські електромережі» та постачальника універсальних послуг - ТОВ «Одеська обласна енергопостачальна компанія» з питань оформлення договірних відносин із дотриманням процедури врегульованої Правилами роздрібного ринку електричної енергії. Разом з тим, суд зауважує, про відсутність у поданому позові будь-яких вимог позивачки щодо укладання з нею договору з розподілу електричної енергії як з власником квартири, що свідчить на думку суду, про штучність утвореного спору з її боку", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.